Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke vervanger voor de kitlens EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke vervanger voor de kitlens EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 ?

Hallo, ik had graag geweten welke een goede (eventueel L) vervangingslens is voor de EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 kitlens die bij de Eos 20D wordt bijgeleverd ? Laten we geen budget vast leggen, gewoon wat een goede vervangingslens is. Vooral te gebruiken binnenhuis en meestal voor personen te fotograferen (als er bijvoorbeeld familiebezoek is). Of vanop korte afstand een familie kiekje te nemen.
    Ben ik het best met een prime, een 50mm, een 85mm of een zoom...

Greetz Ripaf.

Re: Welke vervanger voor de kitlens EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 ?

moeilijke keuze hé, ben er ook al een tijdje zoet mee.
    een miskoop is vlug gebeurd.
    ikzelf denk aan een groothoek(17 of 18)f2.8-lens met een wat groter zoombereikdan 55, en dan eventueel mettertijd een aanvullende zoomlens.
    ofwel één die wat minder groothoek heeft en verder zoomt, om dan later aan te vullen met een lens van extreme groothoek tot bvb 30 à 35.
    maar dan houd ik mijn kitlens (met 18mm) nog wat langer.
    wat jij?

Comment

Tamron 28-75 f2.8 en de Canon 24-105 f4 L zijn volgens mij twee lenzen die het overwegen waard zijn...

De tamron staat op mijn verlanglijstje

groets
      KB
      *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
      visit : http://www.emmab.be/

Comment

Sigma 18-50 f/2.8 is hiervoor een ideale lens, redelijk wat breedhoek en ook perfect voor portretten en momentopnames.
        Binnenhuis en familiebezoek betekenen meestal kleinere ruimtes, je moet dan zeker de mogelijkheid hebben om rond de 18 mm te kunnen beginnen, vanaf 24 mm wordt het al een stuk lastiger, stap achteruit gaat dikwijls niet en is zeer frustrerend.... kan er van meepraten
        Last edited by Franciskine; 16 december 2005, 22:07.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik zou kiezen voor de EF 24-70mm f/2.8L USM.

Groetjes
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Zou ook iets zoeken in het bereik vanaf minstens 18mm groothoek.
            Dit zijn alvast mijn favorieten in jouw geval:

Sigma 18-50 f2.8
            EF 17-40L f4.0
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Ik ga nu zoveel mogelijk reviews van bovenvermelde lenzen vergelijken, als we iet doen, doen we het goed

Bedankt iedereen voor de reacties !

Comment

Het zou moeten van mij zijn,ik zou de sigma 18/50f2.8 nemen grtz glenn
                Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                  Zou ook iets zoeken in het bereik vanaf minstens 18mm groothoek.
                  Dit zijn alvast mijn favorieten in jouw geval:

Sigma 18-50 f2.8
                  EF 17-40L f4.0
                  De sigma 18-50 f2.8 is een toplensje....
                  Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Heb me vandaag een sigma 18-50/2.8 kado gedaan en m'n eerste impressies zijn heel goed bij deze lens. Moet hem nog eens aan de tand voelen bij beter weer. De bouw is heel degelijk en compact voor een 2.8 lens...
                    Groetjes Edwin
                    Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                      Heb me vandaag een sigma 18-50/2.8 kado gedaan en m'n eerste impressies zijn heel goed bij deze lens. Moet hem nog eens aan de tand voelen bij beter weer. De bouw is heel degelijk en compact voor een 2.8 lens...
                      Groetjes Edwin
                      Ik weet zeker dat hij goed zal bevallen, snel, scherp, en klein.
                      Mede omdat hij 2.8 is werk ik meestal buiten met de polar filter.
                      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Ik heb me ook de Sigma 18-50 mm F2.8 EX DC aangeschaft, een goede aanvulling op mijn 70-200 L f2.8 IS hoop ik. Volgende week heb ik hem, van bij Corné.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ripaf
                          Ik heb me ook de Sigma 18-50 mm F2.8 EX DC aangeschaft, een goede aanvulling op mijn 70-200 L f2.8 IS hoop ik. Volgende week heb ik hem, van bij Corné.
                          Ik denk hem ook aan te schaffen weet alleen nog niet goed waar

corne 465 €
                          topvision 483€
                          sdcard 458€
                          acfoto 479€
                          konijnenberg 419 €
                          action shop 599€

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                          X