Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TOKINA lenzen, wordt weinig over gesproken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TOKINA lenzen, wordt weinig over gesproken

Waarom?
    Zijn die minder waard dan Tamron, Sigma of andere Canons als Nikon en zo? prijzen vallen dikwijls goed mee lijkt mij.
    wie weet meer?
    wie heeft er ervaring mee en wil die met mij delen?

Re: TOKINA lenzen, wordt weinig over gesproken

Er zijn uitzonderingen, maar meestal zijn de Tokina lenzen niet even goed als de equivalente lenzen van Tamron of Sigma. De bouwkwaliteit van Tokina is altijd zeer goed, maar de beeldkwaliteit valt vaak tegen. De grootste uitzondering op die regel is waarschijnlijk de Tokina 12-24, die een fantastische lens is.

Comment

Ik heb een Tokina 80-200 f/2.8 AT-X PRO vergeleken met een Sigma 70-200 f/2.8. APO EX.
      Resultaat
      De Tokina is op 200 mm f/2.8 heel soft je moet minstens 2 stoppen dichtdraaien voor hij zuiver scherp is (f/4.0).
      De Sigma is op 200 mm f/2.8 redelijk scherp en op f/3.5 al zuiver scherp.

Ook de afwerking is bij de Sigma duidelijk beter dan bij de Tokina.
      De Tokina is wel steveig gebouwd maar ziet er uit als een "goedkope" lens.

Greetz
      Last edited by zunoel; 16 december 2005, 16:29.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

ik ben tevreden van de tokina 12-24 f 4,0

Comment

Sluit ik me bij aan, 12-24
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik heb maar een lens van Tokina, de 12-24 mm en dat is echt een toppertje!
            Persoonlijk vind ik de foto's qua kleur en scherpte te vergelijken met de 70-200 F4..

Comment

Ik vervolledig de lijst, Tokine 12-24 f/4 is
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb sinds kort de 28-80 f/2.8 en mijn exemplaar is vanaf f/3.5 echt wel scherp.
                Persoonlijk vind ik het enorm handig dat je met deze lens (en de meeste lensen van Tokina, denk ik) heel snel naar manuele focus kan gaan.
                Dit is heel praktisch wanneer de AF het laat afwegen (bijvoorbeeld bij events met minder licht, optredens enz.).

En nu maar hopen dat voor mij ook een 12-24 onder kerstboom ligt!

Bij o.a. Fred Miranda zijn er reviews te vinden :

Comment

Working...
                X