Ik heb nog maar eens een vraagske. Wat is er nu zo goed aan EX lenzen. Ik weet ok ze hebben betere glas enzo... Maar zie zoveel verschil daarin in de foto's. Want mijn pa had vroeger wel ex lensen en onze leerkracht van fotografie zij dat ik een goed objectief had. Maar ik doen nu al enkel jaren zonder. En ja nu zeggen ze dat wel niet meer maar toch... Is er zoveel verschil in? Is het die meerprijs echt wel waard?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
EX lenzen
Collapse
X
-
-
Re: EX lenzen
Dit is wat Sigma er zelf over zegt :
" EX (EX Lens)
The exterior of this lens is EX-finished to denote the superior build and optical quality, and to enhance its appearance. "
-
wilt dat dan zeggen dat de "ex" enkel op EXterior wijst? Of ook op die superior enzo... hmm precies enkel betere 'looks' als je de omschrijving zo hoort...Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazewilt dat dan zeggen dat de "ex" enkel op EXterior wijst? Of ook op die superior enzo... hmm precies enkel betere 'looks' als je de omschrijving zo hoort...
Comment
-
Probeer eens een 70-200 EX of 100-300 EX en je zult wel merken wat ze ermee bedoelen. Dit zijn de toppers in de EX lenzen (de onbetaalbare300-800 EX niet te na gesproken). Nu zijn er wel Sigma lenzen Die het EX label dragen maar niet de scherpte van voormeldde halen, maar die blinken dan weer uit door andere kwaliteiten ( ik denk aan de 24-135 en de fameuze 50-500, die zijn ook EX).
Comment
Comment