Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies: "17-85mm EF-S IS USM"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies: "17-85mm EF-S IS USM"

Ik ben opzoek naar foto's getrokken met de "17-85mm EF-S IS USM" van Canon.
    Mensen met ervaring met deze lens gelieve jouw bevindingen te posten.
    De bedoeling is de lens als all-rounder te gebruiken voor op evenementen, binnen en buiten met hoofdzakelijk statische onderwerpen.

Alvast bedankt.

Re: Advies: "17-85mm EF-S IS USM"

110 reviews bij Fred-Miranda: http://www.fredmiranda.com/reviews/
    In sommige posts staan ook links naar foto's met deze lens.

Verdere samples:
    http://www.pbase.com/sylvain/canon1785
    http://www.pbase.com/ingor/original_1785_is_lens

Succes.
    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Erg bedankt voor de snelle reactie, k vond maar geen (degelijke) reviews via Google.

Comment

K heb zowat alle reviews gelezen op FM en de conclusie is... onbeslist.

Heel wat positieve comments maar ook zeer negatieve:

soft (absolute killer als je het mij vraagt!)
        storing in bepaalde situaties en bij breedhoek

Iemand suggesties voor een 400 euro budget?

Comment

Tamron 28-75 f2.8 Of evt een canon 28-135 IS. Maar in beide gevallen heb je beduidend minder groothoek.

lenzen die van groothoek naar lichte zoom gaan heb je imho niet al te veel
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

De sigma 18-50 f1/2.8, alhoewel die een pak 'korter' is aan het telebereik. Geen beeldstabilisatie maar 1 tot twee stops sneller over het bereik en erg goed qua beeldkwaliteit
            De sigma 18-125 : je boet iets in wegens gebrek aan IS, maar je krijgt een groter bereik en optische prestaties die de vergelijking met de 17-85IS goed doorstaan

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Hmmm dat onscherp is eigenlijk wel een beetje belachelijk eerlijk gezegd. Deze lens is heel scherp iets minder in de hoeken maar voor de rest heel scherp.

De mensen die negatieve commentaren geven doen dit quasi allemaal omdat de 17-40L beter is. En dat beter wil dus zeggen minder distortion en scherper in de hoeken niet in het midden hoor enkel in de hoeken. Dat deze lens geen IS heeft en een veel korter bereik lijkt plotseling geen belang te hebben.

Het grootste probleem van de lens is distortion vooral bij 17mm dat heeft tot gevolg dat het beeld dus wat bol staat. Dit is in de foto's waar het storend is heel eenvoudig op te lossen.

De andere lenzen die men je hier aangeeft zijn zeker niet beter als je met alles rekening houdt.

28-135: veel softer, slechter IS, trager en minder gunstig bereik omdat groothoek belangrijker is dan tele. Want je kan altijd croppen maar wanneer je tegen een muur staat kan je wel geen pas achteruit meer zetten.

Tamron 28-75: Slechter bereik, geen IS, optisch in de hoeken wel iets beter, F2.8 is heel positief. Hele goeie lens maar geen alternatief voor 17-85.

sigma 18-50: zowat hetzelfde als hierboven alhoewel ik het een beter alternatief vind. Als je vaak actie moet bevriezen in donker omstandigheden koop je waarschijnlijk beter deze anders ben je beter met 17-85.

sigma 18-125: heel mooi bereik maar dat is het dan kan voor de rest met niets mee en nee ook niet optisch.

Comment

Toen ik mijn 20d kocht heb ik ook de keuze gemaakt tussen de
                17-85 canon en de 18-50 2,8 sigma.
                Ik heb uiteindelijk gekozen voor de sigma omdat ik veel zeer negatieve dingen las van de canon 17-85 en heb eigenlijk nog geen spijt gehad van mijn keuze. sigma is volgens mijn bevindingen een zeer goede lens. de 18-125 van sigma kan je volgens mij hier niet mee gaan vergelijken. de kwaliteit die je hiermee zal halen is volgens mij niet te vergelijken.

gr

Comment

eigenlijk, één van de beste testsites . . .
                  Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

Check zeker ook de Tamron 24-135mm eens uit.
                    Op FredMiranda krijgt deze lens een heel hoge score (9,3) en zou heel scherp zijn, maar dan weer minder lichtsterk + duurder ...

Comment

Als ge een goede copy van de 17-85 hebt is ze heel goed... en helemaal niet soft...
                      enkel op 17mm wa CA en vignetting enz... ( in feite nog weinig last van gehad totnu ; ben dan ook maar een beginner.... )
                      en onderschat de IS niet... heeft me al veel foto's gered denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex
                        Als ge een goede copy van de 17-85 hebt is ze heel goed... en helemaal niet soft...
                        enkel op 17mm wa CA en vignetting enz... ( in feite nog weinig last van gehad totnu ; ben dan ook maar een beginner.... )
                        en onderschat de IS niet... heeft me al veel foto's gered denk ik...
                        Ik vind het wel straf,dat we bij zo'n investering telkens moet gaan afvragen,
                        als ik maar een goede een scherpe copy heb.
                        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                        Mijn website.

Comment

Working...
                        X