Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 28-300 mm F3.5-6.3 DG Macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma 28-300 mm F3.5-6.3 DG Macro

Wel kopen...

Heb je ooit al op vakantie 3 EX lenzen meegezeuld?

Oeps, nergens tegen stompen.
    Oei, niet duwen.
    Oppassen voor dit en dat...
    Oppassen voor dieven...

En het gewicht dan...

Neen, liever een lensje van 300€ dat een beetje sharpening nodig heeft nadien maar dat makkelijk vervangbaar is.
    I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Owanneke
      Wel kopen...

Oei, niet duwen.
      Oppassen voor dieven...

En het gewicht dan...

Neen, liever een lensje van 300€ dat een beetje sharpening nodig heeft nadien maar dat makkelijk vervangbaar is.
      Ik sleur er altijd een 6-tal mee op vakantie... Dat is gewoon de luxe die ik mezelf geef... Ik kan nu eenmaal verwisselen, dan doe ik het ook... Maar niet iedereen denkt er zo over
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Een lens waar ik zelden iemand hoor over spreken, maar waar ikzelf zeer tevreden van ben Sigma24-135 2.8-4.5. Interessant bereik, scherp, behoorlijke lichtsterkte en aantrekkelijke prijs.
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Owanneke
          Wel kopen...

Oei, niet duwen.
          Oppassen voor dieven...

En het gewicht dan...

Jazeker, allez toch 1 EX en 3 andere Liever mooie foto's met een minimum aan nabewerking, dan pakweg 400 foto's waar je uren werk aan hebt.
          Persoonlijk ondervonden na een week zwarte woud met de 28-300

PS: ook al kost een lens de helft van andere L/EX whatever-objectieven, da's dan nog een reden om je materiaal minder te verzorgen hé. Mijn 18-125 is een lenske uit hetzelfde budget-gamma, wil dat dan zeggen dat ze mag gestolen worden, of dat ik ze ruwer mag behandelen? Een lens hangt vaak aan een body, die behandel je toch ook met zachtheid?

Om maar te zeggen dat zelfs 300€ niet voor iedereen "makkelijk vervangbaar" is Dan koop ik wel wegwerp-toestelletjes, da's pas "makkelijk vervangbaar".

Comment

Na mijn raad van tante kaat heb ik jullie ideeën overhoop gegooid.

Dit is wat ik gan doen, ben ook nog niet lang bezig.
            Ik heb op de site van national geographic gaan kijken, omdat zij in mijn ogen de beste zijn.
            Zij werken vb. met een Nikkor AF-S 17-35/2.8 77S 77mm van 1400€ ik een prime van 20mm - zij een Leica R APO-Telyt 280/2,8 (R280 + FM) van 9000€ ik een 150/2.8 met extender......
            Aangezien de lenzen waar zij met tewerk gaan 10x boven mijn budget liggen ben ik VOOR MIJZELF tot deze beslissing gekomen.
            Daar ik ook wil macro's maken ga ik een Sigma 150/2,8 AF EX DG APO D HSM kopen. Ik kan deze gebruiken voor natuur fotografie met een 1.4 extender.
            Voor landschappen koop ik een Nikkor AF-D 20MM/2.8 62S 62mm of een Sigma 20mm F1.8 EX DG ASF RF Can AF 82. beide zijn goed te doen van prijs.
            Een Nikkor AF-D 50MM/1.8 52S 52mm heb ik reeds, voor 100€ kon ik die niet laten liggen.
            De kwaliteit van deze lens is ongeloofelijk en is beter dan al mijn andere lenzen samen.
            Als ik eens wat geld teveel heb, ben ik vanzin een Sigma 300mm F2.8 EX APO Macro HSM Nik DG te kopen.
            Op vakantie kom je meestal toe met een bereik tss. de 15 en 30 (x1.5 crop f.)
            Al deze bovenstaande lenzen zijn primes.
            In het begin is dat wennen maar dat ben je snel gewoon.
            Alle foto's waarvan je jezelf af vraagt hoe ze die zo scherp hebben gekregen wel met primes kan iedereen dat.
            Ik ga kwaliteit boven gemak kiezen en hoop op deze manier toch presentabele foto's te kunnen maken.

Groetjes.
            Last edited by Athos; 17 december 2005, 18:30.

Comment

Working...
            X