Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma DC objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma DC objectieven

Ik zou graag een sigma 10-20 mm groothoek kopen.
    Het is een DC objectief, speciaal voor digitaal.

Klopt het dat je bij DC lenzen geen rekening meer moet houden met x factor 1,5 en ik dus effectief een 10-20 mm lens koop (zoals 10-20 mm op analoog) of is het in vergelijking met analoog dan toch een 15-30 mm?

Toch belangrijk om weten bij de aanschaf van een groothoek...

Bedankt!

Re: Sigma DC objectieven

DC betekent dat je hem niet op full-frame moet gebruiken maar op de meeste DSLR's met cropfactor.
    Het wordt dan wel een 15mm-30mm qua uitsnede inderdaad...
    Mijn Foto's

Comment

Een Sigma 18-50 f2,8 EX DC komt overeen met een 28,8-80mm op een kleinbeeld (full-frame) camera op een Canon 300/350/10/20D (1,6x cropfactor), maar je kan ze niet op een full frame gebruiken omdat je dan enorm veel vignetting zal krijgen. De lenselementen zijn dus te klein om de hele sensor te belichten.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

In de echte wereld zijn mm gewoon mm, dus niet zoals bij consumer toestellen, waar vrolijk 35-110 wordt gezet op 9-30 objectieven. Een 10-20mm op full frame zou momenteel ook onbestaanbaar zijn; zeker eentje waar je ook nog een filter op draait.
        Overigens ben ik ook zeer benieuwd naar de resultaten van deze lens.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Rob, ik wilde je een PB zenden, maar kreeg deze verwittiging te zien :

Spanjaart heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privé-berichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt.

Comment

Working...
          X