Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor sportfotografie - Judo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Indoor sportfotografie - Judo

Beste mensen,

ik ben op zoek (en heb al uren op het forum gelezen) naar de beste en betaalbare lens om indoor sportfoto's te maken.

Ik heb nu een Tamron 28-75 2.8 maar die AF is mijn inziens niet snel genoeg en ik mis vooral tele.

Is er iemand die ervaring heeft met indoor judo-fotografie of algemeen met zaalsport ? Graag enkele tips ! Welk materiaal gebruik je ? (voorbeeldfoto's beschikbaar?)
    Is 2.8 een must ? Is IS een must ?

Indien er mensen zijn van Limburg die hun lens en hun ervaring eens een kwartiertje à een half uurtje ter beschikking willen stellen, dan hoor ik het graag. (zo kan je tenminste ook 'op het gevoel' afgaan)

Groeten,

Rudi
    Fuji X - Less became more

Re: Indoor sportfotografie - Judo

mss een 85mm 1.8 of een 100mm 2.0, of als je meer tele wilt (ook weer duurder) een 135mm 2.0 L (ma da lijkt mij sterk, dat je zoveel tele nodig hebt)

Comment

De lens bij uitstek hier voor is de 70-200 2.8 USM IS.
      Zeer scherpe lens, zeer snelle focus, zeer lichtsterk en goede IS.
      De IS is niet echt gebruikelijk voor sport maar voor statische dingen , zoals podium of zo, ideal in een hal met weinig licht.
      1 minpuntje van de lens, er hangt een pittig prijskaartje aan.

Gr. John
      www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen
        Is er iemand die ervaring heeft met indoor judo-fotografie of algemeen met zaalsport ? Graag enkele tips ! Welk materiaal gebruik je ? (voorbeeldfoto's beschikbaar?)
        Is 2.8 een must ? Is IS een must ?
        Voor budo sporten hangt het heel sterk af hoe dicht bij je kunt komen. Ik heb zelf laatst een reportage gemaakt van een Aikido leraar; daar kon ik direct aan de mat staan. Vrijwel alles heb ik daar op 50mm. geschoten (APS-C sensor, dus cropfactor 1.6 => FF 80mm). Kun je niet direct aan de mat staan, dan is een 70-200/2.8 hét objectief. Mét IS wat mij betreft want zeker als je enigzins met deze sporten bekend bent kun je redelijk voorspellen waar de actie plaats gaat vinden (en zo snel is judo nou ook weer niet...). En mét een maximum diafragma f/2.8; vooral voor het scherpstellen is die extra stop t.o.v. de f/4 in een sporthal (toch nog relatief donker!) heel erg veel.

Comment

Je zegt niet snel genoeg. Wil je dan zeggen F2.8 is niet snel genoeg of hij focust te traag?

Indien F2.8 dan kan je enkel naar primes gaan en zou ik de 135 F2.0 aanraden alhoewel dat toch al erg veel tele is maar je zei dan ook dat 75 echt te weinig was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
            Voor budo sporten hangt het heel sterk af hoe dicht bij je kunt komen.
            Op toernooien sta je tegenwoordig meestal achter een nadar, dus niet tegen de mat en dan is de 75 mm te weinig. Ik vind de gelaatsuitdrukkingen ook zeer mooie onderwerpen, vandaar de vraag naar extra zoombereik !

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Je zegt niet snel genoeg. Wil je dan zeggen F2.8 is niet snel genoeg of hij focust te traag?
            Ik vind 'm te traag focussen.
            Fuji X - Less became more

Comment

Als ik mij niet vergis ben je van Stevoort.
              Ik ook. Je kan mij PM-en en dan kunnen we eens afspreken. ik trek nogal vaak in sporthallen. Volley, basket, tafeltennis,....
              Ik werk met Nikon.

Groetjes
              Patrick
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
              X