Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inlichting Nikon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• inlichting Nikon lenzen

Vroeger apparaat was Nikon F50.

Passen volgende lenzen op nieuwe reflexcamera van Nikon???
    1. Nikon AF Nikkor 35-80mm (1:4-5.6D)
    2. Nikon AF Nikkor 80-200mm (1:4.5-5.6D)
    graag wat advies aub
    Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
    Altijd welkom:http://martine.launoy.be

Re: inlichting Nikon lenzen

Hi,
    Beide lenzen zullen wel passen op een nikon DSLR, maar je mag niet al teveel verwachten van de kwaliteit. Tevens krijg je door de cropfactor andere uitsnedes dan je bij de F50 gewend was. Een 35-80mm wordt ongeveer een 50-120mm en een 80-200mm wordt dan een 120-300mm. Dit komt doordat de CCD kleiner is dan het filmvlak bij een analoog toestel.
    Waarschijnlijk zul je snel overstappen op een kwalitatief betere lens...
    groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
      ...maar je mag niet al teveel verwachten van de kwaliteit...
      Hey, we hebben het over Nikon objectieven en niet over Canon lensjes (oei, oei... dat wordt weer wat... )

Zonder gekheid, die opmerking over de mindere kwaliteit is echt niet terecht. Het kan natuurlijk altijd beter, maar de genoemde objectieven worden niet slechter dan ze al waren. Als Martine toen tevreden was, zal ze bij een digitaal toestel beslist niet opeens ontevreden worden over deze objectieven.

Groeten, Miriam

Comment

De Nikkor 35-80 heb ik zelf van mijn F70. Geprobeerd op de D50. Technisch werkt dat perfect, metering, AF, geen probleem. Wel een probleem is de scherpte. De lens is zeer soft op DSLR. Absoluut geen aanrader en bovendien allesbehalve lichtsterk. Ik heb ze intussen vervanen door een
        Sigma 24-135F2.8-4.8
        fotosite

Comment

Zonder gekheid, die opmerking over de mindere kwaliteit is echt niet terecht. Het kan natuurlijk altijd beter, maar de genoemde objectieven worden niet slechter dan ze al waren. Als Martine toen tevreden was, zal ze bij een digitaal toestel beslist niet opeens ontevreden worden over deze objectieven.
          Deels met je eens Miriam, de kwaliteit wordt wellicht zelfs beter aangezien je het centrum van de lens gebruikt.
          Mijn ervaing is alleen dat je nu je foto's als eerste op een scherm ziet (ipv op papier). Hierbij kun je uitvergroten wat je wilt en worden de meesten toch wel kritischer, en ruilen de lensjes toch al snel in voor iets nog beters...
          groetjes Edwin
          Mijn Foto's

Comment

Working...
          X