Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bon, the D5 lens vraag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bon, the D5 lens vraag.

Oorspronkelijk geplaatst door Drill
    Goede lensen idd maar heb al een tamron 28-75, not bad, ook niet op mijn FF Eos 3.
    Neen, ik heb voor bepaalde opdrachten echt wel een ultra wide nodig. Had ook gedacht aan een 15mm fish maar ik zie er tegenop om elke foto te corrigeren. Andere primes zijn ook een beetje en mixed bag. Vele mensen zijn te spreken over de sigma of canon 20mm en evenveel vinden ze maar niks. 14 mm daarantegen is te extreem voor mijn toepassingen. En een 16-35 L 2.8 ligt buiten mijn budget. Not easy
    En hoe deze lenzen op een 20D, 300D, D70 ea presteren is uiteraard irrelevant als je van FF spreekt. (toch bedankt voor de input hoor, 1.6 croppers )
    Een Tamron 28-75 past om een FF, maar deze lens is geschikt voor aps formaat, je gaat vlug onscherpe randen krijgen, zeker op groothoek.
    Kzou zeker gaan voor de 17-40! 17mm is wide hoor! Bedenk maar dat 10.625mm op aps 17mm full frame is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
      Een Tamron 28-75 past om een FF, maar deze lens is geschikt voor aps formaat, je gaat vlug onscherpe randen krijgen, zeker op groothoek.
      Kzou zeker gaan voor de 17-40! 17mm is wide hoor! Bedenk maar dat 10.625mm op aps 17mm full frame is...
      Die randen zijn zeer goed op de 28-75 na gestopt te zijn op f4. Maar maakt nie uit, heb ook een paar goede primes hoor : 35, 50 en 85mm.
      Maar ik wordt betaald voor mijn cam investeringen, ben dus een gelukzak
      Last edited by Drill; 19 november 2005, 12:02.
      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
        Ik gebruik ook een tamron 28-75 op een analoge nikon en ben er zeer tevreden van. Foto's bij gelijk diafragma zijn volgens mij net iets scherper dan m'n Nikon 80-200/2.8.

Mvg

Comment

Ik heb op mijn 7D de Sigma 18-50 f/2.8 EX DC en ben daar uitermate tevreden over. Gebruik hem nu zo'n 3 maand. Haarscherp en heel leuke lens. Oogt en voelt bijzonder solide.
          https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
            Ik heb op mijn 7D de Sigma 18-50 f/2.8 EX DC en ben daar uitermate tevreden over. Gebruik hem nu zo'n 3 maand. Haarscherp en heel leuke lens. Oogt en voelt bijzonder solide.
            Zeker, maar dit is een lens die gemaakt is voor een 1.6 crop sensor, die past helemaal niet op een d5 omdat ze gewoon niet in staat is om een full frame sensor te belichten. Spijtig want het is idd een zeer goede lens op een 1.6 cam en nog lichtsterk ook.

Comment

Sorry, ging er van uit dat je een 5d bedoelde...
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
                Sorry, ging er van uit dat je een 5d bedoelde...
                Hehe, my mistake eigenlijk, ik bedoelde idd de Canon 5D en niet D5 van Minolta, (die namen van die jappen toch he ). De 5D heeft dus een ful frame sensor even groot dus als een dia. ( Zie de review van de 5D op dpreview.com). De minolta heeft een 1.5 crop sensor en die is ongeveer de helft kleiner dan een dia. De sigma 18-50 2.8 is een uitstekende lichtsterke lens maar spijtig genoeg enkel geschikt voor een 1.5 crop sensor.

Comment

Working...
                X