Ik overweeg een 5 D te bestellen en ik heb een dilema welke groothoeklens ik zou aanschaffen. De kandidaten zijn de 17-40L of de Sigma 15-30. Ik weet dat ze allebei hun eigen voordelen hebben. De prijs ligt ook dicht bij elkaar. Wat denken jullie?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bon, the D5 lens vraag.
Collapse
X
-
-
Re: Bon, the D5 lens vraag.
Ik bezit de 15-30 van Sigma en ben hier zeer tevreden van, ik gebruik deze vooral bij landschapsfotografie.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_TOp een FF camera???? Een 17-40 natuurlijk! Op een FF heb je veel betere optiek nodig dan op een aps formaat omdat je bij FF de randen gaat zien die wegvallen bij aps.
Hehe, eigenlijk zou die distagon mij wel aanstaanEen nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...
Comment
-
-
Ik gebruik een 17-40f4L op een 20d, een prachtige lens
Mvg
Remi P
Comment
-
Ik heb een 15-30 versleten binnen 2 jaar. Goede tot zeer goede lens, dat wel, maar kon het qua degelijkheid niet halen bij mijn 24-85 (op nikon)
Die van mij kreeg na verloop van tijd zoveel speling dat je hem gewoon verticaal op en neer kon bewegen tov de body.
Verder vond ik de grootte een nadeel en je kunt er niet zomaar een filter opzetten.
Voordeel is zonder meer de prijs en compleetheid (je krijgt er een fatsoenlijke tas en zonnekap bij)Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter
Comment
-
Ik heb voor mijn 5D een EF 24-70mm f/2.8L besteld .
Ik wacht er nu al 41 dagen op . Hij zou op 25/11 bij Canon arriveren .
-Wim-Canon 5D + BG-E4 + E1 + 12-24 mm f/4,5-5,6 + 24-70mm f/2.8L + 70-200mm f/2.8L IS + 2x II
Comment
-
-
Kijk in elk geval eerst even rond op de verschillende fora!!! De 5D (net zoals de andere FF, de 1Ds) zijn absoluut niet vergevingsgezind tegenover het glas dat je erop zet!! Een aantal gebruikers (die dan puur kwaliteit voor ogen hebben) houden het daarom puur op primes omdat de zooms (ook een aantal L's trouwens) teveel kwaliteit verliezen naar de hoeken toe... Op een APS-size sensor merk je daar niets van, op een FF wel... Aan jou om uit te maken waar je voor jezelf de grens trekt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulckeAl ooit een 24-70 2.8 L gezien of het Sigma broertje ? is al een ferme groothoek hoor op een FF
Neen, ik heb voor bepaalde opdrachten echt wel een ultra wide nodig. Had ook gedacht aan een 15mm fish maar ik zie er tegenop om elke foto te corrigeren. Andere primes zijn ook een beetje en mixed bag. Vele mensen zijn te spreken over de sigma of canon 20mm en evenveel vinden ze maar niks. 14 mm daarantegen is te extreem voor mijn toepassingen. En een 16-35 L 2.8 ligt buiten mijn budget. Not easy
En hoe deze lenzen op een 20D, 300D, D70 ea presteren is uiteraard irrelevant als je van FF spreekt. (toch bedankt voor de input hoor, 1.6 croppers )Last edited by Drill; 18 november 2005, 20:32.Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...
Comment
-
Absoluut de 17-40. Deze presteert op een FF beter dan de 15-30.Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperenAbsoluut de 17-40. Deze presteert op een FF beter dan de 15-30.Last edited by Drill; 18 november 2005, 20:31.Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...
Comment
Comment