Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 70-200 f4 van Canon voor 500€, aanrader voor planespotting enz ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EF 70-200 f4 van Canon voor 500€, aanrader voor planespotting enz ???

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
    Voila, en als iedereen nu eens zo denkt, dan zakt die prijs van die lens tweedehands wel.
    Ik ben daarmee al vast begonnen, heb hem nu een week of 5 in mijn bezit.
    Idd een top lensje. Het verschil in prijs tussen tweedehands en nieuw met de cachback is zo klein dat je beter nu het nog kan nieuw kan kopen. Let wel het is nog geldig tot het eind van het jaar. Denk ook aan de levertijd anders pis je naast de pot, en betaal je het volle pond.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
      Nog een aanvullend vraagje:

Wat gebeurt er met de prijs van de 'f4' de cash-back-actie (dus na december ) ?

Blijft ie op 649 ?

Of zal de prijs dan zakken naar 549 ?
      laat hem maar goed stijgen... kunnen we onze f4 verkopen met winst!!!
      -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Pfff, dan koop ik me wel een 2dehandse Sigma 70-200 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
          Denk het toch niet, deze is niet te verbeteren , en de 2.8 is me veel te duur. Dus ik verkoop hem niet onder normale omstandigheden.
          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
            ...en de 2.8 is me veel te duur.
            Hmmm...
            De Sigma 70-200 2.8 kan je 2dehands wel vinden onder de 600 Euro (dus niet echt zo'n verschil met de f4 die 549 Euro kost...
            Maar die sigma is dan ook zeer schaars te vinden...

Comment

Ik heb mijn lens in mei bij Crown Nederland gekocht voor iets minder dan 600 Euro, nieuw, dus met cashback 500Euro. Ik heb ook eerst geprobeerd ze tweedehands te kopen, maar ben al gauw tot de conclusie gekomen dat het verschil in prijs te klein is, terwijl je bij een nieuwe lens toch nog meer zekerheid hebt van een goede lens te bekomen (niet gebruikt, garantie, ...). Ik gebruik de lens ook voor planespotting, levert mooie foto's, maar ik vind hem een tikkeltje te kort (nee, ik doe hem niet weg). Ik kijk uit naar een "bigma", maar ik vermoed dat de beeldkwaliteit wat lager zal zijn.
              Voor discussiethread ivm 70-200 F/4 en spotting: zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=85861
              See the beauty of it all

Comment

Bedankt voor de vele reacties
                Doet plezier dat mensen mekaar ook nog kunnen hélpen.
                Dré

Comment

jap, ik ber er ook mee geholpen
                  ik dacht er aan om in de toekomst een 70 - 300 mm te kopen, maar zo te zien is het de 70-200 mm veel beter qua kwaliteit...
                  Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                    Pfff, dan koop ik me wel een 2dehandse Sigma 70-200 2.8
                    Je hebt dan wel een f2.8 voor de prijs van een Canon f4 maar de autofocus van die lens is traaaaaaaaaag t.o.v de Canon-tegenhanger!! En ik denk niet dat die Sigma "weather sealed" is, kan soms toch wel handig zijn?

En om terug te komen op de originele vraag: ik denk dat je tekort gaat komen met die 200mm, maar het blijft wel een dijk van een lens!

Comment

En die witte buis heeft toch wel een enorme uitstraling.
                      Niet om de snob uit te hangen maar het witte Canon L spul heeft een reputatie opgebouwd waar geen Sigma of Tamron aan kan tippen.
                      Als je ergens een horde fotografen ziet, zij het bij een voetbalwedstrijd of bij de een of andere celebrity-meeting, dan hebben de witte pijpen wel de overhand.
                      Dit feit alleen al laat bij mij de balans doorslaan richting OEM.
                      Het betere gereedschap van Hitachi is groen, dat van Dewalt is geel en dat van Canon is wit.
                      Herkenbaarheid in de markt is blijkbaar nog steeds slimme marketing en ik moet toegeven dat ik daar ook wel gevoelig voor ben.
                      Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door garehaan
                        En die witte buis heeft toch wel een enorme uitstraling.
                        Niet om de snob uit te hangen maar het witte Canon L spul heeft een reputatie opgebouwd waar geen Sigma of Tamron aan kan tippen.
                        Als je ergens een horde fotografen ziet, zij het bij een voetbalwedstrijd of bij de een of andere celebrity-meeting, dan hebben de witte pijpen wel de overhand.
                        Dit feit alleen al laat bij mij de balans doorslaan richting OEM.
                        Het betere gereedschap van Hitachi is groen, dat van Dewalt is geel en dat van Canon is wit.
                        Herkenbaarheid in de markt is blijkbaar nog steeds slimme marketing en ik moet toegeven dat ik daar ook wel gevoelig voor ben.
                        Dit is toch wel een grapje of wat? Wie heeft de eerste witte lens uitgebracht? En denk je dat alle witte pijpen Canon zijn? Fout hoor.
                        En geloof me, veel profs zouden liever zwarte lenzen hebben.

Comment

Beetje OT....

Als amateurtje heb ik het dus mis. Ik dacht dat alle witte lenzen van Canon zijn.
                          Niet dus?
                          En sorry, ik weet niet wie de eerste witte lens had.
                          Zo zie je dus wel dat het witte L materiaal impact op de markt heeft en wel herkenbaar is voor leken en amateurs, zelfs als het niet van Canon is.
                          Daarom zal Canon ook wel vasthouden aan de witte uitvoeringen. Ondanks het feit dat sommige pro's liever een zwarte pijp op hun toestel zouden hebben.

Mijn 2 cent
                          Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

Comment

wie bezorgt mij es het webadres van "Crown Nederland" waar Biss van sprak?
                            heb nog geen antwoord gekregen op mijn PM.

Comment

De lens is absoluut een aanrader Er is 1 maar...niet geschikt voor planespotting Althans niet volgens mijn definitie

Voor plane spotting heb je toch al snel 300 mm ++ nodig, leiver 400 mm, om een vliegtuig een beetje serieus in beeld te hebben. Met 1.4X extender heb je meer bereik, maar verlies je in snelheid en steekt de lens niet meer uit boven de massa qua scherpte. Ik vind extenders persoonlijk geen aanrader.

Zonder extender sta ik er nog steeds verbaasd van wat voor schitterende beelden de lens oplevert. Bedenk goed waar je hem voor wilt gebruiken voordat je tot aanschaf overgaat
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

PM verzonden
                                See the beauty of it all

Comment

Working...
                                X