Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 70-200 f4 van Canon voor 500€, aanrader voor planespotting enz ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF 70-200 f4 van Canon voor 500€, aanrader voor planespotting enz ???

wie zou mij gelijk geven als ik deze lens in occasie zou kopen voor 500€(eventueel wat minder na onderhandelen)
    zou die kopen als aanvulling van de 18-55 kitlens van bij mijn 350D(die ik voorlopig nog wat hou tot ik een vervanger heb gevonden voor een billijke prijs)

Re: EF 70-200 f4 van Canon voor 500€, aanrader voor planespotting enz ???

Voor 549 Euro heb je ze NIEUW...

www.cornevaniperen.com (NL)

Ze kost er 649, maar daarop krijg je nog 100 Euro terug van de Canon Cashback-Actie voor december... = 549 Euro

Ik persoonlijk zou zeker niet meer geven dan 400 Euro (wat bijna nog 3/4 van de nieuwprijs is)

Comment

En kwestie van kwaliteit Scalll?

Comment

kwaliteit zéér goed... juist zien waarvoor je ze nodig hebt, er zijn nog snellere lenzen...
        -=- Light is the key...

Comment

Ik persoonlijk heb de lens (nog) niet, ben er zelf naar op zoek, daarmede...

Deze lens is optisch identiek aan de lichtsterkere Canon 70-200 L 2.8.
          Maarrr die kost meer dan het dubbele van de F4...
          Weegt bijna 2x zoveel...
          Minimum scherpstelafstand = 1,2 ipv 1,5 op de 2.8 versie...

Ik denk dat er hier meer dan genoeg threads zijn over de f4 hier op BD, doe eens een search man

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
            Deze lens is optisch identiek aan de lichtsterkere Canon 70-200 L 2.8.
            Maarrr die kost meer dan het dubbele van de F4...
            Weegt bijna 2x zoveel...
            Als de F4 optisch identiek was aan de F2.8 dan was het geen F4 en zouden ze ook evenveel wegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten
              wie zou mij gelijk geven als ik deze lens in occasie zou kopen voor 500€(eventueel wat minder na onderhandelen)
              zou die kopen als aanvulling van de 18-55 kitlens van bij mijn 350D(die ik voorlopig nog wat hou tot ik een vervanger heb gevonden voor een billijke prijs)
              Prima lens, snel en licht. Bereid je maar voor op een enorme ontgoocheling!!!
              Want: de kitlens gaat je daarna nooit meer hetzelfde fotografisch plezier geven.
              Prijs? tja, dit is nu typisch een lens die tweedehands te duur is, maar voor minder vind je ze niet. Aan jou de keuze of je voor een nieuwe met cashback, of een gebruikte gaat.
              Je kan zeggen, 50€ is maar 50€, en nieuw kopen, of 50€ is 50€, en tweedehands kopen.
              Goede Canon lenzen gaan voor 2/3 tot 3/4 van de nieuwprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                Als de F4 optisch identiek was aan de F2.8 dan was het geen F4 en zouden ze ook evenveel wegen.
                Idd, slecht geformuleerd ...

Ik zal dan maar de puntjes op de i zetten zeker :

Wat ik natuurlijk bedoel is dat de beeldkwaliteit niet te onderscheiden valt tss deze 2 lenzen (dat is wat ik praktisch overal op het net lees ten minste)..

PS: Wat nog een voordeel is met de 2.8-versie is dat je meer background-blur hebt dankzij die grotere opening...

Comment

Dankt u allen.
                  Ik probeer nog wat van de prijs te peuren, en dan zien we wel...

Comment

Voor 549 Euro heb je ze NIEUW...

www.cornevaniperen.com (NL)

Ze kost er 649, maar daarop krijg je nog 100 Euro terug van de Canon Cashback-Actie voor december... = 549 Euro

Ik persoonlijk zou zeker niet meer geven dan 400 Euro (wat bijna nog 3/4 van de nieuwprijs is)
                    Dat zou je wel willen voor 400 euro krijg jij geen 70-200 F4
                    De goedkoopste die ik ooit tegengekomen ben op de tweedehands sites was
                    een afgetakeld ding van een vakfotograaf voor 450 euro.
                    Deze lens is zo populair dat hij maar erg weinig zakt in prijs.
                    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                      Dat zou je wel willen voor 400 euro krijg jij geen 70-200 F4
                      De goedkoopste die ik ooit tegengekomen ben op de tweedehands sites was
                      een afgetakeld ding van een vakfotograaf voor 450 euro.
                      Deze lens is zo populair dat hij maar erg weinig zakt in prijs.
                      Dreten, koop je dan maar gauw een nieuwe...
                      Een nieuwe is zijn 50 euro extra méér dan waard (zekerheid + garantie)...

Comment

Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een gunstig geprijsde 2e hands.
                        Niks goedkoop kunnen vinden en daarom maar besloten om een nieuwe te kopen bij Corne van Iperen. Kost 649,- min 100,- cashback.
                        Juist omwille van de cashback is het verschil tussen nieuw en 2e hands veel te klein geworden.
                        Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

Comment

De f4 heb ik ingeruild voor de Ef 70-200 f2.8.
                          Qua scherpte heb ik nog geen verschil kunnen merken; maar ik had de f2.8 nodig omdat ik ook indoor veel wedstrijden fotografeer.
                          Op zich is de f4 m.i. niets meer of minder dan de f2.8 de laatste is meer lichtsterker en dat had ik juist nodig
                          Jos
                          www.picturelifestyle.nl

Comment

Dreten, koop je dan maar gauw een nieuwe...
                            Een nieuwe is zijn 50 euro extra méér dan waard (zekerheid + garantie)...
                            Voila, en als iedereen nu eens zo denkt, dan zakt die prijs van die lens tweedehands wel.

Comment

Nog een aanvullend vraagje:

Wat gebeurt er met de prijs van de 'f4' de cash-back-actie (dus na december ) ?

Blijft ie op 649 ?

Of zal de prijs dan zakken naar 549 ?

Comment

Working...
                              X