Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help macro

Ik heb mijn oog laten vallen enkele macro objectieven maar ik weet niet wat er nu echt goed ,beter...best is ?

Nikon AF Micro 105 f/2.8D
    Nikon AF Micro 60 f/2.8D
    Sigma 105 mm F2,8 EX DG MACRO
    Sigma 150 mm APO Macro F2.8 EX DG HSM
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO
    Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro 1:1

Wat mij erg aanspreekt is de Sigma 24-70mm omdat je het objectief dan ook als gewoon standaard obj. kan gebruiken maar is die dan wel goed voor macro ?

Hierbij jullie deskundige raad gevraagd en eventueel ervaring met één van deze objectieven.

Dank bij voorbaat.

Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Re: Help macro

je moet zeker één ding weten, dat is dat een prime lens beter is dan een zoom lens... Dus als je echt goed wil zitten zou ik voor de 100mm, 150mm of de 180mm gaan.

en verdere info is te vinden via de "zoeken" knop.. (Tonnennnn aan info!!)
    -=- Light is the key...

Comment

hallo ,

ik heb de 150, en ben daar zeeeeeeeer tevreden over.
      is zeker een aanrader. en niet alleen voor macro
      nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
      www.thunderx.be

Comment

Bedankt voor de reacties !!!
        Ik heb wat gelezen hier en daar en inderdaad een prime lens zal het wel halen.
        Nu een bijkomend vraagje betreffende de lichtsterkte van de lens.
        Is het belangrijk een 2.8 te nemen of is een 3.5 ook voldoende ?
        Ik denk hierbij aan de Sigma 150mm en de 180mm.
        En wat met het gebruik van een flits ?

Groetjes
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thunderx
          hallo ,

ik heb de 150, en ben daar zeeeeeeeer tevreden over.
          is zeker een aanrader. en niet alleen voor macro
          Same here!

@spogy,
          Lichtsterkte f2.8 is imho. belangrijker dan die 30mm meer "tele"!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
            Bedankt voor de reacties !!!
            Ik heb wat gelezen hier en daar en inderdaad een prime lens zal het wel halen.
            Nu een bijkomend vraagje betreffende de lichtsterkte van de lens.
            Is het belangrijk een 2.8 te nemen of is een 3.5 ook voldoende ?
            Ik denk hierbij aan de Sigma 150mm en de 180mm.
            En wat met het gebruik van een flits ?

Groetjes
            Spogy
            2.8 of 3.5... voor echt macro heb je dat niet nodig, werk je toch met hogere waarden om toch iets of wat DOF te hebben... met 2.8 of 3.5 is de DOF te klein... en gebruik toch maar manuele focus.

Maar voor als lichtsterke prime te gebruiken, aan u de keus..
            -=- Light is the key...

Comment

Ik heb jullie comments gelezen en ook wat rondgeneusd op internet...en gelezen en ik ben er bijna 100% zeker van dat het de Sigma 150mm zal worden.Die kreeg overal zeer goede comments wat niet altijd het geval was bij de 180mm(fredmiranda.com) , nu ik zal er toch nog even over nadenken.
              De rating was 9.8 voor de 150 en 9.1 voor de 180 een miniem verschil dus.

Bedankt voor jullie raad.

Groetjes
              Spogy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                Ik heb jullie comments gelezen en ook wat rondgeneusd op internet...en gelezen en ik ben er bijna 100% zeker van dat het de Sigma 150mm zal worden.Die kreeg overal zeer goede comments wat niet altijd het geval was bij de 180mm(fredmiranda.com) , nu ik zal er toch nog even over nadenken.
                De rating was 9.8 voor de 150 en 9.1 voor de 180 een miniem verschil dus.

Bedankt voor jullie raad.

Groetjes
                Spogy
                effe ter verduidelijking, bij de sigma 180 staat er een unregistered person die maar score "4" heeft gegeven... dit laat alles serieus zakken... Dus verschil is "echt" miniem...

(je moet maar eens kijken naar prijsverschil, dat geeft bij sommige ook wel eens de doorslag....)
                -=- Light is the key...

Comment

Jullie brengen mij verschrikkelijk aan het twijfelen .. de 150 of de 180 ?

Ik zal kijken wat de sint in mijn schoentje legt

Toch bedankt

Groetjes
                  Spogy

Comment

Beetje voorbeeldjes van de 180 hieronder

Comment

Allemaal heel erg bedankt voor de informatie.
                      De 150 en de 180 lijken mij beide uitstekende abjectieven zonder twijfel.
                      Maar ... ik ga voor iets anders nml. de 105mm Micro Nicor. Waarom, wel om 2 zaken, eerst en vooral lijkt het mij nogal moeilijk om uit de hand te werken dus is een statief meezeulen bijna de enige oplossing, een tweede reden het gewicht bijna 1 kilo is ook niet niks.
                      Als ik mij het later zal beklagen zal de toekomst wel uitwijzen in elk geval nog eens bedankt.

Groetjes
                      Spogy

Comment

Awel, een goede keuze... Heb deze lens voorbije zomer ook aangeschaft, na serieus te twijfelen en heb, er nog gene moment spijt van gehad! Integendeel zelfs...
                        Ik gebruik ze zelfs als gewone lens, is volgens sommigen veel te scherp om andere zaken te fotograferen dan macro... maar dit maakt me weinig uit.
                        Ge gaat u daar wreed goed mee amuseren...
                        Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                        http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diabetic
                          Awel, een goede keuze... Heb deze lens voorbije zomer ook aangeschaft, na serieus te twijfelen en heb, er nog gene moment spijt van gehad! Integendeel zelfs...
                          Ik gebruik ze zelfs als gewone lens, is volgens sommigen veel te scherp om andere zaken te fotograferen dan macro... maar dit maakt me weinig uit.
                          Ge gaat u daar wreed goed mee amuseren...
                          Een lens kan nooit scherp genoeg zijn, of dat nu voor macro is of niet... en dat zeker niet slechter zijn.

Hoe groter de vergroting van macro... is nu meestal 1:1 hoe belangrijker de lens. (optisch hé.... )
                          -=- Light is the key...

Comment

Working...
                          X