Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 f2.8L IS + extender 2x of alternatief prime 300 of 400 + 1.4ext

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200 f2.8L IS + extender 2x of alternatief prime 300 of 400 + 1.4ext

Heeft iemand ervaring met de combinatie van de 70-200 f2.8L IS en de EF 2x extender II. Wat zijn de voor- en nadelen (scherpte, kleur enz...)? Blijft de AF en de IS goed werken? Heb reeds een search gedaan, maar had toch wat meer "ervaringsgerichte" informatie. Of is een prime 300 f4 of 400 f5.6 met de 1.4 extender toch een beter alternatief? Bedankt voor de reacties.
    Last edited by Fatje; 15 november 2005, 17:58. Reden: aanpassen titel
    Grtz Fatje

- EOS + EF -

Re: Canon 70-200 f2.8L IS + extender 2x

Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
    Heeft iemand ervaring met de combinatie van de 70-200 f2.8L IS en de EF 2x extender II. Wat zijn de voor- en nadelen (scherpte, kleur enz...)? Blijft de AF en de IS goed werken? Heb reeds een search gedaan, maar had toch wat meer "ervaringsgerichte" informatie. Bedankt voor de reacties.
    Geen ervaring met de combo, maar de IS blijft sowieso werken. Verder zal de AF ook nog gaan, want die 2.8 wordt door de TC een 5.6 lens, en dat haalt de AF nog op de 20D...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Doe maar eens een search naar teleconverter of zo... wat je hier héél veel zal lezen is dat de 1.4 best ok is naar beeldkwaliteit toe, maar dat de 2.0 al héél wat minder scherpe plaatjes afleverd, met eender welke lens!
      Volgens mij is de 2.0 het meest geschikt voor prime lenzen!?

En zoals Cooma al zei: alle funkties van de lens zullen wel blijven werken, de AF zou eventueel wat trager kunnen worden doordat je een f5.6 hebt in combinatie met die 2.0 (met de 1.4 heb je nog een f4)...

Comment

De AF werkt perfect, en de '400' is iets groter dan de 'echte 400'. Alleen, op 400 en 5.6 zijn de foto's van de echte lens helderder dan de 200 x 2. Er is een duidelijk verschil, zeker in donkere concert omstandigheden. Ik woon in Kluisbergen. Als je dat hier eens wil komen testen, altijd welkom.
        Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Heb dit al gedaan met heel veel licht en op F 5,6 tot F 7 valt het toch nog
          mee (je verliest wat scherpte natuurlijk),ga ook hoger in iso natuurlijk!
          Zo een extender is klein en licht,heb je die in de zak steken,gebruik je hem,
          en kun je toch de foto nemen!!!!
          Een echte 400 mm zal echter altijd beter zijn.(duurder ook!!!)

Groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan
            Een echte 400 mm zal echter altijd beter zijn.(duurder ook!!!)
            Natuurlijk is een 400 mm F5.6 prime veel beter dan een 70-200 F2.8 IS met TC 2x. Maar duurder . 1175 € versus 1750 € + 319 €.

't is wel appelen met peren vergelijken. Ik zou persoonlijk nooit een TC 2x op een zoom plaatsen. Ik heb geen ervaring met de TC 2x, wel met de 70-200 F2.8 IS en bvb de 135 F2 in combinatie met de TC 1.4. Het valt mij altijd op dat de AF, de "responsivenes" en de scherpte van de de prime met een TC net dat tikkeltje minder snel achteruit gaat dan op de zoom met een TC.
            DigiCam

Comment

ik heb zelf ervaring met die set alleen dan zonder IS. Ook met de extender is er niet al te veel in kwaliteitsverlies. Ondanks dat een hoop mensen zeggen dat het erg slecht is met een 2x extender, vind ik het nog steeds super.

Autofocus is met genoeg licht nog steeds razendsnel en precies. Op 5.6 niet helemaal scherp. Rond de f8 erg scherp!

Ik de 2e versie van de extender, misschoen dat dat wat uitmaakt, tenopzichte van de 1e versie...

Ook zou de 70-200 zonder IS wat scherper zijn dan de versie MET IS

Comment

AF werkt, deze begint soms wel gaan te hunten.
                Scherpte moet inboeten.
                2x eigenlijk niet toepasbaar op een zoem!!!!

Enkele voorbeelden van deze combinatie 70-200/2.8 IS + CAN 2X en van de 400/5.6 en hier ook de combinatie 400/5.6 + CAN 2X.
                HIER TE VINDEN: http://www.pbase.com/servoshot/demerbroeken

Comment

ik denk dat je hier voor de rest weinig ervaringen zal vinden van mensen. Alleen van mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel zit. Op EOS digitaal forum zitten een aantal mensen met een 70-200 + 2x set. Ik denk dat je daar een stuk wijzer word dan hier..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo
                    ik denk dat je hier voor de rest weinig ervaringen zal vinden van mensen. Alleen van mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel zit.
                    Straffe uitspraak dat hier geen mensen met ervaring zitten.... en waar hangt de klepel, als ik dan vragen mag.
                    DigiCam

Comment

ik heb indertijd die combinatie gehad en was er niet tevreden van ,vooral op scherpte ,wel met de 1.4 ,allez zal mn klepel eens bij mijn vrouw gaan hangen ,kan ze ook genieten van mijn klokkespel

Comment

Ik had die 2x met mijn 70-200L 2.8 IS en kan u garanderen dat het kwaliteitsverlies wel degelijk merkbaar is ... maar ja, je hebt voor een redelijk beperkt bedrag een 400 mm ... zonder extra lens te moeten meesleuren.
                        Het hangt ervan af hoeveel je die gaat gebruiken natuurlijk. Als je dikwijls die 400mm nodig hebt, kijk eerder uit naar een andere oplossing.
                        2 Keer gebruikt en die 2x lag in de kast ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                          Het hangt ervan af hoeveel je die gaat gebruiken natuurlijk. Als je dikwijls die 400mm nodig hebt, kijk eerder uit naar een andere oplossing.
                          2 Keer gebruikt en die 2x lag in de kast ...
                          Welke oplossing? Misschien de 400 f5.6 + 1.4 extender, is dit een betere keuze voor vogel- en natuurfotografie? Of volstaat de 300 f4 IS met de 1.4 extender? Wie geeft raad?
                          Grtz Fatje

- EOS + EF -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
                            Welke oplossing? Misschien de 400 f5.6 + 1.4 extender, is dit een betere keuze voor vogel- en natuurfotografie? Of volstaat de 300 f4 IS met de 1.4 extender? Wie geeft raad?
                            ik stond voor dezelfde moeilijke keuze , je gaat het antwoord hier toch niet vinden maar alei als het kan helpen ik koos voor de 300 f/4 IS met 1.4X en niet voor de 400 omdat ze geen IS heeft en omdat ik gewoon geen zin heb om
                            met een statief in de natuur rond te lopen. En komt ze te kort voor vogels ? In veel gevallen misschien wel maar wil je hiervoor voldoende mms in prime tja dan moet je heeeeel diep in je buidel tasten.
                            Is de 300 f/4 goed ? Volgens reviews en enkele forum collegas zeker en vast.Ik hoop het, ze is in bestelling

Comment

Re: Canon 70-200 f2.8L IS + extender 2x of alternatief prime 300 of 400 + 1.4ext

Ik zou de 70-200 NOOIT combineren met de TC 2.0x ( ik heb het zelf geprobeerd en het resultaat trekt op niks ) Ik zou deze lens enkel combineren met een TC 1.4x.
                              Met de 300 f4 heb ik geen ervaring aangezien ik de f2.8 versie in gebruik heb

greets

Geert
                              www.photopower.be

Comment

Working...
                              X