Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer een breedhoek dilemma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alweer een breedhoek dilemma

Yep, nog ene die tss 2 breedhoeken twijfelt

Zijn er hier mensen onder ons die de Sigma 18-50mm 2.8 tegen een Tamron 17-35mm 2.8-4.0 tegen mekaar getest hebben (of beiden geprobeerd) ?

In principe zou de Tamron 17-35 beter moeten zijn (minder bereik)

Ik lees graag jullie bevindingen

Re: Alweer een breedhoek dilemma

Is er hier NIEMAND die een Tamron 17-35 bezit ??

Indien ze hier op BD niemand heeft, zal ze de lens waarschijnlijk de moeite niet waard zijn ...

Van de Sigma 18-50 hoor ik hier wel veel goeds, daarom ook mijn vraag :
    is er een groot verschil in beeldkwaliteit - bokeh - scherpte - vignettering enz.. met de Tamron ?

Voordeel met de Tamron is de 17mm ipv 18mm, maar de Sigma heeft dan weer meer tele + een constante 2.8...

Aan de andere kant heb ik dan ook nog mijn 50mm 1.8 MKI, die zal mss na aankoop van de Sigma wat in de vergetelheid geraken ?

Wat denken jullie ervan ?

Bedankt op voorhand

Pascal.

Comment

Ik heb de Tamron 11-18, maar weet niet of je er iets mee bent

Svenmichiels

Comment

Wat ik van de tamron 17-35 gezien heb is goed. zie: http://www.pbase.com/cameras/tamron/..._28-4_di_ld_if

Ik bezit zelf de Sigma 18-50 f2.8 en die is ook erg goed.
        Geef maar eens een zoekfunctie op BD Sigma 18-50 f2.8 dan kan je er genoeg over lezen. Het verschil in scherpte weet ik niet tussen deze twee.
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Tja die Tamron 17-35 is algemeen erkend als een superlensje...en ik kan dat beamen...
          Maar ik was op zoek naar mééééééér groothoek omdat ik dat graag heb en dus is er nu de Sigma 10-20 bijgekomen
          Bekijk maar eens de reviews op de specifieke sites ivm de Tamron 17-35, meer hoeft niet gezegd te worden me dunkt
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

En... wat zijn uw ervaringen met de sigma 10-20?
            Vooral dan naar scherpte en flare. CA, distortion en vignetting vind ik minder erg want dat kan je allemaal corrigeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
              En... wat zijn uw ervaringen met de sigma 10-20?
              Vooral dan naar scherpte en flare. CA, distortion en vignetting vind ik minder erg want dat kan je allemaal corrigeren.
              Wel de enige testshoot die ik heb gedaan is de DEZE , vorig w-e...omdat ik toen "van wacht" was voor m'n werk en hélaas enkele interventies heb moeten doen heb ik nog geen tijd gehad om verdere test's te doen, maar de voorlopige balans is positief.
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
              X