Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma ex 20-40 2.8 dg / canon EF 17 - 40 f 4.0 l usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma ex 20-40 2.8 dg / canon EF 17 - 40 f 4.0 l usm

Voor binnen en bij matig licht valt de Canon kitlens wat mager uit. Ben aan het rondkijken en volgende 2 lenzen interesseren mij:
    - Sigma ex 20-40 2.8 dg
    - canon EF 17 - 40 f 4.0 l usm
    De Canon lens is bijna dubbel in prijs. Canon gaat tot 17 en Sigma maar tot 20 maar weegt het voordeel van de 2.8 niet veel zwaarder door ten opzichte van de 4.0? Iemand hier ervaring mee?

Re: Sigma ex 20-40 2.8 dg / canon EF 17 - 40 f 4.0 l usm

Al eens aan de Sigma 18-50 F2.8 gedacht?
    Ik denk dat dit is wat je zoekt, als je veel lichtsterkte nodig hebt voor binnen.

De 17-40 F4 is een dijk van een lens, maar niet zo lichtsterk.
    Op dit vlak ga je er geen voordeel mee doen t.o.v. de 18-55mm F3.5-5.6 die je nu hebt, tenzij de beeldkwaliteit bij volle opening.

Ikzelf heb wel de 17-40mm F4, omdat ik binnen steeds flits (grote staafflitser) en de lichtsterkte voor mij dus weinig rol speelt, zelfs binnen.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Alternatief is te overwegen.
      Bedankt.

Comment

Denk ook eens aan de Sigma 18-50 F2.8 EX DC.
        Ik bezit de 18-50 F2.8 al een poosje op mijn 10D en ben er zeer tevreden over. Goed snel, degelijk en mooi scherp.
        En hier het verschil tussen de veel duurdere canon 17-40 L en de Sigma 18-50 http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
        In Nederland kost hij 419 Euro.
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

niet verkeerd bedoeld maar wat wil je binnen ( ) doen met een breedhoek ?

Comment

Ik heb de 17/40L en heeeel tevreden van maar.....gebruik ze toch 90%
            buiten....In de studio met flitslicht op f8 (en op 35 of 40 mm)gaat natuurlijk ook prima!
            Groetjes, Fotodan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kingkong
              Van dicht bij foto's trekken, bij matig licht, zonder flits. Lijkt mij logisch of vergis ik mij?

Comment

van dichtbij ok, waarom dan geen prime.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                  van dichtbij ok, waarom dan geen prime.
                  grt,bouk.
                  denk ik ook

ik heb de 17-40 , fantastische lens voor landschappen buiten , binnen is het heel wat minder en zeker zonder flits , dan heb je meer aan iets met f/2.8 denk ik

Comment

Ik gebruik dat ook regelmatig binnen, vooral voor sfeeropnames in kleine ruimte's, bvb bij verjaardagparty's in zeer kleine zaaltjes.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Voor wat je wil doen zou ik de 50 / 1,8 van Canon kopen....goed lichtsterk...
                      en niet duur!
                      Fotodan.

Comment

Ikzelf werk binnen steeds tussen groothoek en standaard voor familiekiekjes, aangezien er meestal meubelen of muren in de weg staan om ver genoeg achteruit te kunnen gaan.
                        Het lijkt mij dus zeker logisch om voor binnen een groothoek te overwegen.
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                          Denk ook eens aan de Sigma 18-50 F2.8 EX DC.
                          Ik bezit de 18-50 F2.8 al een poosje op mijn 10D en ben er zeer tevreden over. Goed snel, degelijk en mooi scherp.
                          En hier het verschil tussen de veel duurdere canon 17-40 L en de Sigma 18-50 http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
                          In Nederland kost hij 419 Euro.
                          En wat te denken van de Sigma 24-70 2.8 EX DG ? Is zelfs nog goedkoper!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOME
                            En wat te denken van de Sigma 24-70 2.8 EX DG ? Is zelfs nog goedkoper!
                            Ja hij is goedkoper, 20 euro, en zwaarder 700 gram, bij een dure filtermaat van 82 mm. De lengte is 113 mm.

De 18-50 f2.8 daartegen is 445 gram en is 84 mm lang. filtermaat 67 mm.
                            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                            X