Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanvullende lens voor D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aanvullende lens voor D50

Ik ga mij een Nikon D50 aanschaffen met een Tamron 18-200 lens.Nu zit ik met een vraagje.Kan ik mijn standaard lens van mijn Nikon F-601 gebruiken als aanvullende meer lichtgevoelige lens,AF 35-80/1.4-5.6
    I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Re: aanvullende lens voor D50

Je kan die er zeker opzetten, maar lichtgevoeliger is ze niet hoor met f/4-5.6. Het kan wel zijn dat ze kwalitatief beter is, maar dat weet ik niet. Het is alleszins ook een gewone consumerlens dus veel verschil zal het niet maken.

Mvg

Comment

lichtgevoeliger is ze niet hoor met f/4-5.6
      Heeft deze lens dan geen f1.4 tot f5.6 ? Lees ik slecht of is deze info onjuist?
      Bij de kleinere brandpuntsafstanden is deze lens dan toch heel wat lichtsterker dan de Tamron!?

Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Bij mijn reden bestaat er geen enkele zoomlens die begint bij f/1.4, en het lijkt mij heel sterk dat je er een hebt zonder te weten dat je zo'n superobjectief hebt. De meest lichtsterke zoomobjectieven zijn de vaste f/2.8. Ik denk dat hierop maar 1? uitzondering bestaat en dat is de Tokina 28-70 f/2.6-2.8...

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
          Heeft deze lens dan geen f1.4 tot f5.6 ? Lees ik slecht of is deze info onjuist?
          Bij de kleinere brandpuntsafstanden is deze lens dan toch heel wat lichtsterker dan de Tamron!?

Gr's, Wim
          Die 1 moet je in F zetten dan is die lens F4 tot F5.6
          Ze zetten geen F op een lens maar steeds da nummertje 1 in de plaast

Grts
          Formatje

Comment

Dus conclusies:

1. Dit is een lens AF 35-80mm F/4-5.6

2. Je kan deze lens op een D50 of D70(S) gebruiken

3. Deze lens is niet lichtsterker dan de Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 die je overweegt aan te kopen

4. Deze lens valt volledig in het bereik 18-200 van de Tamron, dus ook hier geen meerwaarde.

Je kan deze lens gebruiken om te starten en dus enkel een body kopen. Je mist dan wel het groothoekbereik (equivalent analoog is 52-120 mm). Het geeft je de kans te ondervinden welk lensbereik voor jouw het meest geschikt is.

Of je doet zoals ik en je gaat meteen voor de Tamron. Je zal er geen spijt van hebben. Ook als je later betere lenzen wil kopen, heb je nog steeds een praktische wandellens met een groot bereik. En zoals eerder gezegd, slechter dan de kitlens van de D50 is ze niet.

Gr's, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Inderdaad ik had verkeerd gekeken.Mijn fout.Het zal nooit meer gebeuren.Alvast bedankt voor de goeie raad.
              I like it raw......with Nikon stuff

http://www.pixelpainter.be/

Comment

Working...
              X