Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten (niet-digitale) Canon lenzen op Nikon D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aansluiten (niet-digitale) Canon lenzen op Nikon D70S

Hoi BD'ers,

Ik hieb hier nog een (niet-digitale) Canon EOS 500N SLR van mijn vader liggen.
    Hierbij zitten 2 lenzen:
    - Canon Zoom Lens EF 28-80mm 1:3.5-5.6 diameter 58mm
    - Canon Zoom Lens EF 80-200mm 1:4.5-5.6 II diameter 52mm

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk deze twee lenzen aan te sluiten op mijn Nikon D70S?
    Zoals ze nu zijn, passen ze er in elk geval niet op, maar misschien dat er bij de fotowinkels wel bepaalde 'adaptertjes' bestaan die je op de lens kunt zetten waardoor ze wel passen op de D70S.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Re: Aansluiten (niet-digitale) Canon lenzen op Nikon D70S

Ik vermoed dat er wel adaptertjes zullen bestaan, maar deze zal je dan zoveel betalen, je zal niet meer kunnen lichtmeten, en autofocussen. Je kan dan beter een nieuwe lens kopen die de tele vervangt.

Comment

Nope gaat niet de canon mount is groter dan de Nikon mount. Daarom gaat het niet. Nikon op Canon gaat daarentegen wel.

Comment

Okay, bedankt BD'ers, dan weet ik genoeg!

Aangezien ik er toch niets meer mee kan doen, verkoop ik de twee Canon lenzen (alsook de Canon EOS 500N body) dan maar.
        Het 'te koop topic' staat uiteraard ook op BD: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=91530

Modjes, dit topic mag gesloten worden

Groetjes!
        Last edited by -=SRS=-; 4 november 2005, 20:05.
        Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Comment

Working...
        X