Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens voor planten op Canon Eos 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro lens voor planten op Canon Eos 350D

Hallo, voor mijn hobby(vleesetende planten) had ik me graag een macro lens aangeschaft. Ik heb onlangs een Canon Eos 350 D gekocht . Voordien had ik een canon Eos 620 en gebruikte ik voor detailopnames een Signa lens AF macro 1:28 f50, maar deze werkt niet op mijn nieuwe toestel. Ik zoek dus een macro lens waarmee ik details kan maken van mijn planten, gevangen vliegen enz , zelfs de waterdruppels op de tentakels van een Drosera . Ik had dus gedacht aan Canon EF-S 60/2.8 USM Macro en Canon EF Tussenring 25mm . Het gaat dus om detail fotografie van niet bewegende delen .
    Wie kan me zijn ervaring delen ,
    met vriendelijke groeten Filip

Re: macro lens voor planten op Canon Eos 350D

Deze is gemaakt met de sigma 180 mm

evenals de andere macro's op de site
    Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Hallo Steward , die Drosera dat is inderdaad wat ik zou willen. Alleen Sigma , ik heb namelijk een Sigma Af macro 50 f.2.8 maar deze doet het nietmaar deze doet het niet op mijn Eos 350 D . Een idee waarom ?
      Filip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Toro Blanco ( Fil
        Hallo Steward , die Drosera dat is inderdaad wat ik zou willen. Alleen Sigma , ik heb namelijk een Sigma Af macro 50 f.2.8 maar deze doet het nietmaar deze doet het niet op mijn Eos 350 D . Een idee waarom ?
        Filip
        Is dat een oudere lens? Want dan kan je ook wel problemen krijgen.

De Sigma's die je nu koopt, moeten allemaal werken op een 350D (als je de juiste bestelt voor op een Canon-body natuurlijk ).

Ik gebruik hier volgende Sigma's op mijn 20D:
        18-50 EX DC
        150mm f2,8 EX DG Macro
        70-200 f2,8 EX HSM APO

Voor bloemen en niet-bewegende onderwerpen kan je normaal ook een korte macro gebruiken, dus als die 50mm zou werken, dan kan je die daarvoor gebruiken. Maar de meeste 50mm macrolenzen geven geen 1 op 1 vergroting, daarvoor heb je gewoonlijk een langere macrolens nodig (90mm (Tamron), 100mm(Canon), 105mm(Sigma), 150mm(Sigma), 180mm(Canon, Sigma of Tamron).
        Last edited by Black B@ndit; 3 november 2005, 23:16.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steward
          Deze is gemaakt met de sigma 180 mm

evenals de andere macro's op de site
          Prachtige macro, heb je die "in 't veld" genomen" of in een studio?
          Op statief of uit de hand ?
          gefeliciteerd!
          D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

ik ben in bezit van een canon 350D en heb daarop een tamron 90mm f2.8geschroefd en ben zeert tevreden over mijn resultaten, en redelijk betaalbaar prijs kwaliteit,daaarmee kan je uit de vrije hand trrekken zoder probleem,wat veel moeilijker is met een 150,of 180mm.Ik trek gewoonweg evenmooie foto's met mijn 90mm,waarom veel meer investeren voor het bekomen ven hetzelfde resultaat?grtz glenn
            Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

Waarom Glenn ?
              Gewoonweg voor de werkafstand, het bokeh, de beeldhoek..
              Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dicidi
                Prachtige macro, heb je die "in 't veld" genomen" of in een studio?
                Op statief of uit de hand ?
                gefeliciteerd!
                Ten velde en meestal werk ik wel vanaf statief
                Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

deze lens kan zeker gebruikt worden met statief,maar als je kijkt naar de kwaliteitresultaten zijn ze hzetzelfde denk ik,je bespaart heel wat eurookes denk ik of heb ik het verkeerd voor grtz glenn
                  Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

probeer dit eens heb het ook gedaan na het volledig lezen van deze site
                    gemakkelijk en goedkoop
                    http://www.traumflieger.de/workshop/photoworkshops/makro/supermakros.php
                    als je wil post ik effe een vb

scherpte moet ik nog onder de knie krijgen maar dat komt wel
                    Last edited by force; 5 november 2005, 13:55.
                    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Toro Blanco ( Fil
                      Filip
                      De iets oudere sigma lenzen blijken een probleem te zijn. Zelf heb ik een 18-35 en een 400 van sigma. Geen van beide werkt op mijn Canon 350D.

De Canon 100mm 1:1 Macro, die even oud is, doet het nog steeds. Ze geeft ook mooie resultaten. Alleen mijn bijhorende ringflits werkt niet meer. Dat wordt dus nog een keer investeren.
                      mvg

Theo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steward
                        Waarom Glenn ?
                        Gewoonweg voor de werkafstand, het bokeh, de beeldhoek..
                        Uiteraard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier
                          deze lens kan zeker gebruikt worden met statief,maar als je kijkt naar de kwaliteitresultaten zijn ze hzetzelfde denk ik,je bespaart heel wat eurookes denk ik of heb ik het verkeerd voor grtz glenn
                          90 en 180 macro geven niet dezelfde resultaten, en wel hierom :

Maar, alles in acht genomen, ik denk dat de TS met een 'korte' macro ook wel content gaat zijn.

Probeer een tweedehands tamron 90 hier op BD of op DPZ op de kop te tikken en je kunt niet verkeerd zitten.
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                            Probeer een tweedehands tamron 90 hier op BD of op DPZ op de kop te tikken en je kunt niet verkeerd zitten.
                            Dat heb ik ook gedaan ...en mij zeker niet beklaagd ! (Tamron 90mm, thanx Ruve )..

Wel een trage AF (hunts...dat heb je met alle macro-lenzen), maar ONGELOOFLIJK scherp ...

Comment

Working...
                            X