Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 4-5.6 DG APO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-300 4-5.6 DG APO

heeft er iemand sample shots die met deze lens getrokken zijn ? Sigma 70-300 4-5.6 DG APO ...

of heeft iemand hier daar commentaar over?
    ik ben namelijk van plan om deze lens aan te schaffen, wegens de redelijke prijs-kwaliteit verhouding
    Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
    my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

Re: Sigma 70-300 4-5.6 DG APO

Kijk hier eens:

Het zijn wel geen pics van de "DG" versie, maar k' betwijfel of je enig verschil zal zien...

Ik ben ook aan het overwegen om de lens mss te kopen, maar wat ik je zeker al kan zeggen is
    dat deze lens een prijs-kwaliteit-topper is (wat ne naam zeg )

Kijk ook maar eens naar vbtjes van BD'er "PaulC":

Grote nadeel is natuurlijk de lichtsterkte (dus geen binnen-lens) + nogal soft boven 200 mm, maar voor die prijs kan je niet anders verwachten...
    Buiten deze nadelen bied de lens niet anders dan voordelen..

PRIJS !
    Bereik 70-300
    Macro 1:2
    Gewicht (550gr!)
    Zonnekap incl

Hier nog een review:

EDIT: heb zopas ergens in een forum gelezen dat ze bij de nieuwe "DG"-versie de "softness" boven de 200mm aangepakt hebben...

Zullen we even aan Paul C moeten vragen
    Last edited by scalll; 1 november 2005, 21:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
      EDIT: heb zopas ergens in een forum gelezen dat ze bij de nieuwe "DG"-versie de "softness" boven de 200mm aangepakt hebben...
      Klopt!
      Ik heb zopas de nieuwe 70-300 APO DG aangekocht voor mijn D70 en idd. géén softness te bespeuren, ook niet boven 200mm!...
      Ben zeer aangenaam verrast door de kwaliteiten van deze relatief lichte telelens die o.a. ook bijzonder goed geschikt is voor 1:2 macro van insecten e.d.

Comment

En hoeveel kost deze lens juist?

Ben ook wel geïnteresseerd...

En hoe zit het eigenlijk met de snelheid van de autofocus?
        Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

Comment

225 Euro bij Corné..(NL)

Snelheid is tss de twee (niet snel zoals USM of HSM, maar ook niet tergend traag)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666

219€ bij Grobet (A'pen), AF is traag in vergelijk met de AF-S van Nikon (en niet even stil)
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666

Kost €219 bij Grobet Antwerpen!
              Snelheid van autofocus is natuurlijk minder dan bij HSM-types, maar voor die prijs kan je geen HSM verwachten...
              Voor mij is dit met deze lens helemaal géén probleem!

Edit: oeps, geklopt op de meet door snelle PaulC

Comment

De grote vraag (bij mij althans) is in welke mate deze (DG) lens presteert t.o.v. de Canon 70-200 f4 ?

Natuurlijk is de Canon beter in vele opzichten: snellere AF + minder luid + mooiere bokeh + betere "build"-quality...

Maarrrr : weegt wel meer + minder bereik + geen zonnekap + géén macro + ze kost 2x zoveel !

Is de canon in vergelijking met de Sigma dan zijn geld wel waard ?

Hier een gelijkaardige vraag (maar niet écht een antwoord op gekregen):
                Weekly digital photography contest site, featuring active forums, tutorials, photographer profiles, and more. Enter and/or vote -- fun learning for ALL skill levels.

Comment

Nog een interessante thread op DP:

Weekly digital photography contest site, featuring active forums, tutorials, photographer profiles, and more. Enter and/or vote -- fun learning for ALL skill levels.

Comment

Ik zit naar je signature te kijken en denk. Joh, je hebt een Nikon 70-200.
                    Dan ga je spijt krijgen als je met zo'n sigma foto's gaat maken, maar toen keek ik verder naar je sig en zag ik dit:

Canon Eos 350D + EF-S 18-55 + Nikor 70-200 + Peleng 8mm fish
                    Canon A510

Er zal dus wel ergens iets niet kloppen, maar als je met een 70-200 hebt gewerkt, hoef je denk ik geen Sigma 70-300.
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pons
                      heeft er iemand sample shots die met deze lens getrokken zijn ? Sigma 70-300 4-5.6 DG APO ...

of heeft iemand hier daar commentaar over?
                      ik ben namelijk van plan om deze lens aan te schaffen, wegens de redelijke prijs-kwaliteit verhouding
                      deze heb ik genomen met een Sigma 70-300 4-5.6 DG APO http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=90241

Comment

De Sigma 70-300 APO DG is een lichte en bijzonder handige wandel-telelens, mét 1:2 macromogelijkheid.
                        Ik gebruik ze daar waar ik de kombinatie van mijn 50-500mm en 150mm Macro niet kan of wil meenemen...
                        Deze lens heeft natuurlijk haar beperkingen, maar dat hebben alle andere lenzen ook op één of andere manier.
                        Wanneer men zich hiervan bewust is, kan men zich ten volle concentreren op de voordelen die dit lensje wél biedt!

Het is natuurlijk geen "high-end" lens, maar men kan er wél opnamen mee maken die vaak niet moeten onderdoen voor sommige gemaakt met véél duurder glas... Zoals reeds zo vaak gezegd, het is de persoon achter de camera die de opname maakt... Met lenzen van enkele k€ kunnen ook barslechte opnamen gemaakt worden... Ik heb er hier en op andere fora trouwens al heel wat voorbeelden van gezien....

Comment

ik heb momenteel de niet DG versie en veel van m'n foto's zijn daarmee genomen. Inderdaad, pracht van een lens voor haar prijs, al is voor het vliegtuigspotten de 300mm serieus soft indien je op f/5.6 wil werken... Zou het slim zijn de DG aan te schaffen, of toch beter doorsparen voor de 80-400 OS of 50-500, 100-300...?
                          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                          Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy
                            Ik zit naar je signature te kijken en denk. Joh, je hebt een Nikon 70-200.
                            Dan ga je spijt krijgen als je met zo'n sigma foto's gaat maken, maar toen keek ik verder naar je sig en zag ik dit:

Canon Eos 350D + EF-S 18-55 + Nikor 70-200 + Peleng 8mm fish
                            Canon A510

Er zal dus wel ergens iets niet kloppen, maar als je met een 70-200 hebt gewerkt, hoef je denk ik geen Sigma 70-300.

klopt, die nikon lens is een hele oude, die met een adapter ring op men 350d zit, en dus volledig manueel is ... diafragma, focussen ... en ik voel datk met een net iets groter bereik meer ben, daarom datk die Sigma wil kopen
                            Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
                            my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                              De grote vraag (bij mij althans) is in welke mate deze (DG) lens presteert t.o.v. de Canon 70-200 f4 ?

Natuurlijk is de Canon beter in vele opzichten: snellere AF + minder luid + mooiere bokeh + betere "build"-quality...

Maarrrr : weegt wel meer + minder bereik + geen zonnekap + géén macro + ze kost 2x zoveel !

Is de canon in vergelijking met de Sigma dan zijn geld wel waard ?

Hier een gelijkaardige vraag (maar niet écht een antwoord op gekregen):
                              http://www.dpchallenge.com/forum.php...READ_ID=279794
                              Dacht dat er wel steeds een zonnekap bij de 70-200 f4 zit.
                              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Working...
                              X