Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens geschikt voor Nikon D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoomlens geschikt voor Nikon D70S

Ik hou zelf ook van de Nikon 70-200 2.8, vroeger had ik de Tamron 28-300. Een zeer goede lens echter lichtsterkte is - . Op 300mm zonder flits en op afstand moet je niet te veel verwachten. Ik vond het een heel leuke lens (28-300) maar ik ben nu overgestapt naar 2.8 lenzen. Misschien ben je beter af met het zoeken naar een 80-200 2.8 (ik heb de mijne net verkocht voor 400 € - misschien nog duur maar het is dan ook een toplens ). Ik overweeg de 80-400 VR maar heb nog twijfels, heeft iemand hier ervaring mee?

sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
      Wat dacht je van de nieuwe zoomlens die vandaag aangekondigd is door Nikon?

Groeten, Miriam
      welke nieuwe zoomlens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -=SRS=-
        Ik ben echter nog niet volledig vertrouwd met de DSLR-fotografie....
        Waarom niet beginnen met een goedkope Sigma 70-300 ? (incl. halve macro) --> 219€
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dasilva
          welke nieuwe zoomlens?
          zie post nummer 9 van dit draadje....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clite
            Ik overweeg de 80-400 VR maar heb nog twijfels, heeft iemand hier ervaring mee?

sven
            Dit is wel een totaal andere lens dan een 80-200 2.8.
            Voor overdag en uit de hand is dit een aanrader.
            De VR is wel van eerste generatie maar foto's tot op 1/30 zijn mogelijk maar je moet natuurlijk ook je techniek verzorgen.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -=SRS=-
              Hoi allemaal,

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nieuwe lens aan te schaffen voor mijn Nikon D70S. De kitlens (Nikkor AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G ED) volstaat niet als je iets wil fotograferen dat in de verte gelegen is...

Daarom ben ik van plan om een zoomlens te kopen met een groter zoombereik.
              Ik dacht hier aan een 70-200mm / 70-400mm / 80-200mm / 80-400mm.

Ik ben echter nog niet volledig vertrouwd met de DSLR-fotografie. Kunnen jullie me daarom wat tips geven van lenzen die in aanmerking komen voor mijn wensen?
              Het is de bedoeling dat ik objecten die in de verte gelegen zijn mooi (en kortbij) in beeld kan brengen.

Naar wat ik hier al heb gelezen, zijn lenzen van Nikon zelf redelijk prijzig. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Tamron of Sigma-lenzen.
              Kunnen jullie me enkele modellen geven die prima en compatibel zijn met mijn D70S?

Alvast bedankt iedereen!!
              Dan moet je zeker eens zien bij de pro series van TOKINA, gebouwd voor dslr, goeie lenzen en bouwkwaliteit... De TOKINA ATX-PRO 80-200 f2.8 (!) is denk ik voor jou ideaal en betaalbaar 585 EURO bij konijnenberg... zie links...

Comment

Via mail kreeg ik de melding van een te koop aangeboden AF Tokina AT-X 80-400mm lens.
                Iemand hier ervaringen mee? Of graag jullie mening hierover!
                Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Comment

Geen ervaring mee maar hier staan een aantal meningen

De lens kost bij www.foto-konijnenberg.nl 470 eur
                  Maar na mijn ervaring met de Sigma 135-400, die zo een beetje hetzelfde kaliber zal zijn, ga je er niet veel plezier aanbeleven + je zal minstens een monopod nodig hebben
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                    Waarom niet beginnen met een goedkope Sigma 70-300 ? (incl. halve macro) --> 219€
                    Daar denk ik nu eens net hetzelfde over sé
                    Dit is een schitterend lensje voor een klein prijsje.
                    Ikzelf heb zelfs den indruk dat ze beter is dan de 18-70 van nikon

Erwin
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Working...
                    X