Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens geschikt voor Nikon D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoomlens geschikt voor Nikon D70S

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nieuwe lens aan te schaffen voor mijn Nikon D70S. De kitlens (Nikkor AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G ED) volstaat niet als je iets wil fotograferen dat in de verte gelegen is...

Daarom ben ik van plan om een zoomlens te kopen met een groter zoombereik.
    Ik dacht hier aan een 70-200mm / 70-400mm / 80-200mm / 80-400mm.

Ik ben echter nog niet volledig vertrouwd met de DSLR-fotografie. Kunnen jullie me daarom wat tips geven van lenzen die in aanmerking komen voor mijn wensen?
    Het is de bedoeling dat ik objecten die in de verte gelegen zijn mooi (en kortbij) in beeld kan brengen.

Naar wat ik hier al heb gelezen, zijn lenzen van Nikon zelf redelijk prijzig. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Tamron of Sigma-lenzen.
    Kunnen jullie me enkele modellen geven die prima en compatibel zijn met mijn D70S?

Alvast bedankt iedereen!!
    Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Re: Zoomlens geschikt voor Nikon D70S

Wat dacht je van de nieuwe zoomlens die vandaag aangekondigd is door Nikon?

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
      Wat dacht je van de nieuwe zoomlens die vandaag aangekondigd is door Nikon?

Groeten, Miriam
      Oorspronkelijk geplaatst door -=SRS=-
      Naar wat ik hier al heb gelezen, zijn lenzen van Nikon zelf redelijk prijzig. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Tamron of Sigma-lenzen.
      Zoals ik in mijn post had gezet, denk ik dat de Nikon-lenzen zelf nogal duur zijn... Tamron of Sigma lijken me dus beter geschikt.
      Maar ik had graag wat typenummers gekregen van de BD'ers, want ik weet niet wat er allemaal compatibel is met mijn toestel.
      Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ook soortgelijke zoomlenzen hebben voor hun D70/D70S en me hierover hun mening kunnen geven!
      Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Comment

Leuk, Myriam, maar geef eens wat meer uitleg, type of een link aub..
        Ben zelf ook benieuwd.

Srs, voor lenzen in dat bereik, is het interessant te weten wat je doelen zijn in de fotografie, natuur, thuis, landschap, all-round....optredens enz: confused:

En natuurlijk de prijs die je er wil voor betalen.....
        Een lichtsterke lens 2.8 is dan uiteraard prijzig, maar heb vernomen dat die van Sigma b.v.:
        Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

dat die vrij goed is, zelf ga ik morgen kijken naar een tweede hands lens in deze bereiken 80-200/2.8.................
        Wil je naar 400, dan kun je met een converter werken, maar dit heeft ook weer zijn nadelen enz............................

Je vindt veel terug in reviews over lenzen b.v.:

Veel leesgenot.........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjotr
          Srs, voor lenzen in dat bereik, is het interessant te weten wat je doelen zijn in de fotografie, natuur, thuis, landschap, all-round....optredens enz: confused:

En natuurlijk de prijs die je er wil voor betalen.....
          De lens is niet bedoeld voor een specifiek doel... Zoals je aanhaalt: all-round. Ik trek graag foto's in de natuur, ook mijn kat leg ik graag vast op foto, ik ga soms wel eens naar een optreden waar ik een foto van wil, ... Kortom, de lens moet inzetbaar zijn op alle gebieden.

De prijs had ik graag onder de 500 euro gehouden... Als dat enigzins mogelijk is tenminste?

Bedankt voor de link trouwens pjotr, ga ik zeker eens doornemen!

Comment

Dan ga je best wat rondkijken op tweedehands sites:

Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

enz..........

of naar een beurs ofzo..
            want wil je rond de 500 € gaan en ze moet voor allround dienen, dan denk ik dat je best naar een Sigma 70-200/2.8 gaat zoeken.
            Gewoon goede afspraken maken, en vragen om te mogen testen, reden van verkoop enz...........Er zijn er altijd die gaan voor de laatste nieuwtjes en daar kunnen we dan ook van genieten
            Van waar ben je ergens?

Comment

pjotr, bedankt voor de tips!
              Ik ben een Belg, regio Lier

Laat die tips maar komen mensen

Comment

. Zoals je aanhaalt: all-round. Ik trek graag foto's in de natuur, ook mijn kat leg ik graag vast op foto, ik ga soms wel eens naar een optreden waar ik een foto van wil, ... Kortom, de lens moet inzetbaar zijn op alle gebieden.

De prijs had ik graag onder de 500 euro gehouden...

Als je die gevonden hebt kun je dat ons dan eens melden
                (waarmee ik maar wil zeggen dat je verlangens wat hoog gesteld zijn, maar daar kom je vlug zelf wel achter als je bovenstaande hebt doorgenomen)
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjotr
                  Leuk, Myriam, maar geef eens wat meer uitleg, type of een link aub..
                  Ben zelf ook benieuwd.

Net nieuw, ik weet nog geen prijs, maar dat zal eerder richting 1000 euro zijn dan richting 500. Je krijgt dat wel ingebouwde beeldstabilisatie en dat is voor echt tele helemaal geen luxe. Bovendien kun je voor je standaardlens tweedehands toch nog ergens tussen de 200 en 250 euro terugkrijgen...

Een lens met een dergelijk zoombereik kan eigenlijk niet goedkoop zijn. Het is heel moeilijk een superzoomlens te maken die voldoende kwaliteit heeft. Heel eerlijk gezegd....ik zou een dergelijk objectief niet snel aanschaffen. De camera is toch al zwaar, dan kan er ook nog wel een extra objectiefje bij. Maar voor vakantiedoeleinden lijkt het me toch een prima objectief.

Groeten, Miriam

Comment

Is die nieuwe Nikkor dan niet vergelijkbaar met deze Sigma lens?

18-200 F3.5-6.3 DC

Die kost 355 euro bij www.cornevaniperen.com.

Graag wat meningen over die Sigma lens...

Comment

Is die nieuwe Nikkor dan niet vergelijkbaar met deze Sigma lens?

18-200 F3.5-6.3 DC

Die kost 355 euro bij www.cornevaniperen.com.

Graag wat meningen over die Sigma lens...
                      Prima wandellensje, uiterst geschikt bij voldoende licht, het grote verschil met de Nikkor is natuurlijk het ontbreken van de VR functie.......maar daar zit nu net het prijsverschil in......
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

En wat met de Tamron AF 28-300MM F/3.5-6.3 XR Di? Staat wel 'Macro' bij...
                        Is die geschikt voor de Nikon D70S en is die goed?

Zijn macrolenzen enkel geschikt om objecten zo van heel dichtbij te fotograferen? Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen een macro en een (tele)zoomlens?

Comment

Ik dacht hier aan een 70-200mm / 70-400mm / 80-200mm / 80-400mm.
                          Moeten ze lichtsterk zijn ? Dus een constant diafragma van 2.8
                          Indien ja probeer een Sigma 70-200 2.8 vast te krijgen.

Wil je een langer bereik en je sleurt niet graag een statief mee :
                          investeer in een Nikkor 80-400 VR of Sigma 80-400 OS. Je zal het je niet beklagen.

Dat is waar, maar ze behouden ook beter hun waarde. En de kwaliteit van Sigma en Tamron is wisselvallig. Van Nikkor hoor je veel minder klachten
                          Ik koop bijna al mijn lenzen 2de hands. en dan zijn de Nikkors maar zo duur als een nieuwe Sigma.

Kunnen jullie me enkele modellen geven die prima en compatibel zijn met mijn D70S?
                          Alle lenzen met een Nikon AF-mount kunnen op de D70S. (Sigma, Tokina, Tamron en Nikkor)
                          Echt oude lenzen kunnen werken wel maar enkel met manuele focus

Tip : koop beter 1 goede lens dan 2 slechte
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

En wat met de Tamron AF 28-300MM F/3.5-6.3 XR Di? Staat wel 'Macro' bij...
                            Is die geschikt voor de Nikon D70S en is die goed?

Zijn macrolenzen enkel geschikt om objecten zo van heel dichtbij te fotograferen? Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen een macro en een (tele)zoomlens?
                            Met macrolenzen kan je een heel stuk dichter bij je onderwerp komen dan met gewone lenzen of telelenzen, maar dat wil niet zeggen dat je met een macrolens ENKEL dat kunt doen, integendeel, macrolenzen kunnen ook gewoon gebruikt worden, bvb als portretlens ( bvb de nikkor 105 mm micro )of zelfs als telelens zoals bvb de Sigma 180 mm f/3.8
                            Een echte macrolens heeft een vaste brandpuntsafstand, bvb 50 mm, 60 mm, 90 mm, 105 mm....150 mm...180 mm.
                            Een prime telelens heeft dat ook, maar men spreekt pas van telelens als de brandpuntsafstand boven een bepaalde waarde ligt.....hoeveel juist laat ik aan de kenners hier over....
                            Dan heb je nog wat men noemt prime lenzen, dat zijn lenzen met een vaste brandpuntsafstand, zoomlenzen hebben een variabele brandpuntsafstand zoals bijvoorbeeld een 18 - 200 lens

Tot zover mijn bescheiden poging om dit uit te leggen......hopelijk schrijf ik hier niets verkeerd
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als je een all-round lens wilt die in alle omstandigheden bruikbaar is, dan zal je toch wat meer dan €500 moeten uitgeven, vrees ik. Ik zie dat je spreekt van concerten en daar is nu eenmaal meestal weinig licht en komt f2.8 toch heel goed van pas.

Ik heb zelf de Sigma 70-200 f2.8 en die voldoet prima en is redelijk all-round. Met een 1.4x converter kan je tot 280mm gaan en meestal is dit wel voldoende. Je hebt ook f2.8, dus is dit een ideale concertlens. Daarbij heb je bij deze lens nog het voordeel dat hij niet beweegt. Hij verlengt dus niet bij het zoomen en draait niet bij het scherpstellen: alles gebeurt intern. De kans dat je stof op je sensor krijgt is hierdoor een stuk minder.

Enkel de prijs is natuurlijk nogal aan de hoge kant.
                              Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                              Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Working...
                              X