Daar ik binnenkort waarschijnlijk een D50 ga kopen,ben ik nu al eens aan het uitkijken voor een geschikte lens hierop.Ik twijfel tussen de Sigma 18-50 f2.8 of de Tamron 28-75 f2.8Welke is volgens jullie de beste voor op die cam?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sigma of Tamron?
Collapse
X
-
-
Re: Sigma of Tamron?
Oorspronkelijk geplaatst door SpotterkeDaar ik binnenkort waarschijnlijk een D50 ga kopen,ben ik nu al eens aan het uitkijken voor een geschikte lens hierop.Ik twijfel tussen de Sigma 18-50 f2.8 of de Tamron 28-75 f2.8Welke is volgens jullie de beste voor op die cam?
Kwa kwaliteitsverschil zal er tussen deze lenzen weinig of geen verschil zijn, het zit hem vooral in het gebruik. Ik gebruik het meest de Sigma 18-20 f/2.8 omdat de meeste foto's die ik maak vooral getrokken worden op prive-feestjes en dan heb je, geloof me vrij, groothoek nodig, wat de Tamron dus mist, het verschil tussen 50 mm en 75 mm is amper één stap voorwaarts of achterwaarts, 't is maar hoe je het bekijkt. Het verschil tussen 18 mm en 28 lijkt kleiner en toch is dat moeilijker te overbruggen, de stap achterwaarts lukt in veel gevallen niet meer bij mij omdat de ruimtes waarin ik dikwijls fotografeer eeder aan de kleine kant zijn.
Kwa lichtsterkte zijn deze lenzen dus ook identiek hetzelfde.
Als ik helemaal opnieuw zou beginnen kocht ik waarschijnlijk enkel de Sigma 18-50 f/2.8
Een andere lens die ik meestal bij heb is de Sigma 70-200 f/2.8, die is heel handig om foto's te maken zonder dat de mensen weten dat er van hen een foto wordt gemaakt, dankzij het telebereik en de grote lichtsterkte van deze lens kan je echt onverwachte snapshots maken.
De Tokina 12-24 f/4 neem ik ook steeds mee, maar da's dan eerder om sfeerbeelden te maken.
Met vriendelijke fotogroeten,
FrancisThere is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
-
Bedankt voor je reactie!Daar het vooral voor binnengebruik zal zijn,kan ik mischien toch best kiezen voor de sigma.Ik heb nu de tamron 28-300 en idd op 28 kom ik soms wat groothoek te kort.Marc
Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DEANEn waarom kies je niet voor een Nikon lens?
Misschien houdt dat hem wel tegen..... Mij in ieder geval wel.... ik ben zeer tevreden over mijn Sigma 18-50 f/2.8 Schitterend lensje voor binnen opname's.....prijs-kwaliteit een toplensje.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 21kineDe enige lens bij Nikon die vergelijkbaar is qua lichtsterkte en brandpuntsafstand is de Nikkor AFS 17-55 f/2.8G DX. ----> 1335 €
Misschien houdt dat hem wel tegen..... Mij in ieder geval wel.... ik ben zeer tevreden over mijn Sigma 18-50 f/2.8 Schitterend lensje voor binnen opname's.....prijs-kwaliteit een toplensje.Marc
Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card
Comment
-
-
Bovendien zit je met het punt dat de 17-35 afs nog altijd beter is dan die 17-55 en de Sigma 18-50 aardig in de buurt komt voor 1/3 van die prijs.
Echt een leuk lensje, ik heb toch een aardige glasbak maar ik van die 18-50 erg veel plezier op de S3.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Vandaag bij AC-foto de Tamron 28-75 gekocht. Weliswaar voor Canon, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van de lens.
Perfekt! Mijn andere lens is een Canon 17-40L
De Tamron hoeft daar niet veel voor onder te doen.
Was aan het twijfelen tussen de Canon 28-135 en deze....goede beslissing genomen, gelukkig was de verkoper zo vriendelijk om me even beide lenzen te laten proberen. Het verschil in scherpte is toch wel duidelijk.Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter
Comment
Comment