Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM Nikon AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM Nikon AF

Heeft er hier iemand al ervaring met deze lens? Op http://www.slrgear.com/reviews/showp.../cat/30/page/1 zijn de reacties blijkbaar gemengd.

Het lijkt mij een interessant alternatief te zijn voor een 50mm prime...
    Nikon D50 + Sigma 18-50mm f3.5-5.6 DC AF + 55-200mm f4.5-5.6 DC AF

Re: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM Nikon AF

Ik heb er vandaag 1 gekocht voor canon.
    Hij gaat morgen terug omdat hij heel erge frontfocus heeft (en ja ik heb heel goed getest met een lenstestchart, statief en zo).

Het enige wat ik kan zeggen is dat hij mooi stefig gebouwd is, je krijgt er een zonnekap bij en een mooie tas die je aan je riem of zo kan hangen.

Maar mijn exeplaar is dus veels te soft op 1.4, ook al stel ik hem handmatig scherp.
    Ik heb er nu genoeg genomen om dat te kunnen concluderen.
    Helaas maar waar.
    Mischien hebben ze er nog één in de winkel en is die wel goed.

Morgen kan ik je mischien meer vertellen.
    Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
    EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
      Hij gaat morgen terug omdat hij heel erge frontfocus heeft (en ja ik heb heel goed getest met een lenstestchart, statief en zo).
      Dus de kwaliteitscontrole bij Sigma is dus gene vette
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Tao.design op DPreview is iemand die van tijd tot tijd erg grondige besprekingen van lenzen publiceert, geillustreerd met mooie opnames. Hij had een review van de Sigma 30 mm op Nikon aangekondigd.... maar zijn lens is terug naar Sigma wegens focusproblemen (backfocus dacht ik).

Misschien toch beter de Nikon 35mm F2 kiezen?
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik ging gisteren naar me fotoshopje voor een nikkor 50mm/1.4. Helaas is deze (wat oudere lens) op moment niet zo goed verkrijgbaar. De verkoper liet me deze lens zien als alternatief.
          Hij ziet en voelt erg robuust, door de zoeker mooi lichtsterk. Ook de HSM sturing voor focus is echt snel en stil. Maar ook door verschillende tegenstrijdige verhalen, heb ik hem nog niet durven aanschafen (voor 399,- is dit toch wel een slagje duurder dan de nikkor).
          Nikon D50, 18..55 mm kitlens / 70..300 mm tamron LD macro

Comment

Ik heb er één en hij bevalt prima. Objectief is degelijk afgewerkt, autofocus snelheid is goed en lekker stil en scherpte is voor mij ruim voldoende.

Wat voorbeeld foto's genomen met de Sigma kan je hier bekijken.
            http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Mooi voor je Ebi.
              Ik heb dus een heel aantal shots met deze lens genomen en toen ik ze gister nog even bekeek kwam ik toch tot de conclusie dat er een aantal wel erg scherp waren.
              Ze zien er in raw in eerste instantie vrij soft uit maar ze reageren erg goed op usm in photoshop.
              Ook de kleur en contrast is erg prettig, mooie bokeh ook.
              Op het dpreview zag ik veel mensen met dezelfde problemen als ik met deze lens.
              De canon mensen hadden last van frontfocus en de nikonisten juist van backfocus.
              Er waren natuurlijk ook mensen bij de meteen een goede kopie kregen en zij waren er erg tevreden mee.

Ik ga morgen nog maar eens contact opnemen met de winkel en vragen of ze me een andere kunnen leveren en contact op kunnen nemen met sigma.
              EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

De winkel heefr ondertussen Sigma Nederland gebeld en ik heb hun zojuist teruggebeld.
                "Er is niets mis met de lens, laat je camera maar calibreren bij Canon" was hun antwoord.
                Ik heb uiteraard mijn andere lensen ook getest op het grootste diafragma en die zitten allemaal ruim binnen de marge, in het slechtste geval niet meer dan 1cm.
                Ik baal ontzettend want deze lens zou wel eens een hele goeie kunnen zijn als de AF goed zou werken, hij is erg contrastrijk en loeischerp op f/1.4 mits in focus natuurlijk.

Ik ga nu maar zelf contact opnemen met Sigma nederland.
                Als ze nog blijven ontkennen is het einde Sigma voor mij

Comment

Zo, ik heb ondertussen email contact gehad met Corné en bij hem was het probleem wel bekend.
                  De exemplaren die het hadden zijn omgeruilt bij Sigma Benelux.
                  Hij zal eerst het objectief testen voordat hij het naar me toestuurd, ik heb hem dus bij hem besteld

Comment

Ik heb ondertussen mijn tweede lens binnen en ook deze is niet goed.
                    Hij focused ok onder de 1 meter afstand maar daarboven zie je heel duidelijk frontfocus.
                    Ik baal ontzettend van dit ding en heb besloten dat ik bij twijfelachtige verhalen over een lens die lens beter niet kan aanschaffen.
                    Corné is nu op vakantie dus dat is weer een week wachten voordat ik hem terug kan sturen of eventueel kan laten calibreren bij sigma.
                    Maar dat doe ik alleen als sigma nou eens eerlijk toegeeft dat er iets mis is met dit objectief, geen vage **** meer voor mij.
                    Al mijn canon lenzen werken goed, dan moet je niet mijn camera de schuld geven !
                    Ik heb echt goed getest en ik ben geen N00b die niet met grote diafragma's om kan gaan.

Baal, baal baal.

Comment

Ik heb een Nikon 35mm F/2, zeer tevreden van
                      Ik veronderstel dat Canon ook zo een lenske heeft.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ja de canon heeft ook een 35/2, schijnt ook best goed te zijn en weer een stukje goedkoper dan de sigma.
                        Niet zo lichtsterk natuurlijk.
                        Het nadeel is geen usm en geen fulltimemanualfocus en een luidruchtige motor.
                        Maar hij krijgt wel een heel goed cijfer op fredmiranda (8.7).
                        Nog even denken wat ik nou wil.

Comment

......
                          Last edited by Kreeftman; 4 maart 2006, 11:28.
                          Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

Comment

Ja zo kan ik het ook Fosu.
                            Kan je beter meteen een middeformaat camera aanschaffen met digitale achterwand.

Maar over die lens.
                            Ik heb hem net weer op m'n camera gehad omdat ik gewoon niet wil geloven dat die lens niet goed is maar dat ik iets fout doe.
                            Nou het is echt de lens helaas.
                            Alles gaat goed totdat je verder dan ongeveer 1 a 1,5 meter bent, superfrontfocus.
                            Zie hier een crop van een testshot.
                            Hij is scherpgesteld op de rechter fles !!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

........
                              Last edited by Kreeftman; 4 maart 2006, 11:28.
                              Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

Comment

Working...
                              X