Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 135-400 4.5-5.6 Aspherical APO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 135-400 4.5-5.6 Aspherical APO

Ben al een tijdje op zoek naar een tele-zoom met behoorlijk wat bereik voor mijn volgende Afrika reis.
    Mijn oog viel op de Sigma 135-400, redelijk wat bereik en tevens betaalbaar voor de amateur fotograaf.

Iemand ervaringen met deze lens? Opmerkingen?

Bedankt
    www.andram.be

Re: Sigma 135-400 4.5-5.6 Aspherical APO

Ik weet niet of er hier veel zitten die de 135-400 gebruiken, maar op deze site kan je er verschillende gebruikerservaringen over lezen:
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Waarom geen Bigma, heeft goede naam, en nog breder bereik.
      Zou niet weten waarom je die 135-400 zou nemen.
      Ben geen sigmaer, maar wel al meerdere malen vastgehad, en lijkt wel een goede lens.
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

De 135-400 is niet bepaald populair. Blijkbaar nogal soft en trage AF, mede door het ontbreken van de HSM.
        De 80-400 OS zou iets scherper moeten zijn maar mist eveneens de HSM.

De Bigma (50-500) heeft niet alleen een goede reputatie, ze is ook (persoonlijke praktijkervaring).
        Je moet natuurlijk zelf wél goed gespierd zijn want sommigen blijken last te hebben van het gewicht...
        Het gewicht is echter m.i. juist een groot voordeel omdat de traagheidsmassa helpt om het geheel stabiel te houden.

Comment

Deze lens is hier al een keer of 100 de revue gepasseerd -> zoek functie
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Heb de 135-400 gehad, langzaam en luidruchtig

Comment

Dit objectief heeft blijkbaar geen te beste reputatie
              Maar wat dan te zeggen van dit beeld - recht uit de camera
              Op 400 mm en redelijk groot diafragma...

Eeeuh, voor mij is dat toch nog zo slecht niet voor een objectiefke van die prijs...
              Of zie ik iets over het hoofd ???

Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                Dit objectief heeft blijkbaar geen te beste reputatie
                Maar wat dan te zeggen van dit beeld - recht uit de camera
                Op 400 mm en redelijk groot diafragma...

Eeeuh, voor mij is dat toch nog zo slecht niet voor een objectiefke van die prijs...
                Of zie ik iets over het hoofd ???

Greetz, Kariboe
                Eerlijk gezegd vind ik het beeld in je link hierboven nu niet bepaald denderend scherp hoor!... Kan ook aan de opname omstandigheden liggen...?
                Hoe dan ook, ik zou dit beeld niet als referentie plaatsen om de 135-400 aan te prijzen...
                Just my 2c€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                  Eerlijk gezegd vind ik het beeld in je link hierboven nu niet bepaald denderend scherp hoor!... Kan ook aan de opname omstandigheden liggen...?
                  Hoe dan ook, ik zou dit beeld niet als referentie plaatsen om de 135-400 aan te prijzen...
                  Just my 2c€
                  Hmmmm, we hebben alletwee duidelijk een verschillende bril op zeker ???
                  Gezien de prijs van het objectief, blijf ik dit lang niet slecht vinden - ik heb al slechter resultaat gezien van duurder en 'beroemder' glas...

Maar je hebt wel gelijk ! Ik zou waarschijnlijk zelf nooit dergelijk objectief aanschaffen, want ik vermoed dat de behaalde kwaliteit in bovenstaande link eerder uitzondering dan regel is...
                  Dus aanraden ? Neen ! Maar iemand die het bereik wil voor een habbekrats in Euro's ??? Misschien...

Groetjes, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                    Hmmmm, we hebben alletwee duidelijk een verschillende bril op zeker ???
                    Gezien de prijs van het objectief, blijf ik dit lang niet slecht vinden - ik heb al slechter resultaat gezien van duurder en 'beroemder' glas...

Maar je hebt wel gelijk ! Ik zou waarschijnlijk zelf nooit dergelijk objectief aanschaffen, want ik vermoed dat de behaalde kwaliteit in bovenstaande link eerder uitzondering dan regel is...
                    Dus aanraden ? Neen ! Maar iemand die het bereik wil voor een habbekrats in Euro's ??? Misschien...

Groetjes, Kariboe
                    Zo zie je maar hoe kritisch één persoon is tov. een ander hé!...
                    Ik heb idd. ook al véééél slechtere resultaten gezien van superdure Lenzen Maar dat ligt dan steeds aan dat type fotografen die blijkbaar sterker zijn in bejubelend proza dan aan techniciteit bij de opname.

Anyway, ondanks onze verschillende bril , denk ik dat we op dezelfde golflengte zijn!

Comment

Working...
                    X