Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste lens ever?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste lens ever?

Er wacht mij een mooi verjaardagscadeau, waardoor een L-lens heel realistisch wordt. Nu vraag ik me enkel af dewelke ik me zou moeten aanschaffen. Ik heb al zitten grasduinen, maar merk dat er welgeteld 2301 verschillende lenzen de hemel worden ingeprezen.
    Ik zoek een lens voor een 20D, die een beetje allround moet zijn. Ik ben niet op zoek naar de grote zoomlenzen (135mm is al maximum, macro is niet aan mij besteed), maar wel naar een lens die in staat is op een deftige manier zowel landschappen, architectuur als portretten te trekken (als dat allemaal samen kan en zoniet in de mate van het mogelijke).
    Ik dacht aan de 24-70mm f/2.8L USM? Of raden jullie andere en/of betere aan?

merci,
    demiurg

Re: Beste lens ever?

Als je landschappen en architectuur op je lijstje hebt staan kun je ipv de 24 beter richting de 17/18 als startpunt van je lens nemen.

Heb je net even wat meer breedhoek.
    Visit my website

Comment

staat ook op mijn verlanglijstje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De nieuwe 24-105 f4 L IS zou ook heel goed zijn.

Maar ik wacht nog op de levering omdat ze er bij Canon niet genoeg kunnen maken . Hopelijk kan ik er dus binnenkort meer over vertellen .

Voor landschappen heb je best wat meer breedhoek, 24mm is daarvoor op een 20D toch al vrij lang.
        Daarvoor gebruik ik de Sigma 18-50 f2,8 EX DC .
        Die Sigma zit ook meestal op mijn 20D als ik binnen foto's maak.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik ga zeker mee met Hermen dat 24 op een 20D niet genoeg breedhoek gaat zijn. Zoals hij aangeeft is 17/18 denk ik echt een minimum, hoewel wat minder zelfs niet verkeerd zou zijn. Ook voor architectuur is een mm of 24 vaak te veel. Wat portretten aangaat, daarvoor zal je min. een mm of 50 nodig gaan hebben, en dat maakt de Sigma 18-50 f2,8 EX DC (zoals Black Bandit al zei) een mogelijke kandidaat.

Echter, als geld toch niet direct een probleem is, zou ik gebruik maken van het feit dat je van lens kunt wisselen (waarom had je die SLR ook alweer )
          en zou ik gaan voor de Canon 10-22 of de 17-40 voor je landschappen en architectuur, en een 50/1.4 of 85/1.8 voor je portretten. Ik kan me niet voorstellen dat je daar echt mis mee kunt gaan, en het is nog iets goedkoper dan de 24-70. Maar ja, zo zou ik ik het geld uitgeven, ben benieuwd welke keuze jij gaat maken!
          Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Als het persé L glas moet zijn: 17-40L F4 (heb ik zelf ook tot volle tevredenheid), anders de Sigma 18-50 2,8 (lichtsterkte)

Zoals reeds gezegd, moet je op op 18mm of minder rekenen om wat breedhoek te hebben met een 1,6 crop DSLR.

Als je echt geen tele nodig hebt, zou ik ook een "prime" nemen voor de portretten (50mm F1.4 of zelfs F1.8, of 85mm F1.8).
            Indien tele wel noodzakelijk is: 70-200L F4.

Just my choice...
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Ik zou zeker voor de 24-70 2.8 L gaan. Dat die wat minder groothoek heeft hoeft ook bij landschappen helemaal niet zo'n probleem te zijn.
              Dit is echt een lens van een topkwaliteit (en dat geldt zeker niet voor alle hiervoor genoemde objektieven) zowel optisch als qua bouw. Als je deze eenmaal hebt hoef je voor dat bereik nooit (zeg nooit, nooit) meer een andere lens te kopen. Over een paar jaar kost een full frame camere ook bijna niks meer en dan is die 24 mm meer dan voldoende en in de tussentijd hebt je toch maar mooi een stukje super kwaliteit in handen.
              Wil je dan toch ook groethoek (op een niet full frame camera) er bij spaar dan nog even door voor de Tokina erbij en dan ben je helemaal klaar.

groeten

Comment

Voor een 20D zou mijn keuze zijn: 17-40 F4 je moet denken aan je crop.
                En anders een 24-70 2.8L. Alle 2 lenzen zijn L-glas.... Ga eens langs op een beurs en vijs ze er even op.

Kris
                BD0221BE
                Kris Schoeters Efotostudio modellenportaal
                EOS1DmkII,EOS1Ds mkII,17-35 2.8 L, 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS USM, 20-35 2.8L, 580EX + Booster, 50mm 1.0 L, 50mm 1.4 USM

Comment

Bedankt voor alle reacties!

Maar ik ben nog altijd aan het twijfelen . het blijft een hoop geld. Bovendien ben ik gisteren op stap geweest met mijn oude Canon AE1, met vaste brandp.lens, en ik moet zeggen, het blijft toch een fantastisch toestel. Dus zal ik zeker die primes overwegen (hoe groot is eigenlijk het kwaliteitsverschil tussen de primes en de zoomlenzen (iets zegt me dat ik het antwoord wel op het forum zal vinden).

Ondertussen heb ik een reservatietje geplaatst op de 17-40 aangeboden door dzjee; wat erna komt zien we wel (maar het zal waarschijnlijk de 50 mm 1.4 zijn).

Thanks,

demiurg

Comment

Working...
                  X