Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorstel telelens voor fotos regenwoud

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: voorstel telelens voor fotos regenwoud

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
    'k zou da ook doen

en Aziaatjes zijn al niet zo goed voorzien, als ge met een 2.8 afkomt gaan ze helemaal groen zien van jaloezie
    Das idd een groot probleem. Gelukkig zijn we met een team. Had al gedacht aan een versleten rugzakje en een goede verzekering
    Last edited by Drill; 21 november 2005, 15:25.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Cambodia en Vietnam zijn in de regel niet zo onveilig hoor. Heb al Azië zowat doorkruist van Oost naar West en Zuid naar Noord met grote hoeveelheid aan glas en camera's en nog nooit problemen gehad.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

grapjassen . gezien ik regelmatig zo'n verre reis doe ben ik ingespoten tegen
        de meeste vettige virussen , da is geen probleem

wat de lenzen en dergelijke betreft heb ik uiteindelijk het volgende besteld :

een Sigma 180 macro prime
        een Canon 300 f/4 L IS prime met 1.4 Ext
        een Canon 430EX flits
        een Manfrotto (...) monopod statief
        een Lowepro AW (...) fototas
        en om zeker nie toe te komen met mijn dertiende maand dan nog maar
        een gigske sandisk extreme III der bij gepakt

i'm dressed to shoot , nu nog aftellen tot januari

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
          Ik heb verleden jaar half december de tocht van Puerto Limon naar San José gedaan. De enige vogels die ik in Limon zag waren meeuwen,aalscholvers en iets colibri-achtig. Er waren wel prachtige bloemen en vlinders te zien. De rit van bijna 100km door het regenwoud was een dikke tegenvaller vanwege zware regen en mist. Het was er zelfs overdag donker en boven de wegen is alles dichtgegroeid. Ik wil je niet ontmoedigen maar de enige beesten die ik in het regenwoud heb gezien waren een wild varken,muggen en dikke kevers (groot model meikever 5cm lang).
          Misschien moet je wel een heel eind van de grote weg af, je camoufleren of je een hele tijd stil houden om vogels te kunnen zien. Daarvoor had ik spijtig genoeg geen tijd (was er voor mijn werk en "time is money")
          Met alle respect, als je dieren wilt zien en fotograferen moet je er de tijd voor nemen. Costa Rica is een fantastisch land, niet alleen qua flora en fauna. Als je zelf niet goed getraint bent in het "spotten" van dieren neem dan een locale gids. Wij hebben in CR evenveel diersoorten gezien als in zuidelijk afrika.

Maar dat lukt niet als je in de auto blijft zitten en rond blijft rijden.
          Schiet ze

Mijn Foto site PhotoBucket linkie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
            grapjassen . gezien ik regelmatig zo'n verre reis doe ben ik ingespoten tegen
            de meeste vettige virussen , da is geen probleem

wat de lenzen en dergelijke betreft heb ik uiteindelijk het volgende besteld :

een Sigma 180 macro prime
            een Canon 300 f/4 L IS prime met 1.4 Ext
            een Canon 430EX flits
            een Manfrotto (...) monopod statief
            een Lowepro AW (...) fototas
            en om zeker nie toe te komen met mijn dertiende maand dan nog maar
            een gigske sandisk extreme III der bij gepakt

i'm dressed to shoot , nu nog aftellen tot januari

Goede keus, maar ik had de 150mm 2.8 sigma genomen, maar das maar een detail. Veel plezier en vergeet niet een albummeken te posten als je terug bent.
            Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Working...
            X