Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon dx 18-70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon dx 18-70

Ik zal waarschijnlijk een nikon d70s aanschaffen met de kitlens 18-70.
    Ik las in een tijdschrift dat deze lens een sterke vignettering heeft bij 18mm en een sterke vervorming bij 70 mm. Is dat zo ? Zijn de vervormingen zeer opvallend ?

Dank bij voorbaat voor jullie uitleg.

Re: nikon dx 18-70

Absoluut geen waar, dit is een zeer goede lens die als kit bijgeleverd wordt en zeker waar voor z'n geld
    Kleine foutjes maar in zijn klasse een goeie lens...
    test NIKKON D70S met 18-70 NIKKOR:

lees: image quality
    Last edited by systje; 12 oktober 2005, 20:40.

Comment

Absoluut wel waar; ook vervorming op 18mm maar al met al voor de prijs een erg leuke lens.
      De Sigma 18-50 2.8 is op een aantal punten zeker beter.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Er zijn zeker veel betere en solidere (en duurdere) lenzen.
        Maar als je ze als je ze samen met toestel kan kopen is het zeker geen slechte combinatie om mee te beginnen.
        Natuurlijk als je budget ruimer is, zou ik enkel de body kopen en voor een betere lens gaan.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
          ....Natuurlijk als je budget ruimer is, zou ik enkel de body kopen en voor een betere lens gaan.
          Volgens mij bestaat er vooralsnog geen lens die beter is en die hetzelfde bereik heeft.

Beter maar niet hetzelfde bereik: Nikon 17-55, Nikon 28-70, Nikon 17-35, Sigma 18-50,....
          Groter bereik maar geen breedhoek: Nikon 24-120, Nikon of Sigma of Tamron 28-200
          Groter bereik vanaf 18 mm maar qua snelheid en beeldkwaliteit inferieur aan de 18-70: Sigma en Tamron 18-200

Andere lenzen hebben altijd wel een voordeel: ze zijn beter qua beeldkwaliteit of hebben een groter bereik of bieden VR of F 2.8 maar ik ken geen enkele lens die dit handige 18-70 bereik met een betere beeldkwaliteit combineert, zelfs niet aan een veel hogere prijs. Het zou wel tof zijn als er een echt alternatief zou bestaan. Misschien doet Nikon er een gooi naar met de 18-200 AFS VR die er volgens sommige geruchten gaat komen
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
            Volgens mij bestaat er vooralsnog geen lens die beter is en die hetzelfde bereik heeft.

Beter maar niet hetzelfde bereik: Nikon 17-55, Nikon 28-70, Nikon 17-35, Sigma 18-50,....
            Groter bereik maar geen breedhoek: Nikon 24-120, Nikon of Sigma of Tamron 28-200
            Groter bereik vanaf 18 mm maar qua snelheid en beeldkwaliteit inferieur aan de 18-70: Sigma en Tamron 18-200
            Een van de redenen waarom je een DSLR neemt is toch dat je er een lens kan opsteken die je behoefte dekt. En dat hoeft dus niet de kitlens te zijn.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb wat rond geneusd op het internet en nogal goeie reacties gelezen over de Sigma 18-50 2.8. Deze lijkt mij nogal interessant ook qua prijs.
              Dank voor de tip. Velo

Comment

Vignettering kan je (indien aanwezig en storend) achteraf in PS nog altijd bijwerken.
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                  Absoluut wel waar; ook vervorming op 18mm maar al met al voor de prijs een erg leuke lens.
                  De Sigma 18-50 2.8 is op een aantal punten zeker beter.
                  Ik vind die vervormingen toch wel opvallend....
                  Gelukkig kan je dat verhelpen met PS CS(2) plus PTLens 6.4 (gratis).
                  Of DxO is ook een uitkomst maar kost min. 124 euro.
                  Maar eigenlijk is dit géén manier van fotograferen
                  De Nikon 24-85 is "stukke" beter, zeg maar dat ik dat gezegd heb
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Velo
                    Ik zal waarschijnlijk een nikon d70s aanschaffen met de kitlens 18-70.
                    Ik las in een tijdschrift dat deze lens een sterke vignettering heeft bij 18mm en een sterke vervorming bij 70 mm. Is dat zo ? Zijn de vervormingen zeer opvallend ?

Dank bij voorbaat voor jullie uitleg.
                    Als je de zonnekap even aandraait tot je de klik hoort heb je geen vignetering.
                    Een goede lens bij voldoende licht!
                    D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

een sterke vervorming op 70mm? eh?
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                        een sterke vervorming op 70mm? eh?
                        Zelfs op 18mm parakiet, je ziet dat al als je door de viewer kijkt
                        Vanaf 24mm wordt het beter of "normaler".
                        Zonder verdere bewerking in PS of andere gepaste software
                        sta je nergens....
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens

Andere lenzen hebben altijd wel een voordeel: ze zijn beter qua beeldkwaliteit of hebben een groter bereik of bieden VR of F 2.8 maar ik ken geen enkele lens die dit handige 18-70 bereik met een betere beeldkwaliteit combineert, zelfs niet aan een veel hogere prijs. Het zou wel tof zijn als er een echt alternatief zou bestaan. Misschien doet Nikon er een gooi naar met de 18-200 AFS VR die er volgens sommige geruchten gaat komen

als je het mij vraag geef ik voor een 2.8 lens liever toe op het kortere telebereik dan op het kleinere groothoek bereik

even een paar meter dichter en je overbrugt al het stukje 55-70
                          groothoek opvangen is moeilijker, bovendien mis je ook dat echte groothoek perspectief
                          natuurlijk zijn er sommigen die dat niet echt willen
                          en dan is er de kwestie van wat je wil uitgeven, en of je een probleem hebt om niet-merk lenzen te kopen ... etc.
                          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                            Zelfs op 18mm parakiet, je ziet dat al als je door de viewer kijkt
                            Vanaf 24mm wordt het beter of "normaler".
                            Zonder verdere bewerking in PS of andere gepaste software
                            sta je nergens....
                            ja een vervorming.. maar bij 18mm (groothoek)is dat toch normaal?!?
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

17-35 afs vertekent een stuk minder maar dat mag natuurlijk ook wel!
                              Overigens ben ik het niet eens met theokus dat de 24-85 beter is. Wel minder vertekening maar absoluut niet lekker scherp in het groothoekbereik alhoewel nog iets minder knudde dan de 24-120VR
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X