Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd over de aanschaf van een lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies gevraagd over de aanschaf van een lens

Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort een nieuwe camera kopen Canon EOS 350D omdat ik niet tevreden ben over de kleuren van de sony DSC-F717. (cannon heeft veel mooiere kleuren)
    Ik heb de foto's van een G5 en deze zijn veel mooier dan die van de sony.

Maar nu zit ik nog met de vraag welke lens ik daarbij best neem.
    Ik gebruik mijn camera het meeste op vakantie, en wil dan natuurlijk geen hopen lenzen meesleuren.
    Maar toch wil ik mooie foto's.
    Ik gebruik hem ook soms om fotos te nemen van electronica en computers enzo. (soms macro)

Ik had zelf gedacht aan de EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
    Zijn er mensen die mij dat aanraden of afraden? Of mensen die met deze combinatie van fototoestel en lens een paar voorbeeldfoto's hebben?
    Ik heb er al veel over gelezen en blijkbaar vind de ene de lens zeer goed en de andere dan weer niet.
    Kan ik eventueel beter een andere lens kopen?

Verder lijkt digicamshop.be mij het goedkoopste voor de aanschap van dit toestel en lens. iemand nog een tip?
    Ik zou deze dan in kit kopen in combinatie met een 2GB kaart, een tas en de standaard EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 lens + dan de andere lens die er nog bij komt. En een filter neem ik er ook nog bij.
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

Re: advies gevraagd over de aanschaf van een lens

Oorspronkelijk geplaatst door Fred.
    Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort een nieuwe camera kopen Canon EOS 350D omdat ik niet tevreden ben over de kleuren van de sony DSC-F717. (cannon heeft veel mooiere kleuren)
    Ik heb de foto's van een G5 en deze zijn veel mooier dan die van de sony.

Maar nu zit ik nog met de vraag welke lens ik daarbij best neem.
    Ik gebruik mijn camera het meeste op vakantie, en wil dan natuurlijk geen hopen lenzen meesleuren.
    Maar toch wil ik mooie foto's.
    Ik gebruik hem ook soms om fotos te nemen van electronica en computers enzo. (soms macro)

Ik had zelf gedacht aan de EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
    Zijn er mensen die mij dat aanraden of afraden? Of mensen die met deze combinatie van fototoestel en lens een paar voorbeeldfoto's hebben?
    Ik heb er al veel over gelezen en blijkbaar vind de ene de lens zeer goed en de andere dan weer niet.
    Kan ik eventueel beter een andere lens kopen?

Verder lijkt digicamshop.be mij het goedkoopste voor de aanschap van dit toestel en lens. iemand nog een tip?
    Ik zou deze dan in kit kopen in combinatie met een 2GB kaart, een tas en de standaard EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 lens + dan de andere lens die er nog bij komt. En een filter neem ik er ook nog bij.
    Hierbij zou ik nog een tele voegen ofwel de sigma of wel de Canon dan ben je ongeveer compleet denk ik. Wel zou ik de kitlens niet nemen als je voor de 17-85 gaat want dat wordt toch overlapping dus onnodige kost.
    een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naciremus
      Hierbij zou ik nog een tele voegen ofwel de sigma of wel de Canon dan ben je ongeveer compleet denk ik. Wel zou ik de kitlens niet nemen als je voor de 17-85 gaat want dat wordt toch overlapping dus onnodige kost.
      ja, de kitlens neem ik er maar bij omdat deze in het pakket zit, als ik alles apart bestel is het € 60 verschil... Dan kan ik ze er beter bij nemen denk ik.

Comment

Er bestaat ook een kit met de 350D (uiteraard ), de 17-85 en de battery grip. Ik ben heel tevreden van die combinatie. De 17-85 is zeker beter dan de kitlens, als ik de reviews van de kitlens mag geloven, en je hebt IS. De battery grip is ook al uiterst handig gebleken.

Ik heb dat setje bij top-foto gekocht (http://www.top-foto.de) maar elders is dat natuurlijk ook te vinden.

grtz,
        PieterR
        It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill. - Wilbur Wright

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PieterR
          Er bestaat ook een kit met de 350D (uiteraard ), de 17-85 en de battery grip. Ik ben heel tevreden van die combinatie. De 17-85 is zeker beter dan de kitlens, als ik de reviews van de kitlens mag geloven, en je hebt IS. De battery grip is ook al uiterst handig gebleken.

Ik heb dat setje bij top-foto gekocht (http://www.top-foto.de) maar elders is dat natuurlijk ook te vinden.

grtz,
          PieterR
          Ja, die site ben ik al verschillende keren hier tegengekomen op het forum.
          Maar omdat ik slechte ervaringen heb met gekochte computeronderdelen in Duitsland koop ik hem eigenlijk liever in België. Maar ik heb inderdaad die kit nog op andere sites tegengekomen.

Maar ik heb nogal kleine handen, zou die grip niet te groot zijn? Of mag dat wel met zo een lens.
          Ik heb de standaard 350 met kitlens al ééns vastgehad en die lag goed in de hand.
          Verder wou ik nog vragen wat je vind van het bereik van die 17-85 lens. Als ik daar ergens een landschap mee fotografeer kan ik een beetje inzoemen en nog een goede kwalitatieve foto nemen?
          Voor macro zal deze lens minder geschikt zijn waarschijnlijk?

en dan nog een vraagje...
          Dus Image stabilizer kan ik fotos nemen vanuit een traag bewegend voertuig?

Comment

voor canon mag je de 28-135 IS zeker niet vergeten te overwegen .. 't is een heel handige lens voor op congé: door de IS kan je zonder statief toch met lange sluitertijden werken, je hebt een groot bereik met één lens en optisch valt ze nog best mee. Als je toch compleet wilt reizen voor een fotovakantie .. neem daarnaast dan nog een 17-35 mm mee .. en als de tas nog niet vol zit een 70-200 .. en voor je het weet zit je weer met 12 kg glas te sleuren

Ikzelf werk met nikon met de 24-120 VR (de concurrerende lens van de Nikon stal) voor reportages waar ik veel moet lopen en geen veilige plaatsen heb voor een lenswissel. Ik heb al veel publicaties van foto's die met die lens gemaakt zijn, dus de optische kwaliteit is beter dan de meeste zooms met een dergelijk bereik. Van het Canon alternatief dat ik hierboven aanhaalde heb ik ook al goede comentaren gehoord in de "foto-wandelgangen"

een dergelijke zoom presteert wel goed, maar is natuurlijk niet even haarscherp en lichtsterk als bv. de Tamron 28-75 f2,8 .. maar je hebt wel het voordeel van het bereik en de optische stabilisatie

Comment

Als je een lens als de canon 17-85 IS USM in je tas hebt, dan zal de kitlens waarschijnlijk nooit op je camera geschroefd worden. Dan lijkt mij zelfs 60 euro te veel geld (tenzij je hem echt al reserve wil).

Een pakket 350D met 17-85 lijkt mij dan een beter alternatief. Als je aandacht vooral naar landschapsfotografie uitgaat, zou ik hem zeker verkiezen boven een lens als de 28-135: de 17mm. groothoek zal zeker zijn meerwaarde bewijzen.

Veel succes!

K@rel
              Is this the real life? Is this just fantasy?
              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Als enige lens is de Canon 17-85 IS volgens mij de beste keuze. Daarmee heb je in de meeste gevallen al genoeg breedhoek, en kan je de onderwerpen toch al een flink stuk dichterbij halen. Met de 28-135 IS kan je eigenlijk niet goed zonder de kitlens. Want die zal je dan echt wel nodig hebben als je te dicht op het onderwerp staat.

Maar als je voor de 17-85 kiest, koop die dan in een kit, dan betaal je meestal minder, en hoef je ook de gewone kitlens (18-55) niet te betalen.

De 17-85 IS doet het niet slecht in de meeste reviews, het is geen "L" lens, maar je betaalt er ook veel minder voor. Ze is in ieder geval veel beter dan de gewone kitlens. Maar zelfs daarmee kan je mooie foto's maken. Je hebt niet altijd de duurste lenzen nodig.

Kijk hier voor wat meer informatie over de 17-85 IS:
                Last edited by Black B@ndit; 9 oktober 2005, 09:02.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

ok, mijn besluit staat zo goed als vast denk ik.

het zal de Canon EF-S 17-85MM f4-5.6 IS USM worden.

Van sommige heb ik gehoord dat ik beter 2 lensen neem, maar ja...
                  met 3 of 4 lenzen gaat het waarschijnlijk nog beter.
                  Dus ik houd het gewoon bij 1, en moest ik dan ooit nog een grote telezoem willen kan ik die nog aanschafen later.

Ik ga kijken of ik die kit hier in België kan vinden, want heb ook nog een kaartje van 2GB nodig en een tas voor de camera en een uv filter of zonnekap ga ik ook nemen.

Thanks

Comment

het zal de Canon EF-S 17-85MM f4-5.6 IS USM worden.

Van sommige heb ik gehoord dat ik beter 2 lensen neem, maar ja...
                    met 3 of 4 lenzen gaat het waarschijnlijk nog beter.
                    Dus ik houd het gewoon bij 1, en moest ik dan ooit nog een grote telezoem willen kan ik die nog aanschafen later.

Ik ga kijken of ik die kit hier in België kan vinden, want heb ook nog een kaartje van 2GB nodig en een tas voor de camera en een uv filter of zonnekap ga ik ook nemen.

Thanks
                    Er zullen altijd wel betere lenzen zijn, het is maar hoeveel geld je wil of kan uitgeven, en hoeveel gewicht je wil meesleuren. Met de 17-85 doe je zeker geen slechte keuze, en volgens de voorlopige resultaten die ik nu gezien heb van de nieuwste Canon 70-300 IS, denk ik dat je (wanneer je later meer tele wil) daarmee een vrij goede combinatie hebt waarmee je al heel veel kan doen .
                    BD0338BE

Comment

Fred veel succes met de eventuele aankoop, de combinatie is volgens mij een goeie hoor, laat het ons wel even weten.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo allemaal,

In juni dit jaar een Canon 350D aangeschaft. Ik was in het bezit van een Sigma 18-35 lens. Deze dus meegenomen naar de verkoper. Tot mijn grote spijt functioneerd deze enkel op een f5.4. Dan maar de kit lens mee aangeschaft. Een aantal nadelen van de Sigma lens zie ik niet tijdens gebruik met de kit lens (zoals hinderlijke zonne stralen). De kit lens geeft voor mij meer dan behoorlijke resultaten.

Ik mis wel de breedhoek die mijn 18-35 lens me gaf met mijn analoog toestel. Daarom overweeg ik een EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM lens aan te schaffen.

Ook mijn Sigma 400mm doet het niet meer met het digitale toestel. Ik denk deze dan ook te vervangen. Waarschijnlijk met een EF 75-300mm f/4-5.6 III USM van Canon.

Voor close up opnamen kan ik de Canon 100mm 1:1 Macro aanbevelen. Werkte perfect analoog en werkt perfect digitaal. 1 minpuntje hier. Mijn analoge ringflits is niet meer bruikbaar en moet worden vervangen.

@ Fred, je overweegt de aankoop van een 2GB kaartje. Waarom? 4 X 512 kost bijna net zoveel. Als er eens iets fout loopt ben je maar 1/4 kwijt. In RAW passen er ongeveer 120 opnames op een 512 kaartje.
                        mvg

Theo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                          Fred veel succes met de eventuele aankoop, de combinatie is volgens mij een goeie hoor, laat het ons wel even weten.
                          grt,bouk.
                          Zal ik zeker doen.
                          Ik ge hem wel pas kopen rond kerstmis... maar daar zijn we weeral bijna.

Oorspronkelijk geplaatst door buckfast-beekeeper
                          Hallo allemaal,

@ Fred, je overweegt de aankoop van een 2GB kaartje. Waarom? 4 X 512 kost bijna net zoveel. Als er eens iets fout loopt ben je maar 1/4 kwijt. In RAW passen er ongeveer 120 opnames op een 512 kaartje.
                          Ik zal je even uitleggen waarom
                          Ik heb vorige maand 3 weken in Amerika aan het rondreizen geweest. Op die 3 weken heb ik 6344 foto's genomen (ongeveer 13GB)
                          Dat was dus om de paar uur foto's kopiëren naar mijn mobiele HD omdat ik maar een kaartje had van 256MB
                          Dus met 2GB kom ik misschien de dag rond, en dan moet ik niet heel de dag die HD meesleuren.

Comment

Ik zal je even uitleggen waarom
                            Ik heb vorige maand 3 weken in Amerika aan het rondreizen geweest. Op die 3 weken heb ik 6344 foto's genomen (ongeveer 13GB)
                            Dat was dus om de paar uur foto's kopiëren naar mijn mobiele HD omdat ik maar een kaartje had van 256MB
                            Dus met 2GB kom ik misschien de dag rond, en dan moet ik niet heel de dag die HD meesleuren.
                            Sinds ik een kaartje van 2GB heb, gebruik ik de 3 kaartjes van 512MB alleen maar als ik niet toekom met 2GB. Een groter kaartje (niet de afmetingen, maar wel de opslagruimte ) is altijd handiger .
                            BD0338BE

Comment

Ook mijn Sigma 400mm doet het niet meer met het digitale toestel. Ik denk deze dan ook te vervangen. Waarschijnlijk met een EF 75-300mm f/4-5.6 III USM van Canon.
                              zou ik je niet aanraden. Deze lens vind ik veeeeel te soft.
                              hij is wel goedkoop en heeft een IS (zonder IS is hij zeker niet aan te raden) enkel en alleen wanneer ik op reis ga doe ik hem mee als backup voor in het geval dat ik een tele nodig heb maar ik zou hem zeker nooit aanraden.

met een D300 kan je 69 RAW foto's maken met die 512 kaart. niet veel!!!
                              (en met een D350 => meer Megapix./foto= dus waarschijnlijk ook meer Mb/foto......)

Daarom denk ik er zeker aan om binnenkort een grotere kaart aan te schaffen of een HD....

Comment

Working...
                              X