Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defecte Canon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Defecte Canon lenzen

Ik heb een Canon 300d en wat bijkomende lenzen. Ik vroeg me af wat er met lenzen allemaal kan foutlopen qua problemen?

Buiten dat je ze kan laten vallen, zijn er nog zaken die jullie meegemaakt hebben.

Heb momenteel nog geen probleem maar je weet maar nooit.

Alvast bedankt
    Canon Eos 100D , EF 70-200 1:4 L USM, EF 28-105 1:3.5-4.5, Sigma Flits EF-500 DG SUPER

Re: Defecte Canon lenzen

Ik persoonlijk heb nog maar 1 keer problemen gehad met mijn 50mm 1.8.
    Ik had deze lens nog maar enkele weken en de AF deed het niet meer...telkens als ik wilde afdrukken kreeg ik een "error" melding op de display.
    Manueel focussen ging nog zonder probleem. Daar deze lens nog onder garantie was hebben ze deze teruggestuurd naar Canon, en binnen de 3 weken kreeg ik bericht om een nieuwe lans te komen ophalen

Comment

Voor enkele weken liet het diafragma van mijn EF 85mm F1.8 het afweten, zat gewoon vast op F11 en keerde niet terug naar de volle opening.

Ik heb dan contact gemaakt via Internet met Etbass, daar de herstelling aangemeld en met de juiste papieren het pakketje naar Nederland gestuurd.
      Ik kreeg mijn lens netjes en gratis terug thuis op 7 dagen na de ontvangst van mijn pakketje bij Etbass.

Dus van mij geen verkeerd woord over Etbass.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deboutte k
        Ik heb een Canon 300d en wat bijkomende lenzen. Ik vroeg me af wat er met lenzen allemaal kan foutlopen qua problemen?

Buiten dat je ze kan laten vallen, zijn er nog zaken die jullie meegemaakt hebben.
        • Gezandstraalde 80mm, blij dat ik er toen een UV filtertje voor had...
        • Water in een 28-200 ofzo, is nooit meer goedgekomen (resultaat: schimmel, gelukkig was 't een goedkoop ding...)
        • Vuile contacten op 70-200 (weer goedgekomen na reiniging met een vlakgommetje)
        • Plakkende diafragmalamellen van een 80mm (uitgedroogd; gedemonteerd, geprobeerd te herstellen, weg moeten gooien)

Ja, je komt nog wel eens wat tegen als je veel met echt oude cameras werkt
        Last edited by Joost; 7 oktober 2005, 09:03.

Comment

Je kan er uren over doorgaan:

Schimmel in een lens door wat "TE veel" regen

Niet wegkrijgen van condens in een lens na een tropische safari

Loskomen van een achterste lensdeel in een lens

Zandstralen van frontlens en mechaniek in Kreta

Laten vallen van een lens

Zo kom je nog eens wat tegen...
          Kris
          BD0221BE
          Kris Schoeters Efotostudio modellenportaal
          EOS1DmkII,EOS1Ds mkII,17-35 2.8 L, 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS USM, 20-35 2.8L, 580EX + Booster, 50mm 1.0 L, 50mm 1.4 USM

Comment

Working...
          X