Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron versus Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron versus Sigma

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen Sigma 28-70 mm F2.8-4 High Speed Zoom aan 159 € en de Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical aan 359 €. De prijzen komen van www.cornevaniperen.com
    Tweede vraag: zijn dit goede lensen om te kopen bij een Nikon D50 i.p.v. de kitlens?

Dank voor jullie reactie,
    Raf

Re: Tamron versus Sigma

5mm
    das een punt en het ander is
    F2.8 inplaats van F2.8-4

Enne ze hebben mij hier ook er de streep getrokken met een veelvoud aan paardekracht om een tamron te kopen.
    De meerderheid hier en ook op ander (google je beste vriend)
    zijn van oordeel dat dit een lensje is dat niet mag ontbreken aan uw collectie en de mijne
    Aja der is nog een verschil uwe portemone is wa lichter voor het dragen dan
    Zou ook eens zoeken hier op dit forum van objectiven met 28-75 er in en veel veel te veel info en stoefers

Grts
    Formatje

Comment

Of ze goed zijn weet ik niet. Ik weet wel dat de kleinere sensor je een bereik geeft dat pas begint bij ongeveer 28 *1.5=42mm, dus je mist groothoek...
      Koen
      http://stuutekeer.wordpress.com

Comment

De Sigma haalt het qua contrast en scherpte niet bij de Tamron maar bij de Tamron moet je wel erg letten dat je een redelijk exemplaar krijgt.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Hallo Spanjaart,
          Zijn de lenzen van Tamron dan niet altijd goed? Of gelijkwaardig?
          Raf

Comment

Je hebt altijd individuele afwijkingen, ook bij Nikon en Sigma maar verschillen zo groot als bij de Tamron 28-75 heb ik zelden gezien.
            Overigens is het niet zo dat alle Tamron lenzen daar last van hebben. De 90 macro is bijvoorbeeld bij mijn weten ALTIJD GOED.
            Ik heb de afgelopen jaren enkele keren een 24-135 gehad en daar weinig verschil in kunnen bespeuren; een prima objectief.
            2 x een 28-75 gehad en allebei niet geweldig, maar net redelijk bruikbaar op APS sensor. Overigens voor dat geld heel redelijk, alleen geen reden tot extreem juichen.
            Ik heb een keertje die van Trebs getest op full frame en die was echt prima. Daarna iemand die zo'n lens te koop had eerst foto's laten mailen en die waren echt ongelooflijk knudde, zelfs op crop 1,5. Uitkijken dus, vooral voor scheef staan van de lens.
            Last edited by Spanjaart; 7 oktober 2005, 00:15.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Working...
            X