Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens om vogels te fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens om vogels te fotograferen

ik dacht aan een 1000 euro iets meer of eventueel 2de hands iets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenwynants
      ik ben op zoek naar een goeie lens om vogels of andere dieren van op afstand te fotograferen ik had in hoofdzaak de sigma 50-500 in gedacht in combinatie met een 1.4X convertor of de sigma 100-400mm met 2X convertor .Kan iemand mij raad geven welke lens ik het beste zou nemen of indien je nog andere betere lenzen weet mag je ze ook altijd vermelden
      wel in gedachte houden dat ik toch graag bv. een pimpelmees van een afstand van 50 a 100 m redelijk scherp wil fotograferen
      weet iemand mss waar ik ergens voorbeeldfoto's kan vinden genomen met die lenzen en waar eventueel afstanden bij vermeld zijn

alvast bedankt
      mvg
      jeroen
      maak het niet te moeilijk en koop een "VOGELLENS"

Comment

Nog geopperd, maar al gedacht aan een fieldscope ?

en (relatief) betaalbaar ..
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
          Nog geopperd, maar al gedacht aan een fieldscope ?

en (relatief) betaalbaar ..
          Dat zou ik een starter toch niet aanraden. Je moet eens een kijkje nemen op

Daar zijn er verschillende die aan digiscoping doen, maar meestal is het aan de foto te merken, enkele uitzonderingen te na, die heel het spel onder de knie hebben. Diegene die hier goede foto's mee maken hebben nog meer mijn bewonderingen dan de klassieke fotografen.

Vluchtbeelden zijn dan helemaal uitgesloten en van die vlugge vogeltjes komt ook niet veel vrees ik. Kijk een op de site van Adri De groot. www.vogeldagboek.nl. Deze meer dan voortreffelijke vogelfotograaf gebruikt digiscopie en panasonic fz20. Misschien is die Panasonic een mogelijke oplossing.

Kontakteer eventueel Adri eens. Hij is een zeer vriendelijke man en zal je hierbij graag helpen.

Groetjes

Marc
          Last edited by Neos; 7 oktober 2005, 05:43.
          http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Working...
          X