Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik ben op zoek naar een goeie lens om vogels of andere dieren van op afstand te fotograferen ik had in hoofdzaak de sigma 50-500 in gedacht in combinatie met een 1.4X convertor of de sigma 100-400mm met 2X convertor .Kan iemand mij raad geven welke lens ik het beste zou nemen of indien je nog andere betere lenzen weet mag je ze ook altijd vermelden
wel in gedachte houden dat ik toch graag bv. een pimpelmees van een afstand van 50 a 100 m redelijk scherp wil fotograferen
weet iemand mss waar ik ergens voorbeeldfoto's kan vinden genomen met die lenzen en waar eventueel afstanden bij vermeld zijn
Daar zijn er verschillende die aan digiscoping doen, maar meestal is het aan de foto te merken, enkele uitzonderingen te na, die heel het spel onder de knie hebben. Diegene die hier goede foto's mee maken hebben nog meer mijn bewonderingen dan de klassieke fotografen.
Vluchtbeelden zijn dan helemaal uitgesloten en van die vlugge vogeltjes komt ook niet veel vrees ik. Kijk een op de site van Adri De groot. www.vogeldagboek.nl. Deze meer dan voortreffelijke vogelfotograaf gebruikt digiscopie en panasonic fz20. Misschien is die Panasonic een mogelijke oplossing.
Kontakteer eventueel Adri eens. Hij is een zeer vriendelijke man en zal je hierbij graag helpen.
Comment