Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe goed zijn volgende objectieven.Nikkor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe goed zijn volgende objectieven.Nikkor

Hey,

Graag had ik even gechecked en jullie comments gehoord ivm de volgende lenzen: of
    Nikkor AF Micro 105 /2,8
    Nikkor Af-S 17-35/2,8.

Zijn deze te gebruiken op een D70.
    Doe een teoeval van omstandigheden (een gift ) ben ik deze 2 lenzen rijker geworden en zal ik weer op zoek moeten gaan naar een grotere fototas als deze blijken te werken op mijn D70?

Groeten
    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Re: Hoe goed zijn volgende objectieven.Nikkor

Asjemenou! Dat is geen kattepis! Dat zijn 2 lenzen die bij elkaar zo'n 2000 euro nieuw kosten!

Werken doen ze zeker op je D70.
    Visit my website

Comment

Ik wou dat ik ook zo een erfeniske deed
      Niet getreurd zeker de 17-35 is een toplens vraag het maar eens aan Immage

Comment

De Nikkor Af-S 17-35/2,8. is een top lens en van de Nikkor AF Micro 105 /2,8 weet ik niet hoe die is maar dat zal zeker geen slechte zijn(zelf gebruik ik de 200mm micro af)
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

Ook de 105 Micro is een plezier om mee te werken. Een van mijn favorieten.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Re:.Nikkor objectieven/advies

hey bedankt al voor de reply's.
            Heb nu toch misschien een klein luxe probleem daar ik nu een gedeelte overlap heb met een andere lens die ik 2 maanden geleden had aangekocht nl de 17-55/2.8
            Dit is dan maar een paar mm extra ten opzichte van de 35.
            Dacht eraan de 17-55 misschien te verkopen en het geld te gebruiken voor een 28-70/2.8 d ?
            Suggesties?
            Graag advies.

Risto
            Last edited by Risto; 4 oktober 2005, 15:21.
            Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Als ik in jou schoenen stond wist ik het wel,ging voor de 28-70/2.8 d
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                Als ik in jou schoenen stond wist ik het wel,ging voor de 28-70/2.8 d
                Zeker en vast

Comment

die 17-35 is zeker een topperke zenne. enorm content van
                  de 28-70 is mijn lievelingslens.

de 17-55 verkopen en de 28-70 kopen is the way to go zenne
                  geweldig gerief

Comment

heb inderdaad al vele goede reaktie gelezen van deze lens (28-70/2,8 d).
                    Het enige waar ik misschie bang van ben is dat ik de groothoek ga missen.
                    Zie mezelf misschien niet altijd wissen van lens om toch maar die groothoek te bereiken.
                    Anderzijds denkende aan de kitlens 18-70 moet ik zeggen dat met mijn fotografie misschien meer de zoom mis van de kitlens dan de groothoek.
                    Pfft wat een onverwachte keuze
                    Misschien ook naar de toekomst toe (FF) zou de 28-70 weer optimaal gaan werken en dan heb ik toch weer een geweldige groothoek, niet
                    BTW iemand die beide lenzen heeft en misschien een beetje de pro en contra van beide lenzen kan uitschrijven em misschien een vergelijkend voorbeeld fotootje?
                    Alle gelukkig dat ik zeker ben van de macro
                    Greetz Risto

Comment

Heb zowel de 17-55 als de 28-70. Moet zeggen dat dit alletwee fantastische lenzen zijn. Bij mij zit de 17-55 bijna altijd op mijn camera. Begrijp niet goed waarom door velen de 17-55 als minder goed wordt voorgesteld.Wellicht omwille van het feit dat hij op FF niet, of slechts gedeeltelijk bruikbaar is. Volgens mij is de FF bij Nikon nog ver weg. De 28mm is voor het meeste werk dat ik doe iets te lang. Je zal zien, ik heb ook de 28mm 1.4 prime, maar dat is een ander verhaal. In de slechtste lichtomstandigheden kan je hier schitterende zaken mee doen en wat een scherpte. Pracht lensje, niet zo'n snelle focus, maar des te scherper.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik heb beide

de 17-35 2.8 is een juweeltje
                        de macrolens is ook een goei (wel soms wa hunting)
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

17-35: Zééééér scherp, zéééér snelle AF, zéééér degelijk gebouwd. Absolute aanrader. Kortom, mijn lievelings lens.
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Hier enkele bevindingen door een prof. fotograaf.

Comment

Working...
                            X