Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rallysport, graag jullie mening.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rallysport, graag jullie mening.

http://php.fotopic.net/c672669.html Graag jullie ervaringen met lenzen sigma 50- 500 tegenover canon L lens 28-300 of Canon L 35-350.

Voor rallysport trek ik nu met de sigma 18-200mm maar ik ondervind dat ik te weinig kan inzoomen.

Graag had ik één van canon lenzen gekocht , maar het prijskaartje van deze is toch behoorlijk.

Zou ik rap en scherp genoeg kunnen trekken met de sigma 50-500 of wacht ik liever nog een beetje en dan de canon lens kopen in de plaats.

canon 350D + 18- 200 sigma
    Last edited by phpfoto; 28 september 2005, 20:38.

Re: Rallysport, graag jullie mening.

Hey,
    Ik heb de sigma 50-500, zoombereik te over, alleen wat van de zware kant.
    Bekijk gerust eens deze foto's, allen getrokken met deze lens !

Greetz
    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

De 100-400L is ook goed bruikbaar voor auto en motorsport, de 28-300L is wel de scherpste superzoom, maar het is verschrikkelijk moeilijk om een heel scherpe lens te maken met zo'n groot zoombereik. Die zal dus wel iets minder goede resultaten geven (deze lens zal volgens mij het meest gebruikt worden door bijvoorbeeld journalisten die geen tijd hebben om lenzen te wisselen).

De 100-400L heeft ook een vrij snelle AF (die kon vorige zondag toch een P51 Mustang scherp houden toen die tegen 700km/h naar mij toe vloog ).

De circuitfoto's in mijn fotopic-album zijn allemaal met de 100-400 gemaakt, de MX GP foto's zijn met de Sigma 70-200 f2,8 gemaakt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
        De 100-400L is ook goed bruikbaar voor auto en motorsport, de 28-300L is wel de scherpste superzoom, maar het is verschrikkelijk moeilijk om een heel scherpe lens te maken met zo'n groot zoombereik. Die zal dus wel iets minder goede resultaten geven (deze lens zal volgens mij het meest gebruikt worden door bijvoorbeeld journalisten die geen tijd hebben om lenzen te wisselen).

De 100-400L heeft ook een vrij snelle AF (die kon vorige zondag toch een P51 Mustang scherp houden toen die tegen 700km/h naar mij toe vloog ).

De circuitfoto's in mijn fotopic-album zijn allemaal met de 100-400 gemaakt, de MX GP foto's zijn met de Sigma 70-200 f2,8 gemaakt.

Probleem is met de 100-400 dat je soms foto's neemt aan haarspeldbocht terwijl je in de binnenkant staat op 2 meter van de auto en dan te weinig breedhoek hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phpfoto
          Probleem is met de 100-400 dat je soms foto's neemt aan haarspeldbocht terwijl je in de binnenkant staat op 2 meter van de auto en dan te weinig breedhoek hebt.

Waarom moet alles in 1 lens???
          Ga voor 2 lenzen.
          Koop je een Canon 70-200 f2.8 met 1.4 of 2.0 extender ofwel een 100-400
          Daarnaast koop je dan vb. een 24-70 of een 28-135mm

De kracht van dslr zit in het wisselen van lenzen hé.
          een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Comment

Persoonlijk ga ik akkoord met Naciremus. Ik volg bijna alle rally's in België en Ik heb een 100-300 van Sigma. Ik heb al veel situaties gehad dat de 100 te groot was en dat het beter 70 was.

Als ik opnieuw zou kopen zou ik een 70-200 kopen en een 28-135 bijvoorbeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phpfoto
              Dan kan je er natuurlijk ook nog de nieuwe Canon 24-105 f4 L IS bijnemen (als je wat geduld hebt, want ze is op dit ogenblik nog niet leverbaar). De totaalprijs is dan ongeveer hetzelfde als die van de 28-300L, en dan heb je volgens mij veel scherpere lenzen bij.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X