Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron Adaptall voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron Adaptall voor Nikon

Een collega van mij heeft nog een "oude" TAMRON 1:3,5 70 - 150mm liggen.
    De lens is voorzien van een Adaptall 2 systeem.

De lens heeft volgende gegevens:

ZOOM MACRO
    BBAR MC diameter 52
    34° - 16°

serienummer: 905928

De lens is in goede staat en ik wou eventjes vragen of ik hem op mijn D70 kan gebruiken, welliswaar op MF.

[UPDATE]

Heb hem reeds kunnen testen, omgekeerd gemonteerd met reversion ring, eerste reslutaat: hier

Ik heb gezien dat het Adaptall systeem nikon vatingen heeft, dus dat is al een probleem minder.

--> blijkbaar wel een probleem, er bestaan 2 versies van die adaptall voor Nikon, welke heb ik nodig voor mijn D70 met F vatting ?

Graag kenners
    Last edited by Fotofolio; 27 september 2005, 08:02.
    www.fotofolio.be

Re: Tamron Adaptall voor Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
    Een collega van mij heeft nog een "oude" TAMRON 1:3,5 70 - 150mm liggen.
    De lens is voorzien van een Adaptall 2 systeem.

De lens heeft volgende gegevens:

ZOOM MACRO
    BBAR MC diameter 52
    34° - 16°

serienummer: 905928

De lens is in goede staat en ik wou eventjes vragen of ik hem op mijn D70 kan gebruiken, welliswaar op MF.

[UPDATE]

Heb hem reeds kunnen testen, omgekeerd gemonteerd met reversion ring, eerste reslutaat: hier

Ik heb gezien dat het Adaptall systeem nikon vatingen heeft, dus dat is al een probleem minder.

--> blijkbaar wel een probleem, er bestaan 2 versies van die adaptall voor Nikon, welke heb ik nodig voor mijn D70 met F vatting ?

Graag kenners
    Ik heb een Tamron 200-500 continu f5.6 adaptall voor Nikon uit de jaren 80 begin 90 (dus niet de nieuwste 200-500 Di), maar ik weet niet welk type adaptall het juist is. De lens is nu even bij een eventuele koper om er eens mee te spelen maar als ie terug is wil ik wel eens kijken.

Comment

Ok dat zou voor mij al iets meer opleveren dan de tevergeefse zoektocht op het net
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
        Ok dat zou voor mij al iets meer opleveren dan de tevergeefse zoektocht op het net
        Op mijn 200-500 objectief staat niets over adaptall, maar ze werkt wel op mijn Nikons. Ik heb 2 foto's van deze mount. Als je wil kan ik ze doormailen
        Last edited by frank207be; 7 oktober 2005, 13:10.

Comment

Working...
        X