Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste testje Canon EF 300 2.8 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste testje Canon EF 300 2.8 IS

Ik heb deze lens net in mijn bezit en hier even een eerste kleine indruk.
    Lens is behoorlijk zwaar, maar net te doen om deze in de hand te houden.
    Maar om deze bij een evenement te gebruiken, is een eenpoot wel aan te raden. Statief greep mag wel iets groter, want lekker hier aan vast houden is net te onhandig.

Eenmaal op de camera is deze lens vreselijk snel met focussen, dit is werkelijk fenomenaal. Je drukt de knop half in en hij is scherp. De 70-200 is al snel maar dit is helemaal onwijs.

Daarbij is de IS ook weer een geweldige hulp, zonder IS valt het uit de hand toch niet mee.

Scherpte is ook geweldig, ik heb m geprobeerd met de 1.4 TC, en ook dat is gewoonweg perfect Je hebt dan een 420 mm F 4.0 lens.

Denk dat we wel goeie maatjes kunnen worden

Hier een eerste plaatje met een crop. Van RAW-> Jpeg
    Ik heb nog niet veel tijd (verbouwing ), maar meer volgt....

Last edited by steldat; 25 september 2005, 21:52.
    Canonvijfdeemarkdrie

Re: Eerste testje Canon EF 300 2.8 IS

Zo te zien een superlens
    Canon 20D/40D + Canon 25-105 4L + Canon 70-200L f4 + Canon 100 2.8 Macro + Canon 50 1.4 + Ext 1.4 II + Flash 580Ex

Comment

[QUOTE=steldat]Ik heb deze lens net in mijn bezit en hier even een eerste kleine indruk.
      Lens is behoorlijk zwaar, maar net te doen om deze in de hand te houden.
      Maar om deze bij een evenement te gebruiken, is een eenpoot wel aan te raden. Statief greep mag wel iets groter, want lekker hier aan vast houden is net te onhandig.

Eenmaal op de camera is deze lens vreselijk snel met focussen, dit is werkelijk fenomenaal. Je drukt de knop half in en hij is scherp. De 70-200 is al snel maar dit is helemaal onwijs.

Daarbij is de IS ook weer een geweldige hulp, zonder IS valt het uit de hand toch niet mee.

Scherpte is ook geweldig, ik heb m geprobeerd met de 1.4 TC, en ook dat is gewoonweg perfect Je hebt dan een 420 mm F 4.0 lens.

Denk dat we wel goeie maatjes kunnen worden

Hier een eerste plaatje met een crop. Van RAW-> Jpeg
      Ik heb nog niet veel tijd (verbouwing ), maar meer volgt....

Congrats !
      Is inderdaad een superscherpe lens.

Hier op BD heeft oa "Tommie" ermee gewerkt ( roofvogels dacht ik )

Mijn volgende aankoop wordt beslist ook een tele-prime.

Dit in combinatie met een "1"-reeks camera zorgt ontegensprekelijk voor supersnelle AF.
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Hier heb je een goede aankoop gedaan. Je zal er beslist geen spijt van krijgen kwa scherpte en snelhied. Behalve de prijs dan.

mvg, drh
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
        X