Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag Sigma garantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag Sigma garantie

Deze middag tijdens een wandeling wou mn Sigma 18-50 F2.8 niet meer helemaal terug tot 18mm zoomen, bleef haperen aan 24mm. Ik heb er wat aan willen draaien, en plots hoorde ik in die lens iets breken en nu is het ermee gedaan.

Zoomen kan ik niet meer (de zoomring draait zot maar er beweegt niets in de lens), de focus blijft ook rotsvast zitten (zowel autofocus als manueel).

Voor ik top-foto hierover inlicht, wil ik weten waarvoor ik sta. Ik maak me namenlijk zorgen over de garantie, omdat ik schrik heb dat Sigma me doodleuk zal vertellen dat dit defect door abnormaal gebruik is.

Is dat zo? Of valt dit duidelijk onder de garantie ?
    Heeft iemand ervaring met de garantie voorwaarden van Sigma ?
    Wordt dit snel opgelost of kan dit lang aanslepen?
    Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS

Re: vraag Sigma garantie

Op Sigma lenzen heeft u drie jaar onvoorwaardelijke waarborg.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Aan de zoomring draaien valt volgens mij toch niet onder abnormaal gebruik, en daarom zou er geen probleem mogen zijn om die lens in garantie te laten repareren of te vervangen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Een paar maanden gelden had ik de pech dat mijn 100-300 het liet afweten.
        Alles op 1 week afgehandeld.

Normaal moet je wel via je handelaar gaan en het hangt van hem af hoe snel hij de lens opstuurd of gewoon laat liggen tot de vertegenwoordiger nog eens langs komt.

Nog even dit. Mijn lens was ook gekocht in duitsland en in NL binnegebracht voor herstelling zonder de minste opmerkingen.

Voor mij heeft sigma een PRIMA service
        il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
        Sport & Event Photography

Comment

Working...
        X