Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele-zoom macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tele-zoom macro

Hi

In mijn zoektocht naar mogelijk eerste dslr en lenzen-setje ( kitlens + tele-zoom ) kom ik regelmatig tele-zoom-lenzen tegen die ook "macro functie" optie. ( Bijvoorbeeld signma's 70-300/4-5,6 DG D macro )

Nu vroeg ik mij af of ik zo'n dergelijke lens evengoed als tele-zoom kan gebruiken als als macro-lens.

Zijn er nadelen verbonden aan zo'n tele-zoom met macro als je hem als tele -zoom gebruikt?

Lijkt me namelijk wel leuk om die 2 verschillende aspecten van fotografie te combineren in 1 lens.
    Mijn DeviantArt

Re: Tele-zoom macro

De "Macro" bij die lenzen is niet helemaal macro 1:1. De maximale vergroting is dus wat minder.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Macro lenzen zijn geoptimaliseerd speciaal voor die functie, hebben normaal gezien een dichte scherpstelafstand...

Goeie macrolenzen zijn bv. de Sigma 105mm en de Tamron 90mm...
      Bij de 70-300 reeksen heb je de macrofunctie van 200-300mm... Wat betekend dat je een goeie 90cm van je onderwerp zit.

Ik heb zelf de Sigma 70-300 APO en ben er best tevreden over. Een goedkoop, licht lensje voor de dagen dat de perfectie niet zo nauw steekt.

ALs je kijkt naar een 70-300 reeks, kijk dan zeker eens naar de Sigma APO, is misschien iets duurder dan de non-APO, maar heeft iets minder last van chromatische abberatie (die purperen randen).
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
        Macro lenzen zijn geoptimaliseerd speciaal voor die functie, hebben normaal gezien een dichte scherpstelafstand...

Goeie macrolenzen zijn bv. de Sigma 105mm en de Tamron 90mm...
        Bij de 70-300 reeksen heb je de macrofunctie van 200-300mm... Wat betekend dat je een goeie 90cm van je onderwerp zit.

Ik heb zelf de Sigma 70-300 APO en ben er best tevreden over. Een goedkoop, licht lensje voor de dagen dat de perfectie niet zo nauw steekt.

ALs je kijkt naar een 70-300 reeks, kijk dan zeker eens naar de Sigma APO, is misschien iets duurder dan de non-APO, maar heeft iets minder last van chromatische abberatie (die purperen randen).
        Dus die lenzen zoals 70-300 zijn eigenlijk meer tele-zooms dan macro-lenzen. Eerder tele-zoom-lenzen waar je ook macro-fotografie mee kunt benaderen ?
        Mijn DeviantArt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snakes
          Dus die lenzen zoals 70-300 zijn eigenlijk meer tele-zooms dan macro-lenzen. Eerder tele-zoom-lenzen waar je ook macro-fotografie mee kunt benaderen ?
          jep
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Working...
          X