Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exakta 500 mm / F8 spiegelobjectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Exakta 500 mm / F8 spiegelobjectief

Vrienden en vriendinnnen!

Wie heeft er ervaring met een Exakta 500 mm / F8 spiegelobjectief?
    Ik kan er nl. eentje kopen voor 80 euro, en wil hem dan gaan gebruiken op mijn Nikon D70s.
    Zou er bijvoorbeeld vogeltjes mee willen fotograferen, en maan-opnames, en ach... wat er al niet meer aan mijn oog voorbijtrekt.

Ik verwacht zowiezo geen hoogstandjes van dit objectief, maar je weet maar nooit.

Graag zou ik van jullie willen weten wie er ervaring mee heeft, en wat die ervaringen zijn.

Overigens kan ik via Google weinig info vinden over dit objectief... Dat zal ook zijn redenen wel hebben

Re: Exakta 500 mm / F8 spiegelobjectief

ik heb een nikkor spiegelobjectief, wel zonder AF.

F/8 heeft toch al genoeg licht nodig. en tja, spiegelobjectieven zouden iets minder scherp zijn.
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik had vroeger een Exacta 500mm f8 spiegellens. Best leuk ding voor verafstaande vaste objecten, zoals maan en op het strand

Je moet geen kwalitiatieve foto's mee verwachten. Daarvoor is de lens ongeschikt. De viewfinder in de camera is bijzonder dim en daarmee bemoeilijkt ook het scherpstellen. Een voordeel is de macrostand van 1:3 en geen chromatische lensfouten.

Je moet ook nog een adapter hebben om de spiegellens aan de Nikon camera te bevestigen. Deze kost nog eens 15euro.
      Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

't Schijnt dat 'ie al geschikt is voor de Nikon. Dus dat scheelt alweer.
        Vertel mij eens wat er zoal aan het strand te fotograferen is met zo'n toeter??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonRon
          Vertel mij eens wat er zoal aan het strand te fotograferen is met zo'n toeter??
          Zoals boten aan de horizon, etc.
          Laat je creativiteit maar werken
          Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blord
            Zoals boten aan de horizon, etc.
            Laat je creativiteit maar werken
            Ow ja, stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.... ranzige geest heb ik toch hè?

Comment

Working...
            X