Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensvraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lensvraagje

Ik zou graag een goede, scherpe lens kopen.
    Dacht aan Canon EF 70-200mm f4.0L USM, zie nu ook volgende lens een stuk goedkoper EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM. Is deze laatste zoveel zwakker?Wie kan mij adviseren?????
    MDB-VL
    Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

Re: lensvraagje

Oorspronkelijk geplaatst door mdb
    Dacht aan Canon EF 70-200mm f4.0L USM, zie nu ook volgende lens een stuk goedkoper EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM. Is deze laatste zoveel zwakker?Wie kan mij adviseren?????
    De eerste is een L-lens, dat zijn de professionele lenzen van Canon. Die tweede is een goedkope consumerlens. Dit is werkelijk appels en peren vergelijken. De L zal scherper zijn, zeker bij maximaal diafragma en aan de extremen van het zoombereik (min/max zoom). Ook de snelheid en bouwkwaliteit zal een stuk beter zijn. En dan natuurlijk nog de lichtsterkte...

Comment

Vergelijk volgende documenten eens

De 70-200 heeft speciale elementen die de beeldkwaliteit verbeteren (erg dure lenzen, 2UD en één CaF2 element) heeft FTM (Full Time Manual focus, je kan dus op ieder moment focus bijstellen zonder angst te moeten hebben dat je de AF-motor verknoeit), is een stuk robuuster gebouwd. De AF is ook een pak sneller.
      De 55-200 heeft geen van deze speciale elementen, een gewone USM (een stuk trager), is een stuk goedkoper qua bouw (maar dan ook een pak lichter)...

De MTF charts op beide pagina's zijn een maatstaf voor de beeldkwaliteit van de lenzen, ik denk dat het verschil redelijk duidelijk is...

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

niet twijfelen om voor de 70-200mm f4.0L USM te kiezen als je budget het toelaat.... de andere is in vergelijking niet meer dan weggegooid geld.

Comment

is de 70-200L dan scherper dan de 70-300do is usm?
          een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Working...
          X