Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschil sigma

Vier vraagjes graag:

1 Wat is het verschil tussen:
    Sigma 28-70 F2.8 EX DG en
    Sigma 28-70 F2,8 EX ASFERISCH DF?

2 Wat is het verschil tussen:
    Sigma 24-70 F2,8 EX DG DF ASFERISCH.
    Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro?

3 Hoe sterk verschilt de groothoek tussen 1 en 2? Is dit te verwaarlozen?

4 Wat zijn jullie ervaringen met deze lenzen in combinatie met een canon 20D?

Alvast dank voor jullie reacties.
    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Re: verschil sigma

Over de 24-70 f2,8 EX DG Macro kan je hier meer informatie vinden:

Zorg er wel voor dat je de vernieuwde versie koopt, (serienr 400xxxx) want met de eerste versie waren er wat problemen op sommige 20D's.

Het verschil tussen 24 en 28mm zal je vooral merken in situaties waar je geen stapje achteruit kan zetten om alles juist binnen de foto te krijgen. Met de 24mm heb je meer kans dat je dan de foto nog juist kan kadreren. Het verschil is niet zo bijzonder groot, maar soms kan het wel handig zijn als je iets meer breedhoek hebt .

Alle "DG" versies zijn geoptimaliseerd voor digitale fototoestellen. Dat wil zeggen dat de lenzen gecoat zijn om zo weinig mogelijk CA (paarse of blauwe randjes rond contrast-rijke delen in de foto) te krijgen.

Ik heb geen ervaring met die lenzen, wel met de Tamron 28-75 f2,8 die in hetzelfde bereik zit. Die is heel scherp en heeft héél weinig last van flare en CA .
    Nu heb ik wel een Canon 24-105 L f4 IS in bestelling (als je ergens op aan het wachten bent, dan duurt het altijd te lang , want die is nog niet leverbaar), maar ik twijfel nog of ik de Tamron dan zal wegdoen. Soms heb ik ook wel een f2,8 nodig, en ik denk dat ik ze daarom beter ook nog bij hou. Het enige nadeel bij die Tamron is dat ze "verkeerd" draait wanneer je wil zoomen, maar voor de rest is het een heel goede (en goedkope) lens .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Bedankt Bart voor de duidende uitleg (niet de eerste keer trouwens)
      Hoe zit het met de snelheid als je de tamron en de sigma met elkaar vergelijkt?

Alvast bedankt

Yannick
      Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Geen enkele van de Sigma's heeft een HSM scherpstelmotor, dus zullen ze niet echt supersnel zijn.
        De Tamron heeft ook een gewoon motortje, en dat is ook niet mijn snelste lens als het op scherpstellen aankomt. Maar het is niet zo dat je erg lang moet wachten vooralleer er scherpgesteld is, dat valt best wel mee .

Ik denk dus dat er niet zoveel verschil zal zijn tussen die lenzen.

Een Canon 24-70 f2,8 L USM zal wel sneller zijn, maar dan betaal je een veelvoud van de Sigma's of de Tamron.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X