Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretlens / objectief kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretlens / objectief kopen?

Hoi,

Ben de trotse eigenaar van een EOS350D en heb nu de 18-55 en 75-300
    maar zoek "de beste" lens om portretfotografie te gaan doen.
    Canon heeft wel een 50mm 1.8 maar ik vroeg me af of er een standaard is voor dit doel en of dat dan wel 50mm is?

Iemand een tip?

Groetjes,

Peter
    _--_

Re: Portretlens / objectief kopen?

Hier is al vééél over gezegd geweest.... effe zoeken aub.. "50 1.8" en een BRON aan INFO...!!
    -=- Light is the key...

Comment

Voor portretlenzen wordt over het algemeen aangeraden tussen de 80 en de 130 mm te blijven. Als je rekening houdt met de cropfactor van de Canon kan je ongeveer zeggen dat tussen de 50 mm en de 85 mm ideaal is.

De 50 f1.8 is een no-brainer. Je krijgt enorm veel kwaliteit voor een zeer lage prijs. Deze lens is ideaal voor iets ruimere portretten, als je echt dichte composities wil is de 85 f1.8 ook een veel aangeraden lens. Als je liever een zoomlens hebt zijn de 24-70 f2.8L en de 70-200 f2.8L ook aangeraden, maar die zijn meteen een stuk duurder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
        Als je liever een zoomlens hebt zijn de 24-70 f2.8L en de 70-200 f2.8L ook aangeraden, maar die zijn meteen een stuk duurder.
        Voor een kleiner budget zullen de Tamron 28-75 f2,8 en de Sigma 70-200 f2,8 bijna hetzelfde resultaat geven .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
          Voor portretlenzen wordt over het algemeen aangeraden tussen de 80 en de 130 mm te blijven. Als je rekening houdt met de cropfactor van de Canon kan je ongeveer zeggen dat tussen de 50 mm en de 85 mm ideaal is.

De 50 f1.8 is een no-brainer. Je krijgt enorm veel kwaliteit voor een zeer lage prijs. Deze lens is ideaal voor iets ruimere portretten, als je echt dichte composities wil is de 85 f1.8 ook een veel aangeraden lens. Als je liever een zoomlens hebt zijn de 24-70 f2.8L en de 70-200 f2.8L ook aangeraden, maar die zijn meteen een stuk duurder.
          Bedankt! die 85 f1.8 klinkt goed. ga ik even bekijken

inderdaad. die 85 is wel stukje duurder... misschien eerst even starten met die 50 dan maar.. voor 100 euro...
          Last edited by thecandyjar; 15 september 2005, 22:36.
          _--_

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Voor een kleiner budget zullen de Tamron 28-75 f2,8 en de Sigma 70-200 f2,8 bijna hetzelfde resultaat geven .
            ga m checken
            _--_

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thecandyjar
              ga m checken

ok, ik heb m.
              meteen wat leuke foto's gemaakt.
              maar nu heb ik nog een vraag, op deze 50mm lens zit geoeg schroefdraad voor een uv filter maar op die 2 andere usm lensen zit maar een heeel klein beetje. ik heb al gekeken voor een filter / lensbeschermer maar geen van diegene die ik erop heb geprobeerd past. ze draaien allemaal door en zitten vrij los.
              Heeft iemand hier al eerder van gehoord?
              _--_

Comment

Working...
              X