Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 50mm 1.4 of 1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon 50mm 1.4 of 1.8

Is de f1.4 uitvoering zijn meerprijs (eigenlijk veel meer) waard ten op zichte van de f1.8 uitvoering. ? Rekening houdend dat deze voor algemeen werk zou gebruik worden ( wandeling in stad en dergelijke).
    Overweeg ook nog wat in de lagere regionen zoals een nikon 20mmf2.8 of een 28mmf2.8, wat is het aanraden waard.
    D7000 + 28 tot 400mm

Re: nikon 50mm 1.4 of 1.8

Over het algemeen is de consensus dat de 1.4 versie duidelijk geoptimaliseerd is voor de lage f-stops (f1.4 t.e.m. f4) en de 1.8 eerder hierboven wat scherper zou zijn. Contrast van 1.4 versie zou ook wat beter zijn. Ik koos de 1.4 omdat ik ze specifiek van 1.4 tot 2.8 wil gebruiken voor portretten binnenshuis.

Meer concreet w.b. jouw toepassing (stadswandeling = buitenlicht) denk ik dat je dus met de 1.8 versie toekomt. (prijsverschil is natuurlijk relatief want ik denk persoonlijk dat je geen "goedkopere" 2/3 stop zult vinden in het Nikkor gamma)

VWB de andere primes : deze zouden in digitaal niet zo goed presteren als op film: de 12/24DX zou (met name op 24mm) scherper zijn dan de vermelde lenzen, en dan heb je tevens weer een echte groothoek.

Suc6

Silent M.

Comment

@ Silent M. Kan uw betoog volgen maar fotografie is niet mijn enige hobby vandaar dat ik het eerder in de "democratischer" prijzen range ga zoeken.
      D7000 + 28 tot 400mm

Comment

pas meerdere topics over geweest
        gebruik effe de zoekfunctie.....
        Met vriendelijke groeten,
        Ronald
        www.konings.biz

Comment

Working...
        X