Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenskeuze

heeft er iemand ervaring met de Sigma 24-70/2,8 AF EX DG D lens.
    zou het niet beter zijn deze te nemen als standaardlens ipv. de Nikon 18-70 3,5-4,5 AF S G IF ED DX .

welke 70-300 lens zou de beste koop zijn voor niet meer dan €450.

Re: lenskeuze

kijk eens bij

http://www.photozone.de/8Reviews/index.html onder 'Nikkor AF(-S) & AI-S lenses'
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Re: lenskeuze

Ik had die vraag ook overlaatst gesteld. Velen raadden mij die af en raden te Tamron aan. Ik heb van een vriend (wist niet eens dat die die Sigma had) die eens mogen testen en was er tevreden van. Ik heb er nu ook ene en nog niet beklaagd (al heb ik die nog niet lang). Redelijk soft op 24mm F2.8 (maar dat gebruik ik toch nooit). Zoals de meeste lenzen wat soft op de uiteindes en volledig open diafragma. Dus ook op 70mm F2.8, maar zeker niet onscherp of te soft! Zeer snelle focus, wel redelijk veel lawaai voor een focus. Weegt wat door, maar dat heb ik graag. Ferm gebouwd. Wel wat distortie op de 70mm maar onmlerkbaar (voor mij althans) op gewone foto's...

Ik heb de Sigma 70-300. Niet uiterst snelle focus, maar jets spotten lukt nog gemakkelijk, dus zo slecht is ze niet. Wel redelijk soft op 300mm en durft nogal hunten in donkere omstandigheden door min. diafragma van 5.6 op 300mm (maard at ligt ook deels aan de 300D want op de 20D van een vriend had ik daar veel minder probs mee...)
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

Comment

Working...
      X