Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 200-400 DO?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 200-400 DO?

Enkele dagen geleden vertelde een vriend, die ook fotograaf is, mij dat Canon een opvolger zou werken voor de populaire EF 100-400 L IS USM.

Hij sprak over de EF 200-400 DO, maar wist mij wel nog niet te zeggen of er IS zal opzitten en welke lichtsterkte het zal zijn...

Iemand die hetzelfde hoorde/weet/denkt/... ?
    Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

Re: Canon EF 200-400 DO?

ff gegoegeld, en vertale wie kan aub!

EF 200-400 f4.0 DO IS USM
    zie: http://forum.grafika.cz/read.php?47,1192994

en de link uit bovenstaande link:

Comment

Weer een "ongelukje" bij Canon

Als'ie er komt is'tie voor mij
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik zou hem eventueel ook overwegen, eerst wel wachten op een belangrijk feit: de prijs
        Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

Comment

Ik zou wel het zoombereik missen van de 100-400L. Dat betekent wel heel wat meer wisselen, en een extra lens mee te sleuren. Dan moet je ook nog één of andere 70-200 gebruiken om ongeveer hetzelfde zoombereik te krijgen.

Een lens met een kleiner zoombereik zal waarschijnlijk wel scherper zijn, en als het maximum-diafragma f4 is, dan wordt die ook bruikbaar met een 1,4x extender, met behoud van AF. Het wordt dan een 280-560mm f5,6 (rekening houdend met de cropfactor zelfs 896mm op een 10D/20D/300D/350D ).

Wel even afwachten welk prijskaartje er aan zal hangen, en het zijn ook nog maar geruchten .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Dit is een heel oud gerucht, daterend van een verklarende tekst die Canon ooit heeft uitgebracht betreffende de DO technologie ten tijde van het uitbrengen van de 400 DO. Die twee lenzen stonden toen ergens in een duitse Adobe file van Canon als een voorbeeld van wat technisch haalbaar was met Do technologie . Stukje tekst is verdwenen, en de lenzen hebben we nooit gezien...

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Het is dan wel te hopen dat ie scherper is dan de 100-400, want voor een L-lens is deze toch niet scherp genoeg.
              www.photopower.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportshot
                Het is dan wel te hopen dat ie scherper is dan de 100-400, want voor een L-lens is deze toch niet scherp genoeg.
                L heeft niet enkel en alleen te maken met scherpte: vooral de bouw is ook belangrijk...
                Verder vind ik zelf niet dat de 100-400 het slecht doet, en zeker niet voor het bereik...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

De 100-400 is zeker niet slecht. Voordeel van de 200-400 zou toch de constante f4 zijn. Maakt het gebruik van de 1.4x TC tenminste mogelijk op de wat mindere body's.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                  X