Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM : TEVREDEN?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM : TEVREDEN?

Heeft iemand deze lens? Bent u tevreden?

Eerst wou ik die 15mm fisheye kopen, maar denk toch van te gaan voor de 10-22mm.... zal ik zeker meer foto's mee kunnen nemen. En samen met een polarfiltertje... (maar ik heb wel al een 17-40 : is dat veel verschil die 7 mm(10 en 17)?)

En Canon geeft 100 euro cashback ;-)
    Last edited by FredericFRE; 29 augustus 2005, 22:39.
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM : TEVREDEN?

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
    (maar ik heb wel al een 17-40 : is dat veel verschil die 7 mm(10 en 17)?)
    Ge moogt gerust zijn !
    Maar anderzijds moet je je misschien afvragen of twee groothoeklenzen niet wat van het goede teveel is...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Heeft iemand deze lens? Bent u tevreden?
      Ja.
      Ik heb reeds in vorige topics de beperkingen van deze lens beschreven. Maar de beperkingen wegen niet op tegen de mogelijkheden die deze lens biedt.

Eerst wou ik die 15mm fisheye kopen, maar denk toch van te gaan voor de 10-22mm.... zal ik zeker meer foto's mee kunnen nemen. En samen met een polarfiltertje... (maar ik heb wel al een 17-40 : is dat veel verschil die 7 mm(10 en 17)?)
      het verschil is niet 7 mm maar wel 11 mm. En dat is inderdaad veel verschil.

En Canon geeft 100 euro cashback ;-)
      Tot het einde van dit jaar. Daarna worden tweedehandslenzen opnieuw duurder.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        Tot het einde van dit jaar. Daarna worden tweedehandslenzen opnieuw duurder.
        LOL
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik hoor van Corné VanIperen dat je geen filter (polarisatie) kan plaatsen op de 10-22mm....

Nochthans zag ik al foto's op wwW.photosig.com die zo'n lens en filter samen gebruikten...
          www.fredericvanwalleghem.com

Comment

Ik hoor van Corné VanIperen dat je geen filter (polarisatie) kan plaatsen op de 10-22mm....
            Op mijn EF-S 10-22 zit er permanent een 77 mm HOYA UV filter. (Is beter voor de tweedehandswaarde )
            Om vignetting te vermijden is een versie voor groothoeklenzen nodig.

Jan.

Comment

Nochthans zag ik al foto's op wwW.photosig.com die zo'n lens en filter samen gebruikten...
              kan wel, maar zorgt voor lelijke luchten. Extreme groothoek en polarisator is een slechte combo

kan ev. wel om reflecties weg te nemen, maar maak dat er dan geen lucht in beeld is

Comment

Heb de EF-S 10-22mm nu zowat een half jaar en ben **bijzonder** tevreden. Dit in combinatie eerst met een EOS 300d en nu een 350d.

Pas als je ermee aan de slag gaat besef je hoeveel shots je zonder dat ding niet had kunnen nemen. Geeft bijvoorbeeld bij reportages heel aparte sfeer, omdat het zelfs van dichtbij toelaat om mensen in hun relatie tot elkaar vast te leggen. "The big picture" dus. Letterlijk en figuurlijk. Absoluut aanbevolen!

Als er vraag naar is wil ik hier wel 'ns wat foto's posten.

Paul
                Last edited by paulrmc; 26 september 2005, 11:37.
                650diesel etc.
                "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                  kan wel, maar zorgt voor lelijke luchten. Extreme groothoek en polarisator is een slechte combo

kan ev. wel om reflecties weg te nemen, maar maak dat er dan geen lucht in beeld is
                  Dat is een kwestie van smaak. Ik vind zo'n kleurverloop in de lucht helemaal niet lelijk; soms zelfs mooi! Je ziet dit effect wel eens op tv, bijvoorbeeld bij het reisprogramma RTL Travel. Het feit dat zulke professionals dat toelaten duidt erop dat het een vrij geaccepteerd effect is.
                  Gijs
                  Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Hallo,

ben wel eens benieuwd naar enkele vb van deze lens
                    grtz
                    jp
                    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                    en ewa flitsspeelgoed

Comment

Voorbeelden van tal van groothoeklenzen vind je hier: super-wide shots

De 10-22mm komt hier uitgebreid aan bod. MAAR... het blijven natuurlijk slechts internet-"postzegeltjes"! Alleen op een full size foto kan je de kwaliteit van een groothoek beoordelen. (scherpteverloop etc...)
                      Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Hier zijn de beloofde voorbeeldjes van de Canon EF-S 10-22mm USM - heb er gauw wat bij elkaar gegrabbeld: niets bijzonders en recht uit de camera. Gewoon kwestie van een idee te geven.

Je kan op een foto klikken om ze te vergroten, dan nogmaals om volledige schermgrootte te krijgen. "Origineel" geeft de originele fotogrootte, zij het met lichte compressie.

Paul
                        650diesel etc.
                        "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

Comment

Bedankt

geeft mij toch een idee.
                          grtz

jp
                          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                          en ewa flitsspeelgoed

Comment

Working...
                          X