Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1.000mm Russisch spiegelobjectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1.000mm Russisch spiegelobjectief

Heeft er hier iemand ervaring met, danwel opmerkingen over 500mm of 1.000mm spiegelobjectieven van Russische makelij?

Ik wil er nl. eentje (incl. accessoires zoals adapterring) kopen voor mijn Nikon D70s, en wel de volgende:

Ik wil hem gaan gebruiken voor natuur- astro- en eventueel sportfotografie.

vriendelijke groeten uit het zonovergoten Nieuw-Vennep

Re: 1.000mm Russisch spiegelobjectief

Ik heb er eentje gehad. Moeilijk scherp te stellen. Alleen 1 mooie foto van de maan mee gemaakt en daarna weer verkocht. Je ziet ze regelmatig gebruikt opduiken omdat het bezit van de zaak het einde van het vermaak is. Met een 80-400VR+converter heb ik meer resultaten bereikt maar die converter heb ik ook wegens weinig gebruik verkocht.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

80-400VR en converter, gaat dat wel tesame

ivm die spiegel tele: sigma heeft er ook eentje
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Die 10 in de 10/1000, is dat het diafragma Zoja, heb je in ieder geval geen AF
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

OK. nou, heldere commentaren. Dus toch 'maar' een Bigma?
          Om daar dan even op door te gaan:
          die zijn er toch in 50-500 en in 170-500 mm?
          Ik heb een Sigma 28-200 dus de 170-500 lijkt me het beste aansluiten op hetgeen ik al heb.
          Bovendien kan ik me zo voorstellen dat een 170-500 beter is, omdat er een minder groot bereik af te dekken is, 'dus' is die bijvoorbeeld lichtsterker, of op een ander vlak bete dan de 50-500.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonRon
            Bovendien kan ik me zo voorstellen dat een 170-500 beter is, omdat er een minder groot bereik af te dekken is, 'dus' is die bijvoorbeeld lichtsterker, of op een ander vlak bete dan de 50-500.
            De 170-500 is optisch niet verkeerd, maar wel zeer traag van AF. De 50-500 is optisch nog een stuk beter en voor dit soort lens behoorlijk snel in focussen. Dit is een absolute toplens met een uniek bereik en behoorlijk constante beeldkwaliteit (van hoog niveau, voor de duidelijkheid).
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
              De 170-500 is optisch niet verkeerd, maar wel zeer traag van AF. De 50-500 is optisch nog een stuk beter en voor dit soort lens behoorlijk snel in focussen. Dit is een absolute toplens met een uniek bereik en behoorlijk constante beeldkwaliteit (van hoog niveau, voor de duidelijkheid).
              Hmmm.... maar eens even op inlezen. Kun je zo 1,2,3, uit je hoofd een prijs oplepelen?

Comment

Hmmm.... maar eens even op inlezen. Kun je zo 1,2,3, uit je hoofd een prijs oplepelen?
                De "nieuwe" DG versie zou rond de 1000 euro zitten (of zelfs iets meer?). Als je nog een versie vindt zonder "DG", niet twijfelen, want de verschillen zijn miniem (iets met coatings die beter zouden moeten zijn voor digitaal). De "oude" versie kan je voor 800 euro wel vinden.
                Pieter
                --

Comment

De "nieuwe" DG versie zou rond de 1000 euro zitten (of zelfs iets meer?). Als je nog een versie vindt zonder "DG", niet twijfelen, want de verschillen zijn miniem (iets met coatings die beter zouden moeten zijn voor digitaal). De "oude" versie kan je voor 800 euro wel vinden.
                  We hebben het hier over webshop-prijzen?

Comment

'k Heb zo'n 1000mm.
                    Het grote probleem is idd het scherpstellen EN het stilhouden.
                    Geen enkele van mijn huidige statieven kan die lens stabiel houden.
                    Je zou er een extra zwaar statief moeten bijkopen. Die meer kost dan de lens.
                    Met de Canon 300D bebruik ik die 10/1000mm samen met de hoekzoeker 'C'. Dit is noodzakelijk imho.

Als je de tijd neemt om juist scherp te stellen is het een bruikbare lens. Om af en toe eens een foto mee te maken...... Want het is een "moeilijke lens.

Toemaatje : - als het te herdoen zou zijn : 'k zou ze niet meer kopen.
                    - nu ik ze heb doe ik ze wel niet weg....

Groetjes

Skitch

Edit . op die lens zit er altijd een een tussenring. Om de lens van de behuizing van de 300D te houden. Bij bestelling moet je vragen om ze hiervoor aan te passen. Zodat je op oneindig kan focussen.

Edit : voorbeeldje - http://www.pbase.com/skitch/image/37133601

Last edited by Skitch; 25 augustus 2005, 22:28.
                    ​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                      Je zou er een extra zwaar statief moeten bijkopen. Die meer kost dan de lens.
                      Met de Canon 300D bebruik ik die 10/1000mm samen met de hoekzoeker 'C'. Dit is noodzakelijk imho.
                      Er zijn inderdaad meerdere accessoires, waaronder dus de hoekzoeker. Er is ook een soort van oculair waarmee je dit objectief als telescoop kunt gebruiken. Ik heb die accessoires echter nergens te koop aangeboden gezien.
                      Ik ga er dus vanuit dat ze niet meegeleverd worden.
                      V.w.b. het statief: ik heb hier een zware oude aluminium Gitzo Studex Performance. Die kan wel wat aan.

Comment

We hebben het hier over webshop-prijzen?
                        Absoluut.
                        Ik gebruik als prijsreferentie graag Konijnenberg (www.koopdigitaal.nl), al heb ik daar nog niet vaak gekocht.
                        Pieter
                        --

Comment

Absoluut.
                          Ik gebruik als prijsreferentie graag Konijnenberg (www.koopdigitaal.nl), al heb ik daar nog niet vaak gekocht.
                          Grappig: ik zit nèt te kijken op hun website. De Bigma 50-500 is idd 799,=.
                          Den Ham is een eind rijden vanaf mijn woonplaats Nieuw-Vennep. Punt is, dat ik liever niet per post iets laat bezorgen. Ik zou dus naar Den Ham toe moeten. Maar dan kan ik gelijk even rondsnuffelen, want Konijnenberg schijnt wel een must-have-been-there te zijn.

Comment

Grappig: ik zit nèt te kijken op hun website. De Bigma 50-500 is idd 799,=.
                            Den Ham is een eind rijden vanaf mijn woonplaats Nieuw-Vennep. Punt is, dat ik liever niet per post iets laat bezorgen. Ik zou dus naar Den Ham toe moeten. Maar dan kan ik gelijk even rondsnuffelen, want Konijnenberg schijnt wel een must-have-been-there te zijn.
                            Ik zou wel even bellen of hij op voorraad is! Voordat je voor jan met de korte achternaam er heen rijd. Je weet echt niet wat je ziet daar in de nieuwe winkel. Je moet er een nummertje trekken net als bij de bakker, het voordeel daarvan dat je rustig rond kan kijken of praten met mede fotografen en je hoort vanzelf wanneer je aan de beurt bent.

mvg, drh
                            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Toch ook kijken voor een 80-400 want die houdt zichzelf erg aardig stil. Koop je in zeer mooie 2e hands staat ook tussen de 800 en de 1000. Lichter, compacter en je kunt hem zelfs op 1/30 seconde nog gebruiken.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X