Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief op krediet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Objectief op krediet?

    Misschien wel de beste tip van mij

    Geld vragen aan papa of mama (of allebei ) stel je koopt lens van 1200 euro. Je vraagt dat geld aan iemand waarvan je weet dat ze het je wel willen lenen zonder intrest. Je spreekt af tegen wanneer ze dit terug moeten hebben en je deelt je bedrag door aantal maanden, voilà


    greetz, RonnyE

    Comment


    • #17
      Re: Objectief op krediet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom_ep
      ik heb er geen probleem mee van er een beetje centjes tegenaan te gooien onder het motto: kwaliteit betaal je.

      toch vrij simpel zo te zien:

      wacht nog een aantal maanden, en gooi er dan wat centjes tegenaan

      mijn motto is : enkel lenen of afbetalen voor een huis of een wagen en voor de rest is alles handje contantje......geduld is een schone deugd hé

      groetjes

      Alex
      Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

      Comment


      • #18
        Re: Objectief op krediet?

        Oorspronkelijk geplaatst door robert62
        Dat is dus net zo goed lenen, alleen meestal met een veel ongunstiger rente percentage, dus ik zou me zelf niet voor de gek houden als ik jou was: kopen op afbetaling is net zo goed lenen. Stel je zelf de vraag of je de aflossing en de rente kan betalen zonder in de problemen te komen, zo ja doen, zo nee gewoon wachten en sparen, is mijn idee.

        groeten
        Grappig toch hoe een topic met een paar simpele vragen kan ontaarden in een discussie over mijn financiele toestand hehe. Maar ondertussen weet ik het antwoord op mijn vraag nog niet he . Zou tof zijn moesten jullie de namen van zo een paar winkels droppen. Of is dat tegen de "policy" hier, om "reclame" te maken? Het gaat om een inlichting uiteindelijk he .

        Er bestaan winkels waar je 0% interest betaalt trouwens, even ter informatie. En de aflossing en de rente zullen snel afbetaald zijn he omdat het maar gaat over 6 maanden. De meerkost afgewogen tegen het plezier om al 6 maanden eerder al die shots erdoor te jagen is het me persoonlijk wel waard (en ik denk dat vele mensen hier hetzelfde gevoel hebben). Maar ik ben niet van plan me in de schulden te steken neen. Als het moet dan wachten we gewoon, maar zo een afbetaling lijkt me een goede oplossing.
        Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

        Comment


        • #19
          Re: Objectief op krediet?

          Het is toch volgende week uwe verjaardag ....

          Greetz, RonnyE

          Comment


          • #20
            Re: Objectief op krediet?

            ik denk dat je dat beter niet doet.

            als je hier in belgie zo'n winkel vindt dan moet je er rekening mee houden dat de lens elders (online) veel goedkoper zal staan.
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #21
              Re: Objectief op krediet?

              Hi,

              Mijn advies: koop een 24 mm 2.8 en een 50mm 1.8 prime samen aan 1/3 van de prijs van de 24-70 (alles nieuw) en je maakt wellicht scherpere fotos op de koop toe.



              DPaul.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #22
                Re: Objectief op krediet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom_ep
                Er bestaan winkels waar je 0% interest betaalt trouwens, even ter informatie.
                Hou je zelf niet voor de gek, je betaalt altijd op welke wijze dan ook Alléén de zon gaat voor niets op
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #23
                  Re: Objectief op krediet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  als je hier in belgie zo'n winkel vindt dan moet je er rekening mee houden dat de lens elders (online) veel goedkoper zal staan.
                  Hier sluit ik me 200% bij aan, ALS je zo'n winkel zou vinden ga je alvast enkele honderden Euro's meer betalen dan in de betere online winkel. Ga misschien al eens in een paar 'gewone' winkels de prijs van die lens vragen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Objectief op krediet?

                    inderdaad,

                    ik heb hier toevallig een boekske van den ActionShop liggen:

                    Ze staan zowieso niet gekend als goedkoop, maar kom; even een illustratie :

                    een Tamron 28-75 XR Di staat daar in voor 599€, bij Topfoto kost deze 319€!!!

                    Canon of Nikon lenzen staan er niet in, kan ik geen vergelijking over maken. Daar zal wel geen 50% verschil tussen zitten, maar dit voorbeeld geeft wel aan hoever het kan gaan

                    Comment


                    • #25
                      Re: Objectief op krediet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jover
                      inderdaad,

                      ik heb hier toevallig een boekske van den ActionShop liggen:

                      Ze staan zowieso niet gekend als goedkoop, maar kom; even een illustratie :

                      een Tamron 28-75 XR Di staat daar in voor 599€, bij Topfoto kost deze 319€!!!

                      Canon of Nikon lenzen staan er niet in, kan ik geen vergelijking over maken. Daar zal wel geen 50% verschil tussen zitten, maar dit voorbeeld geeft wel aan hoever het kan gaan
                      actionshop vroeg 2500 euro voor de 80-400VR, corne 1300.
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Objectief op krediet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jover
                        Als je een Visa kaart hebt (of andere kaart) kan je die toch koppelen aan een kredietlijn?

                        Heb ik ook gedaan (OptiLine bij de Fortisbank).

                        Voor ik dit had was kopen met Visa eigenlijk enkel uitstel van betaling tot einde van de maand.

                        Met de kredietlijn die ik nu heb dmv OptiLine wordt er gewoon elke maand 10% van het opgenomen bedrag afbetaald. Wil je zelf sneller gaan kan dat ook met bijkomende stortingen die je zelf bepaalt. (voor alle duidelijkeid: er komt natuurlijk ook intrest bij)

                        Is af en toe wel handig, je moet natuurlijk genoeg zelfbeheersing hebben om niet in een spiraal van schulden te geraken
                        zoiets bedoelde ik ook eigenlijk.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Objectief op krediet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                          actionshop vroeg 2500 euro voor de 80-400VR, corne 1300.

                          jawadde

                          Die komen toch van dezelfde importeur?

                          Steken die van actionshop dan zoveel in hunne zak?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Objectief op krediet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jover
                            Steken die van actionshop dan zoveel in hunne zak?
                            Hé, zolang er mensen intrappen
                            Groeten,

                            Albert Jan

                            Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

                            Comment


                            • #29
                              Re: Objectief op krediet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                              Hi,

                              Mijn advies: koop een 24 mm 2.8 en een 50mm 1.8 prime samen aan 1/3 van de prijs van de 24-70 (alles nieuw) en je maakt wellicht scherpere fotos op de koop toe.
                              DPaul.
                              Die 50 1.8 is hier net toegekomen . Maar voor mijn doeleinden zijn zo'n primes niet aan te raden want ik kan nooit op voorhand weten op welke afstand van het te fotograferen object ik me zal bevinden. Een zoomlens lijkt me dan ook onontbeerlijk ... maar ja, ik ben nog steeds een newbie he (vooral wat de foto-bewerking achteraf dan betreft), en ik neem jullie advies dan ook wel in overweging. Trouwens iedereen bedankt voor de reacties!
                              Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

                              Comment


                              • #30
                                Re: Objectief op krediet?

                                Oorspronkelijk geplaatst door jover
                                jawadde

                                Die komen toch van dezelfde importeur?

                                Steken die van actionshop dan zoveel in hunne zak?
                                corne zit in nl, kdacht dat de beuckelaar enkel be deed, in dat geval: andere importeur.
                                maar dan nog, die ketens claimen de laagste prijs maar ze zitten met teveel tussen stappen.
                                ik vrees dat de niet alle handelaars daarom niet zoveel winst maken maar de tussenpersonen wel.

                                als ik bij actionshop een betere prijs vraag dan moete ze ergens naartoe bellen. nuja, daar ligt het hee. elke persson, elk kantoortje, alles heeft zijn kosten.
                                foto als spiegel of als venster?

                                Comment

                                Working...
                                X