Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beperkingen van Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beperkingen van Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II ?

Wel dat was eigenlijk mijn eerste gedachte toen ik dit las. Als ik las welke instellingen je nodig had in somber weer ivm wat ik dan kan gebruiken...
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

Maar als een van de lenzen niet goed is, dan lijkt het me onmogelijk om scherpe foto's te nemen. Dat lukt echter wel.....
      Het is voor mij een raadsel.. De camera is in ieder geval in orde. Met de kitlens zijn de foto's 'goed' naar gelang de kwaliteit van die lens.
      Nu kan het nog aan de Sigma of aan mezelf liggen...

Peter
      www.dpix.nl event photography

Comment

Ik moet zeggen dat mijn Sigma toch wel scherp is.

Ik zit nu op een andere PC en heb geen beschikbare fotos, maar als ik kan wil ik er een paar recht uiit te camera tonen waar hélemaal niks aan bijgewerkt is.

Gewoon net niet op 300mm, 270ofzo en boven f6 schieten en mijn platen zijn dik inorde.(let op van bewegingsonscherpte want ze heeft véél licht nodig)

Comment

Ik schiet nu al een jaar met die lens. Zelfs op regendagen kan ik ng gerust jets trekken die aan meer dan 300 km/u langs de spotters vliegen! Ik schiet altijd manueel, en dat is altijd een comprimie. Meestal diafragma tussen de 5.6 en 8.0 en een sluitersnelheid van 1/800 of 1/650 indien echt nodig. Iso van 100 tot 400 en soms zelfs 800 zonder probleem...
          Deze de combinatie van 1/160 F8 ISO 800 geeft bij mij een onderbelichte foto in alle situaties.....
          Wat kan hiervan het probleem zijn?
          Of is het de bedoeling om op deze wijze in RAW te schieten dan de foto te corrigeren... Dit lijkt mij toch niet de beste wijze....

Peter

Comment

Bij mij lukt dat zonder enige aanpassingen te hoeven doen hoor, volgens mij verliest je lens ergens veel licht!
            Focaldesign

Comment

Ik ben heel tevreden van deze lens en heb tal van publicaties van foto's genomen met deze lens.

Comment

Ik lees hier net dit:

Volgens mij getrokken met diezelfde Sigma
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                  Ik lees hier net dit:

Volgens mij getrokken met diezelfde Sigma
                  Inderdaad, volgende shows werden door mij met die Sigma genomen, allemaal zonder statief uiteraard...

Hier nog even enkele pics van de Red Arrows demo op RIAT, Fiarford... Andere Red Arrow shots: http://images.fotopic.net/?iid=yahov4&outx=600&noresize=1&nostamp=1p= http://images.fotopic.net/?iid=yahovk&outx=600&noresize=1&nostamp=1p= http://images.fotopic.net/?iid=yahow4&outx=600&

Vanochtend moeten werken, dus het duurde tot deze avond eer ik de eerste resultaten kon bezien... Album... (http://faan-aviation.fotopic.net/c624268.html)

Net terug van Fairford, in totaal 4u geslapen tijdens de 3 dagen. Maar bon, dat hoort erbij :p Natuurlijk alles volledig manueel getrokken (behalve de autofocus uiteraard) met m'n 300D (op stand M dus) en de Sigma 70-300. Hier een impressie van de demo's. Jammer genoeg is er wat veel ruis ontstaan bij ge verkleinen en

Ik wou eens wat risico nemen: takeoffs en landings op 1/160, de gewone display rond de 1/800 omdat indien de panings zouden mislukken ik toch met met enkele goeie pics naar huis zou kunnen terugkeren. Dit is het resultaat. Achter de foto zit telkens een link naar de grote versie voor de geinteresseerden :G EDIT: album

Morgen dan al weer op weg naar Fairford voor de volgende airshow... EDIT: klein album (http://faan-aviation.fotopic.net/c615707.html)

...
                  Focaldesign

Comment

Na het ruilen van de lens voor een nieuwe opnieuw gekeken naar de kwaliteit van de lens, maar valt helaas weer tegen.
                    De eerste lens was dus idd. defect, maar de nieuwe lens geeft ook geen super resultaat...
                    Maar dit zal wel de beperking van deze lens zijn....
                    Wellicht verwacht ik te veel van de lens, of ligt het aan mijn manier van fotograferen.
                    Onderstaande foto gemaakt met 300 mm 1/320 F/5.6 en ISO 800 op een zonnige dag, rond 18.30 uur.

Comment

Hmm. toch lijkt het niet echt zonnig op je foto.. ik zie geen harde schaduwen onder het vliegtuig. ook de lucht ziet er nou niet echt zonnig uit.

In je exif staat dat de foto gemaakt is op 8 september 2005 om 19 uur 58.
                      Als dat zo is en je tijd in je post klopt niet, dan kan je gerust zijn.
                      Rond 8 uur is er veel minder licht buiten dan midden op de dag..
                      Je zult dan andere sluitertijden moeten gebruiken anders wordt de foto nooit mooi. Ik merk hier achter mijn huis al dat op dit moment het licht rond 7 uur al afneemt.

Controleer die tijd eens, het zou ook de tijd van het prg kunnen zijn waarmee je de foto weggeschreven hebt !

Suk6 !
                      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

In je exif staat dat de foto gemaakt is op 8 september 2005 om 19 uur 58.
                        Als dat zo is en je tijd in je post klopt niet, dan kan je gerust zijn.
                        Rond 8 uur is er veel minder licht buiten dan midden op de dag..
                        Je zult dan andere sluitertijden moeten gebruiken anders wordt de foto nooit mooi. Ik merk hier achter mijn huis al dat op dit moment het licht rond 7 uur al afneemt.

Controleer die tijd eens, het zou ook de tijd van het prg kunnen zijn waarmee je de foto weggeschreven hebt !
                        Inderdaad, de juiste tijd is inderdaad 19.58.
                        De tijd gaat snel als je een dagje op een vliegveld rondloopt

Wat bedoel je met andere sluitertijden?
                        Ik neem aan snellere sluitertijden, maar als ik naar 1/640 ga, dan is de foto onderbelicht, omdat F/5.6 de kleinste waarde is en ISO al 800 is.
                        Dan is er nog maar één optie... ISO 1600...
                        Meer valt er niet meer te veranderen aan de instellingen, denk ik

Dan loop ik tegen de beperking van deze lens aan

Peter

Comment

Te weten komen of je tegen de beperkingen van de lens aanloopt is helemaal niet zo moeilijk. Doe eens een test bij helder weer op de middag. Kleur zal dan niet ideaal zijn en nogal hard. Scherpte zal veel makkelijker te beoordelen zijn. Zet je cam op f/8 tot f/11 en op een statief. Zo kom je te weten wat je er KAN uithalen.

Mvg

Comment

Working...
                          X