Ik was verrast te lezen van de cropfactor van 1,6 ook geldt voor de EF-S lenzen. In de documentatie van Canon staat dat de EF-S lenzen speciaal ontwikkeld zijn om de de digitale camera's toch een deftige breedhoek te geven. Maar de tekst is voor interpretatie vatbaar. Er staat niet letterlijk of de cropfactor voor deze lenzen geldt of niet.
Met cropfactor 1.6 wil dat zeggen dat de kleinste brandpuntsafstand die ik haal op mijn 350D slechts 16 mm is (10-22 mm EF-S) - geen fisheye ?
En waarom zijn deze lenzen dan speciaal ontwikkeld voor de 350D ? Omdat ze niet zouden passen op een full-size ?
Ik wil zo breed mogelijk gaan op mijn 350D zonder in fisheye te gaan. Iemand suggesties ?
Met cropfactor 1.6 wil dat zeggen dat de kleinste brandpuntsafstand die ik haal op mijn 350D slechts 16 mm is (10-22 mm EF-S) - geen fisheye ?
En waarom zijn deze lenzen dan speciaal ontwikkeld voor de 350D ? Omdat ze niet zouden passen op een full-size ?
Ik wil zo breed mogelijk gaan op mijn 350D zonder in fisheye te gaan. Iemand suggesties ?
Comment